סמדר שיר קיבלה לפני מספר ימים פנייה מפתיעה מגרציה כהן (42), גננת בגן עירוני בנתניה.
3 צפייה בגלריה
הגן בנתניה וסמדר שיר
הגן בנתניה וסמדר שיר
הגן בנתניה וסמדר שיר
(צילום: אביגיל עוזי | פרטי)
כהן, גננת ותיקה ומורה לאמנות, החלה בספטמבר את שנת הלימודים בגן סמדר שיר, על שם הסופרת והעיתונאית. השם החדש שניתן לגן ברחוב קרל פופר בעקבות החלטת עיריית נתניה ריגש את כהן והיא החליטה לפנות לסופרת שיר ולהזמינה לגן שאותו היא מנהלת.
לדברי כהן, ההחלטה לפנות לשיר מגיעה מהרצון להכיר לילדים בגן את האישה שעומדת מאחורי השירים והסיפורים שהם לומדים בגן. "זה היה הכי טבעי עבורי לפנות אליה. לא חשבתי על זה, פשוט שלחתי לה הודעה עם הזמנה לגן שלנו'', היא מספרת.

3 צפייה בגלריה
סמדר שיר
סמדר שיר
סמדר שיר
(צילום: אביגיל עוזי)

התגובה מסמדר שיר לא איחרה לבוא: "אני אגיע לגן אחרי החגים". סמדר שיר מספרת כי הפנייה מאוד ריגשה אותה לכן היא גם שיתפה אותה בפוסט בפייסבוק עם אלפי עוקביה, ואף זכתה לתגובה מראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר.

קראו גם:

"זה מרגש בטירוף כי היום אני סבתא לנכדים", אומרת שיר. "בשבוע הספר האחרון עברתי בין כל הגנים שלהם ועשיתי להם שעת סיפור. ממש עשיתי טיול. הם אפילו כינו אותי סבתא נודדת. עכשיו זה הכבוד הגדול הזה שיש גן על שמי שבו הילדים מכירים שירים שלי ויש להם שיר בוקר שלי. עבורי זה פתיח נפלא לשנה החדשה. זה משהו חיובי".

3 צפייה בגלריה
הגננת גרציה כהן
הגננת גרציה כהן
הגננת גרציה כהן
(צילום: פרטי)

כהן מאוד התרגשה מתגובתה של שיר להזמנתה. "סמדר שיר כמובן הגיבה בחיוב, מאוד שמחה על היוזמה שלי, פרגנה לי ואמרה שהיא תגיע אחרי החגים", מספרת כהן. "אני כמובן יותר משמחה שהיא מגיעה כי אני מאוד מעריכה אותה כיוצרת ומשמיעה לילדים שירים שלה כולל שיר בוקר, 'שלום שלום ובוקר טוב', וזה חשוב לי שמישהי כמוה תגיע אלינו כי יש לה שירים וסיפורים שמתאימים לגיל הרך ולכן עשיתי את זה".
מה את מתכננת במפגש?
"אני גננת ומורה לאמנות מעל 15 שנה ואני מתכננת להכין עם הילדים מיצג אמנותי שקשור לשירים שהם למדו בגן. חשבתי שנעשה משהו אינטימי, שהיא תקריא להם סיפור והילדים ישאלו שאלות. אבל עכשיו זה כבר קיבל תהודה וכולם יודעים על זה. אז נעשה גם מיצג אמנותי של שירים שלה. יהיה מרגש, זה בטוח".