עיריית נתניה תשבית מחר (שני) את השירותים בעיר. בזאת מצטרפת נתניה לשלטון המקומי שהכריז על השבתה של כלל השירותים המוניציפליים מחר בעקבות חוק "קרן הארנונה". גם המועצה המקומית קדימה-צורן והמועצה האזורית עמק חפר הצטרפו לשביתה.
3 צפייה בגלריה
שביתה בעיריית נתניה
שביתה בעיריית נתניה
שביתה בעיריית נתניה
(צילום: נמרוד גליקמן)
המחאה היא תגובה חריפה של השלטון המקומי להצבעה בוועדת הכספים שהתקיימה היום בנוגע להעברת "קרן הארנונה" כחלק מחוק ההסדרים. בישיבה שהתקיימה בוועדת הכספים התחוללה סערה בעקבות דבריו של ראש עיריית הרצליה משה פדלון ויו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הורה להוציאו מהחדר. לפי המתווה, אם החוק יאושר במליאת כנסת, כל רשות מקומית תפריש לקרן חלק מסוים מהגידול ברווח הארנונה השנתי שלהן והן יינתנו כמענקים לרשויות שיאשרו בנייה למגורים.
מהשלטון המקומי נמסר: "אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו".

3 צפייה בגלריה
משה פדלון ורפי סער בישיבה הוסערת בכנסת
משה פדלון ורפי סער בישיבה הוסערת בכנסת
הסערה בוועדת הכספים בכנסת
(צילום מסך: ערוץ הכנסת)

כחלק מהשביתה לא תהיה קבלת קהל בעיריית נתניה ולא יהיה מענה טלפוני, על אף שהעובדים יגיעו לעבודה. מערכת החינוך תפעל כסדרה בעיר.
מעיריית נתניה נמסר: "לנוכח הודעת השלטון המקומי על השבתה ממחר בבוקר, בעקבות קידום חקיקת קרן הארנונה, בעיריית נתניה תתקיים שביתה למעט מערכת החינוך. עובדי העירייה יגיעו לעבודה אך לא תהיה קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני. נבהיר, כי מערכת החינוך בכללותה תמשיך בשלב זה לפעול כרגיל. עובדי הרשות של גני ילדים, בתי הספר והצהרונים, חינוך רגיל וחינוך מיוחד יעבדו מחר כרגיל. בהמשך נבחן את המשך הצעדים ונעדכנכם".

3 צפייה בגלריה
פיירברג- איכר. העירייה מעוניינת לקדם
פיירברג- איכר. העירייה מעוניינת לקדם
מרים פיירברג- איכר
(צילום: ריאן)

קראו גם:

עמק חפר


במועצה האזורית עמק חפר לא תהיה קבלת קהל והשירותים המוניציפליים לא יינתנו; פינוי אשפה ייערך כרגיל ומוקד המועצה יפעל כרגיל; מערכת החינוך כולה כולל גני הילדים תשבות, למעט מסגרות החינוך המיוחד שיפעלו כרגיל, כולל הסעות. הבגרות במתמטיקה תתקיים כמתוכנן. כמו כן, מסע עלייה לחטיבה שתוכנן מחר יידחה למועד חדש.

קדימה-צורן


במועצה המקומית קדימה-צורן לא תתקיים קבלת קהל או מענה טלפוני למעט מוקד חירום של המועצה; מערכת החינוך תושבת פרט לחינוך המיוחד. פעילות מועדוניות חינוך/רווחה , פעילות קידום נוער וצהרוני המתנ"ס יתקיימו כרגיל.