הורים לילדים בבית הספר היסודי הדמוקרטי אלומות בנאות גנים בנתניה, טוענים כי במוסד החינוכי קיימת אווירה קשה ותלמידים נתונים לצעקות והשפלות. חלק מההורים אף עירבו את ועד ההורים בסוגייה ושלחו מכתבים להנהלת בית הספר.
במהלך השנה החולפת פנו הורים להנהלת בית הספר בתלונות על המצב. לטענתם בבית הספר חווים ילדיהם "צעקות, מילים לא יפות, אווירה לא מכבדת ומורים שעסוקים בשיחות חולין בנייד בזמן שיעור". לדברי ההורים, חלק מהילדים אינם מעוניינים להגיע עוד ללימודים.
2 צפייה בגלריה
בית הספר אלומות. טענות ל"אווירה לא מכבדת"
בית הספר אלומות. טענות ל"אווירה לא מכבדת"
בית הספר אלומות. טענות ל"אווירה לא מכבדת"
(צילום: פרטי)
במכתבים ששלחו ההורים להנהלת בית הספר כתבו: "החוויות שאנו כהורים וילדינו חווים מתחילת השנה, הם מעבר לסביר בלשון המעטה. ההשפלות והמילים הקשות שנאמרות לילדינו מצד חלק מצוות החינוך חצו כל גבולות סבירים, ומשאירות אותנו כהורים בפה פעור חסרי אונים".
במכתבם מפרטים ההורים חלק מהמקרים: "מקרה הקלטת מורה, מקרה מורה מחליפה שקראה לילדים דוחים ומגעילים".
במכתב נוסף כתבה אחת האימהות: "הלם מוחלט מאופן הטיפול והאשמות שווא, שיח מזלזל, צעקות ולבסוף מטיחים את האחריות על הילד והוריו... איך צוות חינוכי שלם לא מצליח להחזיק כיתה? איך בכל יום יש אירוע אחר?''
במכתב נוסף כתבה אחת האימהות: "מתחילת השנה רודים בילדה שלי וצועקים עליה לפני כולם, נאמר לה שהיא ילדה מורדת. בשיחה עם הצוות קיבלתי התנצלות ואף הובהר לי שהצוות החינוכי קיבל הוראה להתנהג ביד רמה עם הכיתה בכדי להשליט סדר, אבל בפועל מאז לא נחסכו מהילדים השפלות וצעקות. האם איש חינוך רשאי לדבר ככה לתלמיד? להגיד להם, כמה שהם סתומים, עופו מפה, תסתמו?".
לטענת הורים, כבר בשנה החולפת הם נפגשו עם הצוות החינוכי ביוזמת הוועד, במטרה לשנות את האקלים במוסד החינוכי, התקיימו שיחות אישיות עם המורים והתלמידים יחד, ואף נעשתה פגישת ועד בנושא, אולם לטענתם, הם לא היו מרוצים כבר אז ולכן ביקשו מבית הספר להיעזר בפיקוח חיצוני על המתרחש במקום, מה שלא נעשה עד כה.
קראו גם:
"איך אני בתור הורה יכול לגונן על ילדי שהולך מידי יום בתחושה קשה? שואל אחד ההורים במכתב שהועבר להנהלת בית הספר. "איך יכול להיות שבמשך שנים המורות לא מצליחות להחזיק את הכיתה ולגרום לילדים לכבד אחד את השני?".

2 צפייה בגלריה
מורה בבית ספר
מורה בבית ספר
טוענים לאווירה קשה בבית הספר
(צילום המחשה: shutterstock)

ממשרד החינוך נמסר: "בית הספר הדמוקרטי שם דגש על בניית אקלים מיטבי. דלתה של מנהלת בית הספר פתוחה בפני ההורים וכל טענה נבדקת לגופו של עניין. להנהלת בית הספר ישנן דרישות מהתלמידים לעמידה בכללי התנהגות ברורים ולשמור על שיח מכבד בכל יום הלימודים.
יצוין כי בפיקוח משרד החינוך לא התקבלו עד כה פניות ספציפיות על התנהגות מורים שאינן הולמות. במידה ויועברו אלינו או למנהלת בית הספר חומרים בנושא, הם יבדקו במלא חומרת העניין".