חייל בשירות סדיר ביקש להפקיד את נשקו בתחנת המשטרה בנתניה על מנת להיכנס לאצטדיון בעיר ולצפות במשחק כדורגל, מצא את עצמו מבלה לילה במעצר.
3 צפייה בגלריה
חייל צה"ל נעצר
חייל צה"ל נעצר
חייל צה"ל נעצר
(צילום המחשה: shutterstock)

החייל בן ה-18 מקרית מוצקין טוען כי הוא חייל קרבי שמשרת בדרום בנח"ל ויצא בסוף השבוע לחופשה. לדבריו, הוא הגיע יחד עם אחיו (25) ביום שבת האחרון לנתניה לצפות במשחק בין מכבי נתניה להפועל ת"א. החייל החזיק באותה עת בנשקו הצבאי ומאחר שהכניסה למגרשים עם נשק אסורה, הוא הגיע לתחנת המשטרה בנתניה וביקש להפקיד את הנשק.
בין שני האחים ויומנאי התחנה התגלע ויכוח לאחר שלטענתם היומנאי סירב להפקיד את הנשק בתחנה. במשטרה טוענים כי הוויכוח הפך לאלים כאשר שני האחים, כך על פי החשד, תקפו את היומנאי ואיימו עליו. כתוצאה מכך השניים נעצרו ובמקום לצפות במשחק הם בילו את הלילה במעצר.
במשטרה החליטו לא לוותר ולמחרת שניהם הובאו לבית משפט השלום בפתח תקוה עם בקשה להארכת מעצרם בשלושה ימים. בבקשת המעצר טענו מהמשטרה כי השניים חשודים בעבירות של תקיפת שוטר, איומים, הפרעה לשוטר, העלבת עובד ציבור והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

3 צפייה בגלריה
אצטדיון נתניה. "מקום אידיאלי"
אצטדיון נתניה. "מקום אידיאלי"
החייל רק רצה לצפות במשחק באצטדיון נתניה
(המחשה: אורן אהרוני)

בדיון בבקשה טען נציג המשטרה, רס"ב יניב הינדי, כי מדובר בשני חשודים שהגיעו לתחנה להפקיד נשק. "היה להם דין ודברים עם היומנאי, שלפיו הותקף על ידי החשודים", אמר רס"ב הינדי. לטענת ב"כ האחים, עו"ד סיוון כהן מהסניגוריה הציבורית, מדובר באירוע מגוחך וששני החשודים לא היו צריכים להיות מובאים לבית המשפט. "תעודת עניות למשטרת ישראל שהביאה שני צעירים, שאחד מהם חייל קרבי בנח"ל, שלמעשה כל חטאם היה בקשה להפקיד את הנשק בתחנת המשטרה. לא זאת גם החשודים תיעדו ויזואלית במכשיר הסלולרי שלהם את העובדה שהם הותקפו על ידי אותו יומנאי, ולא כמו שנטען בבקשה המעצר שאותו יומנאי 'כופף' על ידם".

קראו גם:

החייל סיפר בבית המשפט כי הוא חייל קרבי שמשרת בדרום בנח"ל. "יצאתי לסופ"ש, רציתי ללכת עם אחי למשחק כדורגל. אסור לי להפקיר את הנשק, אז הלכתי למשטרה להפקיד את הנשק, כי אי אפשר להיכנס עם נשק למשחק ולא רצו להפקיד את הנשק. צילמנו בטלפון הנייד שהשוטר תקף אותנו ולא אנחנו אותו. הם לקחו לנו את הטלפונים. ביקשנו מהם שיביאו את הסרטונים לבית משפט".

3 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
החייל ביקש להפקיד את הנשק בתחנת נתניה
(המחשה:הרצל יוסף)

השופטת לימור חלד-רון מתחה ביקורת קשה על התנהלותה של המשטרה שהובילה למעצר החשודים. "מקום שמדובר בשני צעירים נעדרי עבר פלילי, שכל חטאם היה שביקשו להפקיד את נשקו של אחד מהם – לוחם בנח"ל - בתחנת המשטרה (למיטב הבנתי – בהתאם לנהלים), כלל לא ברור מדוע בקשתם סורבה, ומה מצפה מדינת ישראל מחייליה בנסיבות מעין שלו".
השופטת הוסיפה כי "מצאתי להעיר ולא בפעם הראשונה, כי למרות התקופה המורכבת בה אנו מצויים, ועל אף ששוטרי ישראל עובדים לילות כימים למען ביטחון הציבור, עליהם לפעול בשום שכל וברגישות. סיטואציה שבה חייל לוחם בסדיר, המבקש להפקיד את נשקו בתחנת משטרה על מנת שיוכל להיכנס לאצטדיון כדורגל במהלך חופשת הסופ"ש שלו, ובסופו של דבר נעצר בגין חילופי דברים עם יומנאי התחנה, הינה סיטואציה שלא היתה צריכה לקרות". בסיום דבריה הורתה השופטת על שחרורם של שני האחים.
מהמשטרה נמסר כי "שני האחים הגיעו לתחנה במטרה לאפסן את הנשק של אחד מהם. לאחר שהוסבר להם באדיבות רבה כי לא ניתן לעשות זאת, החלו השניים להתלהם ולקלל את השוטר ולבסוף תקפו אותו. בסיום האירוע נעצרו השניים ובחיפוש ברכבם נתפסו סמים בכמות שאינה לצריכה עצמית. בתום חקירתם עבירת הסמים ונושא הנשק הועברו לטיפול מצ"ח. ולגבי הנשק - המשטרה יצרה קשר עם מצ"ח והם החליטו למי ואיך יועבר הנשק".