הבוקר (שבת) החל במתקפת פתע של אלפי רקטות על אזור המרכז, ירושלים והדרום במקביל לחדירת עשרות מחבלים מעזה לשטחי ישראל דרך היבשה, הים והאוויר בעזרת מצנחי רחיפה. בתגובה בצה"ל הכריזו על מצב מיוחד עד 80 ק"מ מגבול רצועת עזה ועשרות מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים משעות הבוקר מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. כמו כן, בצה"ל פתחו בגיוס מילואים נרחב.
3 צפייה בגלריה
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
מתקפת רקטות על ישראל
(צילום: EPA)
יש דיווחים על פגיעות ישירות של רקטות באזור המרכז והדרום וכן על לפחות 250 נרצחים, בהם ארבעה בפזורה הבדואית, וכ-1,500 פצועים. המועצה האזורית שער הנגב הודיעה כי ראש המועצה אופיר ליבשטיין נהרג בחילופי אש עם מחבלים בכפר עזה. בצה"ל מעדכנים כי יש מספר מוקדי לחימה עם פעילי החמאס בשטח ישראל, בהם אופקים, כפר עזה, שדרות, סופה, בסיס זיקים, קיבוץ נחל עוז, קיבוץ בארי, קיבוץ מגן ומחנה רעים.
בחמאס פרסמו שורה של תיעודים שבהם נראים לכאורה אזרחים ישראלים שנחטפו לרצועת עזה. לפי חמאס, מדובר בעשרות חטופים וגופות. צה"ל אישר כי חיילים ואזרחים ישראלים נחטפו לעזה.

3 צפייה בגלריה
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
(צילום מתוך סרטון שפורסם ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בנתניה טרם נשמעו אזעקות היום, למרות זאת עיריית נתניה פרסמה הבוקר כי היא פתחה את המקלטים הציבוריים בעיר. בהודעה נכתב: "זה המקום להזכיר כי אזור ההתגוננות שלנו הוא שרון וזמן הכניסה למרחב המוגן הוא דקה וחצי. יש להישאר במרחב המוגן במשך 10 דקות".
זאת רשימת המקלטים הציבוריים המעודכנת בנתניה שפרסמה העירייה. גם יישובי עמק חפר והסביבה נקטו בצעד דומה.
בשעות הצהריים נמסר מעיריית נתניה: "בשעה זו הסתיימה הערכת מצב בעיריית נתניה בראשות ראש העיר מרים פיירברג-איכר ומנכ״ל העירייה יורם כהן. בהערכת המצב השתתפו מפקד משטרת נתניה, מנהלי אגפי העירייה ופיקוד העורף. ראש העיר הנחתה הבוקר לפתוח את המקלטים העירוניים. כמו כן נפתח מרכז הפעלה עירוני לחירום, תוגברו כוחות המשטרה, השיטור העירוני והאכיפה בעיר. בניידות העירוניות שולבו אנשי משטרה להגברת הביטחון. עוד הוחלט על ביטול כלל האירועים שתוכננו לצאת החג. חופי הרחצה נסגרו למבקרים. בהתאם להנחיות - מחר לא יתקיימו לימודים. במהלך תקופת החירום לא יתקיימו הפסקות חשמל יזומות וזאת ע״פ תיאום עם חברת החשמל. תושבי נתניה המעוניינים לארח את תושבי הדרום מוזמנים לפנות למוקד 106. בנוסף, ראש העיר פנתה לפיקוד העורף להיערך לקליטת תושבי הדרום במלונות העיר. עיריית נתניה פתחה ותגברה מוקד ייעודי לתושבים החשים מתח נפשי וחרדה בסיוע אנשי המקצוע. לפניות התקשרו למוקד 106, שזמין 24/7. אנו חוזרים ומבקשים מכלל התושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף".

3 צפייה בגלריה
עיריית נתניה פתחה את המקלטים. זמן ההתרעה: דקה וחצי
עיריית נתניה פתחה את המקלטים. זמן ההתרעה: דקה וחצי
עיריית נתניה פתחה את המקלטים. זמן ההתרעה: דקה וחצי
(המחשה: קובי קואנקס)


מפיקוד העורף מבקשים להזכיר איך בוחרים מרחב מוגן


נמצאים במבנה? יש להיכנס לממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או לממ"ק (מרחב מוגן קומתי), למקלט, לחדר מדרגות או לחדר פנימי ולהתרחק מהחלונות.
נמצאים בחוץ? בשטח בנוי: יש להיכנס למבנה קרוב. בשטח פתוח: יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
נוסעים ברכב? יש לעצור בצד, מעבר לשוליים או לגדר ההפרדה, כדי שלא להיפגע מרכב שעוצר בצד הדרך, ולהיכנס למבנה קרוב. אם אין מבנה קרוב, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
ניתן להתעדכן על האזעקות באפליקציית פיקוד העורף שמתריעה בזמן אמת לאנדרואיד ולאייפון.

קראו גם:

בנוסף משרד החינוך פתח היום (שבת) חדר מצב מיוחד בשעה 12:00 בראשות שר החינוך, כדי להיות מוכן וערוך לכל התפתחות ולכל תרחיש אפשרי. כמו כן, המשרד פותח קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי, שיעמוד לרשות תלמידים, הורים וצוותי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5.
פורסם לראשונה: 11:08, 07.10.23