מיום שני השבוע ובמשך שלושה ימים הדרך לחוף סירונית עבור אנשים עם מוגבלויות, קשישים ואימהות עם עגלות ילדים, היתה בלתי אפשרית, וזאת עקב תקלה במעלית היחידה שעבדה וסגירת המעבר להולכי הרגל.
3 צפייה בגלריה
המעבר למעליות בחוף סירונית נחסם
המעבר למעליות בחוף סירונית נחסם
המעבר למעליות בחוף סירונית נחסם
(צילום: טלי מולנר)
נזכיר כי במקום יש שתי מעליות וכעת מתבצעות עבודות על אחת מהן, כך שנותרה רק מעלית אחת וגם היא לא עבדה מיום שני בשל תקלה. לטענת תושבים שהגיעו לרחוץ בים ורצו להשתמש במעלית, הם פנו עשרות פעמים למוקד עיריית נתניה אך המעלית לא תוקנה והם נותרו ללא מענה.
"מדובר במחדל", אומרת תושבת העיר המתניידת בכיסא גלגלים. "עכשיו שיא עונת הרחצה. לא יכול להיות שאין דרך לרדת לחוף סירונית כי המעליות תקולות והמעבר להולכי הרגל סגור".

המעבר למעליות בחוף סירונית
(צילום: טלי מולנר)

"גם אני רציתי לרדת לחוף הים ולא יכולתי", מספר משה ברוקס, שמתגורר במרכז נתניה. "אני קטוע רגל עם פרוטזה ולכן אני יורד לים עם קלנועית ובשביל זה אני צריך מעבר מסודר של מדרכה או מעלית''. לדבריו, "מיום שני המעלית לא עובדת. היא אמורה להיות תקינה בזמן העבודות על המעלית השנייה''. משה מספר כי ניסה לרדת לחוף עם אשתו וילדיו כבר מספר ימים וכששוחח עם הפועל שעובד במקום הוא אמר שהסיבה לסגירה היא בשל חלק שחסר ובגלל זה יש תקלה.
"זה תירוץ כי אומרים את זה על המעלית הזו שכל הזמן מתקלקלת כבר חודשים על חודשים. בנוסף, פעם היה פתוח המעבר לרדת ברגל בצד האחורי של המעליות אבל גם את זה סגרו לנו. זה לא בסדר. בגלל המצב הזה, אני ואנשים במצב דומה לשלי לא יכולים לרדת לים".

3 צפייה בגלריה
משה ברוקס ליד המעבר הסגור למעליות בסירונית
משה ברוקס ליד המעבר הסגור למעליות בסירונית
משה ברוקס ליד המעבר הסגור למעליות בסירונית
(צילום: טלי מולנר)

יש לציין כי ניתן לרדת לחוף באמצעות רכב או מדרגות, אולם מדובר בהוצאה כספית עבור מי שכן ימצא חניה וקושי ממשי עבור בעלי מוגבלויות שמתניידים עם מקל הליכה.
"מי יכול לרדת ולעלות 120 מדרגות?", אומר תושב נוסף בעל מוגבלות המתנייד עם מקל הליכה. "בשבילי לעשות את זה זה בלתי אפשרי. אני לא מוכן לשלם 30 שקל עבור חניה. צריך שתמיד יהיה מעבר חינם לים עבור מי שיש לו מוגבלויות או שיפעילו שאטלים שיעזרו לנו להגיע לים. בחופי נתניה אין דרך נורמלית להגעה עבור בעלי מוגבלויות".
בעקבות תלונות התושבים הגיעה למקום טלי מולנר, חברת מועצת העיר ומועמדת לראשות העירייה. היא צילמה את המקום והתושבים ופנתה לדבריה לראש אגף החופים בבקשה לזרז את הטיפול. היא מספרת כי במשך תקופה ארוכה היא פונה לראש אגף החופים בעניין המעליות בחוף.
לאחר פניית מיינט נתניה לעירייה, אתמול (רביעי) אחרי הצהריים התקלה תוקנה, מעלית אחת חזרה לעבוד והמעבר למעלית נפתח. עכשיו משה ברוקס, נכה בעל פרוטזה המתנייד באמצעות קולנועית יכול סוף סוף לבקר בחוף הים.
"הלכתי לבדוק שזה נכון ואכן תיקנו את המעלית", מספר ברוקס. "למה היו צריכים לחכות שמיינט נתניה יפנו לעירייה בשביל שזה יקרה? איפה הם היו עד עכשיו? ברור לכולם שזה רק עניין של זמן עד ששוב המעלית תתקלקל. המעלית הזו לא תקינה. החום הכבד ומספר הנוסעים הרב זה רק חלק מהסיבה שהיא כל הזמן מתקלקלת".

3 צפייה בגלריה
התור למעלית בסירונית והשלט של העירייה
התור למעלית בסירונית והשלט של העירייה
התור למעלית בסירונית והשלט של העירייה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מעיריית נתניה נמסר: "ראשית, אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לתושבי העיר בשל התקלה הזמנית שאירעה בשתי המעליות בו-זמנית. בתקופה האחרונה וככל הנראה בשל החום הכבד נגרמו תקלות במעליות. תקלות אלה אינן בשליטתנו. תיקון המעלית בוצע במהירות ובמקצועיות וכבר היום היא חזרה לפעול. המעלית השנייה צפויה לשוב לפעילות בזמן הקרוב".