בשנה שעברה זה היה הקראנץ' פיסטוק שהטריף את ילדי ישראל. הם חיפשו בעקשנות את השלגון הנדיר וחלקם אף שילמו עבורו סכומי עתק. אלא שכעת יש שיגעון חדש – הרולאפס. סוכריית גומי מתוקה ושטוחה, שהילדים ממלאים אותה בגלידה, מקפיאים ואוכלים. אלו שטעמו מעידים על קראנצ'יות יוצאת דופן. אלא שבשוק יש מחסור גדול בממתק, דבר שגורם לטירוף של חיפושים אחריו ולפריחתו של שוק שחור. אם חבילה של 10 יחידות עלתה בעבר כ-30 שקל, היום יחידה בודדת עלולה לעלות לכם סכום כזה בשוק השחור.
2 צפייה בגלריה
ילדה לאחר שהשיגה רולאפס
ילדה לאחר שהשיגה רולאפס
ילדה שהשיגה רולאפס
(צילום: פרטי, צילום מסך מהיוטיוב)
"אני מכיר את המוצר בעיקר בגלל הטיקטוק ובגלל הילדים שלי", מספר בעל קיוסקים מנתניה שמודה שכרגע יש מחסור ברולאפס בכל האזור, אבל לדבריו מי שמוכן לשלם ולקנות כמות, יכול להשיג. "אני יכול להשיג רולאפס, אבל המחיר לא זול כרגע. יחידה יכולה לעלות 15 ואפילו 40 שקל. אנשים ממש מחפשים את זה בכל מקום. יש בטיקטוק המון סרטונים שאנשים מעלים שקשורים לזה, כולל מתכונים להכנה עם הגלידה וגם אימהות שהעלו סרטון שבו הן מבקשות שאנשים לא יקנו, כי זה מעלה את המחיר".
"אני מסרבת לשלם 15 שקל ליחידה", מבהירה אמא מנתניה, ומספרת כי בנותיה הכירו את הטרנד בטיקטוק ומאז לא מפסיקות לבקש ממנה לקחת אותן לקיוסקים ברחבי העיר. ''זה לא נורמלי שממתק כזה שעולה בדרך כלל כמה שקלים בודדים, פתאום הפך למוצר שהמוכרים מחביאים מתחת למדף ומוציאים רק למי ששואל או מוכן לשלם. זה כבר הפך לשיגעון".

אנה זק עם רולאפ
(צילום: טיקטוק)

"זה רע לדעתי שילדים ככה נסחפים אחרי טרנדים, ממש כמו שהיה עם הקראנץ' פיסטוק", מספרת קרין שמחי, אמא לשניים מנתניה, שילדיה הכירו את הטרנד החדש דרך הרשתות החברתיות. "אני לא מוכנה לשלם 30 שקל ליחידה של רולאפס, זה יקר ולא בריא לשיניים ואני לא מוכנה לקנות במחיר הזה. תכלס זה כמו לאכול חמצוץ עם גלידה וזה אותו דבר מבחינתי. זה הכל בגלל הרשתות החברתיות שפשוט גורמות לשיגעון הזה".
שמחי מספרת כי הרבה הורים קונים את הרולאפס למרות המחיר הגבוה: "בהתחלה זה פורסם רק בטיקטוק, אבל עכשיו זה כבר הגיע לפייסבוק. אני יודעת שיש אנשים שנוסעים עד לתל אביב בשביל זה. זה לא ממש נורמלי להשתגע ככה בשביל ממתק. חבילה של עשר יחידות עלתה 10-5 שקלים, ועכשיו זה 25-20 שקלים ליחידה. אנשים השתגעו לגמרי".

קראו גם:

מי שנחשפה לטרנד המשוגע של הרולאפס היא הטיקטורית המובילה עמית בן דוד, תושבת נתניה. לדבריה, אפילו היא לא הצליחה לשים ידיה על הממתק ולכן טרם העלתה סרטון בנושא.

2 צפייה בגלריה
עמית בן דוד
עמית בן דוד
עמית בן דוד
(צילום: דנה קופל, שיער: חן נוח, סטייליסטית: שקד דרעי, איפור: תום לב שוורץ, מעצבת: אפרת קאלי)

"זו ממש הזיה, אי אפשר להשיג את זה בכל העיר", היא אומרת. "זה כנראה לא שייך לכמה מקושר אתה, אתה צריך להיות מקושר לאנשים שמייבאים רולאפס. ברור שאני אעלה סרטון של הממתק ברגע שזה יגיע אליי, אבל בעיניי אנשים כבר חורשים על זה, כך שזה אוטוטו נגמר, אבל אם זה יגיע אליי אטעם ואעלה על זה משהו".