בעקבות הסרת ההגבלות על התקהלויות שנאסרו בעת מגפת הקורונה, בתי הכנסת חזרו לפעול בחודשים האחרונים במתכונת רגילה בעיר, ומאפשרים התקבצות של קהל מתפללים גדול. הסרת ההגבלות הובילה את אגף הפיקוח בעירייה להתחיל בתהליך של פירוק בתי כנסת ארעיים.
2 צפייה בגלריה
בית כנסת ארעי ברחוב דון יוסף הנשיא
בית כנסת ארעי ברחוב דון יוסף הנשיא
בית כנסת ארעי ברחוב דון יוסף הנשיא
( קרדיט: אפרים בולמש)
את בתי הכנסת הארעיים, הקימו בעיקר באמצעות אוהלים ויריעות בד, אך בחלק מהמקומות אף החלו בתהליך של התקנת מתקנים קבועים יותר כדי לקבוע "עובדות בשטח", למרות שמדובר בשטחים ציבוריים. במסגרת האכיפה הנרחבת, עד כה, פורקו ארבעה בתי כנסת ארעיים.
קראו גם:
"כל עוד זה היה בתקופת הקורונה, התושבים והשכנים וגם העירייה, גילו המון סובלנות והבינו את המצב", אמר אפרים בולמש, מחזיק תיק האכיפה והביטחון בעיר ל-"מיינט נתניה" ומוסיף: "אבל לאחר שמגבלות הקורונה הוסרו ואין מניעה לחזור לבתי הכנסת, אין שום סיבה שהאוהלים האלה יישארו וימשיכו לתפקד כבתי כנסת.
יש תלונות רבות מצד השכנים של אותם בתי כנסת, הדורשים באופן נחרץ להוריד אותם, והתלונות האלה מגיעות מכל חתכי האוכלוסייה. לא דווקא מצד חילונים, אלא מצד כולם, שמבקשים להחזיר את המצב לקדמותו".
2 צפייה בגלריה
השטח לאחר הסרת בית הכנסת
השטח לאחר הסרת בית הכנסת
השטח לאחר הסרת בית הכנסת
( קרדיט: אפרים בולמש)
נתקלתם בבעיות בעת פירוק בתי הכנסת?
"אחת הבעיות המרכזיות היא שאין כתובת, קשה לאתר מי הוא הכתובת בכל בית כנסת שמולה עומדים בנושא הזה. כשיש כתובת ויודעים למי לפנות, אז קל לטפל בזה. כשאין כתובת, ואין אף אחד שנושא באחריות על הנושא הזה, אז ישנה בעיה, אז התהליך הוא יותר אטי, אבל זה תהליך שיושלם בסופו של דבר".
לעדכונים - חדשות נתניה