"התאהבתי בעיר נתניה'', הכריז פרופ' אמיר חצרוני, שנחשב לפרובוקטור שנהנה להתסיס ולצאת בהצהרות מפתיעות, בציוץ מלווה בסרטון שפרסם בסוף השבוע בטוויטר.
4 צפייה בגלריה
פרופ' אמיר חצרוני
פרופ' אמיר חצרוני
פרופ' אמיר חצרוני
(צילום: מהטוויטר של חצרוני)
לצד המחמאות שנתן חצרוני בסרטון לתושבים ולראש העירייה מרים פיירברג-איכר הוא טרח לעדכן כי גם הוא יהיה בין המפגינים נגד הרפורמה המשפטית במוצ"ש וציין כי "בכל מוצ"ש מפגינים המוני נתנייתים בעידוד ראש העיר נגד ממשלת הימין ובעד הקמת מדינה פלסטינאית שבירתה ירושלים ושגרירותה בנתניה. במוצ"ש הזה גם אני והפרגית נצטרף. רוצים לפגוש אותנו לסלפי עם השמאלנים של נתניה?".
בציוץ שעלה בטוויטר הוא מבהיר שגם הוא לא פנטז שהוא יפתח רגשות שכאלו "לעיר הימנית ועתירת המרוקאים שמצביעים לביבי, בן גביר וש"ס", אך באותה נשימה טרח לעדכן כי העיר התבגרה "וזזה שמאלה".


חצרוני הפתעת. אתה גר בנתניה?
"לא. אמרתי ראש העיר שלנו כי זו ראש העיר של העיר. אין לך כותרת 'חצרוני עובר לנתניה', כי אני מתנייד כיום בין כרמי יוסף לאתונה, אין לי גם תוכניות קבלניות בעיר נתניה או תוכניות לקנות בעיר הזו נכסים להשקעה, אבל את יכולה לכתוב שאני מגיע להפגנות בנתניה אבל לא כל פעם ולא לכל ההפגנות".
אז מה פשר הסרטון?
"זה התחיל במקרה כי חבר אמר לי 'תקשיב בנתניה יש הפגנות משהו'. אני מצדי אמרתי לו שממה שאני זוכר מנתניה, כי שירתי באזור ככתב צבאי במחנה 21 שלדעתי כבר לא קיים היום, זה שזו עיר מאוד ימנית שכבר אז שמעו שם את מרגול. זה היה בסוף שנות ה-80, כשלא היתה שם נפש חיה שהצביעה לעבודה. כשהגעתי לבקר חבר מהתיכון שקנה דירה בעיר ימים בשבת, הלכתי גם להפגנה ומשם נולד גם הסרטון, כי הצטלמנו שם בחוף הים. זה הסיפור".

4 צפייה בגלריה
חצרוני בהפגנה בנתניה
חצרוני בהפגנה בנתניה
חצרוני בהפגנה בנתניה
(צילום: פרטי)

חצרוני מבקש להבהיר כי מי שכתב פוסט נגדו בפייסבוק זה חבר המועצה אהרון אורגד שלטענתו כינה אותו פאשיסט. ''מה שמעניין בכל העסק הזה, שאותו אהרון אורגד היה המעסיק שלי לפני המון שנים, משהו כמו 35 שנה", אומר חצרוני. הוא ערך יחד עם אחיו בועז איזה שבועון מקומי, עם כתבה על שווארמיה ולצדה תמונה של סבתא בת 42 שרשום עליה 'היפה של החוף של נתניה'. הם לקחו אותי לכתוב שם כמה חודשים. ולמה זה קוריוז? כי הבן אדם כתב 'אתה פאשיסט אתה לא רצוי אצלנו', אבל ראבק, אתה יודע בדיוק מה הדעות שלי שישבנו ודיברנו עליהן כבר אז, בנתניה. אתה לקחת אותי לכתוב אצלך".

4 צפייה בגלריה
הפוסט של אורגד
הפוסט של אורגד
הפוסט של אורגד
(צילום: מהפייסבוק)

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
אהרון אורגד
אהרון אורגד
אהרון אורגד
(צילום: אסף פרידמן)

אהרון אורגד מסר בתגובה: "אמיר חצרוני הפך להיות בעשור האחרון גזען נאלח ובנוסף שונא מתריס נגד עמו ומדינתו המתבטא בצורה נבזית, וזו הסיבה שקראתי לו לא להגיע לעיר הולדתי מפאת היותו בלתי רצוי. אני מכיר את האיש כמה עשרות שנים, עוד מהתקופה שבאתי לשירות מילואים במערכת 'במחנה גדנ״ע ונח״ל' והוא היה כתב צבאי בסדיר. כבר אז היה 'טיפוס' אבל עדיין לא איבד את זה כמו בשנים האחרונות.
"לטענתו, העסקתי אותו באחד מכלי התקשורת שערכתי לפני 35 שנה. העסקתי עשרות כתבים וכתבות לאורך השנים ואיני זוכר דווקא אותו, הוא בוודאי לא היה מהבולטים. לדבריו, עסק בעבודה צדדית כמבקר סרטים במקומון שערכתי. יכול להיות, מה שבטוח שהוא בעצמו חי בסרט אימה. מוטב שיניח לנו ויחזור ליוון, שם מצא ארץ מקלט. בנתניה, אני חוזר ואומר, הוא לא רצוי. גזענים חשוכים - לא פה".