הוריהם של כ-80 ילדים התבשרו ביום רביעי בשבוע שעבר שמעון נעמת "סירונית" ברחוב מאירוביץ במרכז נתניה נסגר ולא ייפתח בשנת הלימודים הבאה.
3 צפייה בגלריה
מעון סירונית של נעמת בנתניה
מעון סירונית של נעמת בנתניה
מעון סירונית נעמת. נסגר לאחר יותר מ-30 שנה
(צילום: פרטי)
הורי תלמידי המעון, שקיים יותר מ-30 שנה ובו שלוש כיתות המיועדות לילדים עד גיל 3, היו המומים מההודעה שקיבלו על סגירתו. "אני בשוק שסגרו מעון ותיק ככה פתאום, בלי הודעה מסודרת ובלי להכין את ההורים", מספרת מירב שקורי, אם לבת שנתיים וארבע חודשים שרשומה למעון.
"מה נעשה בעוד חודשיים? איפה הילדים שלנו יהיו? מי עושה דבר כזה? כבר שנתיים אין מנהלת קבועה במעון וגם ממלאת המקום שהיתה התפטרה". היא מוסיפה: "לא רק שאין מנהלת, יש במעון הזה שקיים המון שנים מחסור במטפלות, ככל הנראה בגלל שהשכר שהן מקבלות לא משתלם להן. רבות מהן עוברות לעבוד בגני עירייה, שם השכר עלה משמעותית. הודיעו לנו שהמעון עלול להיסגר בסביבות חודש אפריל, אחרי שנרשמנו כמובן למעון לשנה הבאה ונסגרה ההרשמה. האופציה השנייה שלנו זה מעון של אמונה, אבל גם שם יש בעיות ורשימת המתנה".
אז מה עשית?
"אני ועוד כמה אימהות רשמנו את הילדים בסוף למעון פרטי בלית ברירה. יש לנו ברירה אחרת? מזל שמצאנו מעון שיש בו מקום בהתרעה כל כך קצרה כי בכל מקום יש רשימות המתנה עכשיו. פניתי גם לתמ"ת אבל לא רציתי לסמוך על זה. חששתי מרשימות המתנה, אני עדיין מחכה להחזר של המקדמה לרישום. לצערי זה מעמסה כלכלית, תוספת של אלפי שקלים להוצאות, מעל 2,000 שקל. זה משמעותי כי זה כסף שאמור היה להיחסך לדברים אחרים, במיוחד בתקופה הזו כשכל המחירים עולים".

3 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הילדים נותרו ללא מעון
(צילום המחשה: shutterstock)

יש לציין כי כבר באפריל השנה עודכנו ההורים על כך שהמעון, מסגרת מסובסדת לאימהות עובדות שחלקן מקבלות סיוע ממחלקת הרווחה בעירייה, עלול לסגור את שעריו נוכח מחסור בעובדים. בנוסף, ההורים טוענים כי לא יצאה הודעה רשמית, אלא רק לאחר שההרשמה נסגרה והם ביצעו רישום למעון.
"מהרגע שנודע לי שאין מעון, אני מודאגת ומחפשת מסגרת לבת שלי", אומרת אמא נוספת. לדבריה, "רשמתי את הילדה למעון כי לא הודיעו שהוא נסגר. בנוסף, קיבלתי אישור רישום, אבל רק לאחר שההרשמה נסגרה וההורים חשבו שהם מסודרים, עדכנו אותנו שהמעון נסגר. איך אני אמורה לעבוד בראש שקט? מאיפה אני אביא את הכסף לרשום את הילדה שלי לגן פרטי? אני מכירה את הצוות במקום שנוהל על ידי זיווה ומטפלות נדירות. כמה עצוב שסוגרים מקום כזה שגידל דורות של ילדים".

3 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
"קיים מחסור בעובדות"
(המחשה: Shutterstock)

קראו גם:

ליטל חודדטוב, אמא לילד בן שנה וחצי שנרשם למעון לשנה הבאה אומרת: "נשארנו ללא מעון לשנה הבאה, כל מקום שאני פונה אליו מלא ויש רשימות המתנה. לא ידענו שדבר כזה יכול לקרות. סוגרים מעון שלם בגלל שאין מנהלת? הם דאגו לפזר את המטפלות בכל הגנים אבל לא עזרו להורים. השאירו אותנו ללא מענה, במקום לפזר את הילדים ולעזור לנו למצוא פתרון. העירייה מאשימה את נעמת ולהיפך, ואנחנו ההורים באמצע".
חודדטוב מספרת שבאתר של משרד העבודה עדיין מופיע שהמעון קיים, ולכן היא לא יכולה להירשם למעון של אמונה. "הם עדיין לא עדכנו את הסגירה באתר, אבל אנחנו ההורים עכשיו ללא פתרון כי הרישום נסגר באתר ואנחנו נאלצים לחפש מעון פרטי שעולה הרבה כסף, וזה מעבר ליכולת הכלכלית שלי".
מנעמת נמסר: "נעמת הודיעה להורים ולצוות על סגירת המעון מיד לאחר שהתקבלה החלטה בנדון ב-15 במרץ. ההחלטה התקבלה בכובד ראש ובאין ברירה, מאחר שחסרה למעון מנהלת מזה שנתיים וכל מאמצינו לגייס לא צלחו. בנוסף קיים מחסור כללי בעובדות בכלל המעונות בנתניה. נאלצנו בכאב רב להודיע על סגירת מעון מאירוביץ לאחר שהתברר באופן סופי ומוחלט שלא יעלה בידינו לגייס מנהלת. הוסיף לכך גם מצב המבנה אשר לא ניתן להמשיך ולפעול בו ללא השקעה כספית גבוהה במיוחד. רוב העובדות במעון ישובצו לעבודה במעונות האחרים במרחב. אנו מצטערות על הקושי שנגרם להורים ומקוות כי תמצא להם מסגרת חלופית עבור ילדיהם".
מעיריית נתניה נמסר: "העירייה פנתה לנעמ"ת בניסיון לבחון גורם מפעיל אחר להפעלת המעון ומנכ"לית נעמ"ת השיבה כי הם מתקשים במציאת צוותים להפעלת המעון. המבנה דורש שיפוץ מקיף ולכן הם קיבלו החלטה למכור את המבנה. אף על פי שבנייה והפעלת מעונות היום אינו באחריות העירייה, ראש העיר פנתה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בבקשה לדחות את מכירת הנכס ולהפעיל את המקום באמצעות מפעיל אחר. טרם התקבלה תגובת ההסתדרות".
מההסתדרות טרם התקבלה תגובה לכתבה.
ממשרד העבודה נמסר כי המעון באחריות נעמת.
ממשרד הרווחה נמסר כי זה לא קשור אליהם ויש לפנות למשרד העבודה או משרד החינוך.