לקוחות מסעדת סקוצמן שפועלת כבר 37 שנים בכיכר העצמאות בנתניה ופתוחה בשבת הופתעו לשמוע צעקות מעוברי אורח דתיים שקראו להפעלתה רק בימי חול ולא בשבת. "הם צעקו 'שאבעס שאבעס, אסור לחלל שבת'", סיפרו הלקוחות שישבו במקום בסוף השבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
גיא גולן במסעדה. "נתניה היא העיר של כולנו"
גיא גולן במסעדה. "נתניה היא העיר של כולנו"
גיא גולן במסעדה. "נתניה היא העיר של כולנו"
(צילום: אסף פרידמן)
"זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. מדובר בכפייה דתית של פעילים רדיקליים", מבהירים תושבים חילונים שזעמו נוכח המקרה החריג. "שיצעקו מה שהם רוצים. זו העיר של כולנו ולכן אסור להיכנע לדרישה של הדתיים לסגור עסקים הפתוחים בסופי שבוע בעיר", אמר אחד התושבים שנכחו באזור.
תושבת נוספת מספרת כי הדבר קורה בעוד מקומות בעיר. "עוברים קבוצה של כמה דתיים שצועקים 'שבת, שבת' ושזה אסור ככה לפתוח מקומות בשבת. ממה שאני יודעת מדובר בפעילים שמשתייכים לאוכלוסייה החרדית. הם קוראים לציבור להדיר את רגליהם ממסעדה שפועלת בשבת ואף מגנים את היושבים במקום ומפריעים להם. זה לא מקובל. נתניה היא העיר של כולנו".
הפעיל החברתי נאור נרקיס, המחזיק בעמוד "ישראל נאורה" ברשתות החברתיות, נחשף למקרה וקרא לעוקביו להצביע ברגליים ולפרגן למסעדת סקוצמן. בפוסט שפרסם נרקיס בטוויטר בסוף השבוע שעבר ושזכה ליותר מ-21 אלף צפיות הוא כתב: "גיא גולן הוא הבעלים של מסעדת סקוצמן בנתניה, שסופגת קריאות קשות מצד האוכלוסייה החרדית הגדלה בנתניה לסגור בשבת. גיא לא מוכן להיכנע לכפייה ואני קורא לציבור הנאור להגיע לנתניה ולהזמין אצלו מקומות בשבת. חשוב להנכיח ולבצר את הנאורות בכל רחבי ישראל".

2 צפייה בגלריה
מסעדת סקוצמן בנתניה
מסעדת סקוצמן בנתניה
מסעדת סקוצמן בנתניה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

יש לציין כי נרקיס, שהוסיף לפוסט גם את מספר הטלפון של המסעדה, קיבל תגובות תומכות רבות, בהן הודעה גם מבעלי המסעדה גיא גולן שכתב: "ברצוני להודות לך על פרגון ועל תמיכתך המובהקת לעסק שלי ולעסקים אשר פתוחים בסופ"ש, אשר נותנים מענה חיובי לחילונים. מעבר לזה אמשיך לפתוח בסופי שבוע ולשרת את הציבור הרחב ומכל הלב! איש באמונתו יחייה. מכבד את כולם".
"לעולם לא איכנע לכפייה דתית שיש היום בעיר מצד הקיצונים רדיקלים הרוצים להחריד את העיר. אלחם בכל כוחי ובכל דרך אפשרית נגדם ונגד התופעה המרגיזה הזאת!", מבהיר גולן. "אני משרת את הציבור הרחב במשך 40 שנה וכך אמשיך. לא יעלה על הדעת שבנתניה, עיר שמתיימרת להיות תיירותית, תהיה לנו כפייה מכל סוג שהוא מצד העולים החדשים שרק הגיעו לארץ, בטענות הזויות שהעסקים צריכים וחייבים לסגור בשבת. מעניין אם הם בכלל נלחמו בצבא עבור המדינה".