בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שלישי) נער בן 17 ברצח של חיים ויזמן, תושב נתניה בן 42 לפני כשנה. הנער הורשע במסגרת הסדר טיעון ברצח בנסיבות מחמירות, הצתה ושיבוש הליכי משפט ונגזר עליו עונש מאסר של 23 שנים. בנוסף ישלם פיצויים בסך 200 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
פענוח הרצח בנתניה
פענוח הרצח בנתניה
פענוח הרצח בנתניה
(צילום: דוברות המשטרה)
גופתו של ויזמן התגלתה ב- 9.8.2021 בדירתו בנתניה על ידי שני צעירים שהגיעו לביתו. חוקרי המשטרה שהוזעקו למקום הבחינו כי ויזמן נדקר באמצעות סכין מספר רב של פעמים בכל חלקי גופו, וכי נעשה ניסיון להצית את המקום, במטרה לטשטש ראיות. הראיות שנאספו הצביעו על הנער, אז בן 16 תושב השרון, כמי שהיה האחרון בקשר עם ויזמן ואף הגיע לדירתו בסמוך למועד הרצח.

(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:
על פי כתב האישום, השניים הכירו דרך יישומון 'אינסטגרם', שם החלו בהתכתבות בעלת אופי מיני. בהמשך, קבעו השניים להיפגש לצורך קיום יחסי מין, ביחידת דיור שבה התגורר המנוח. עוד מתואר בכתב האישום כי הנער החליט לרצוח את ויזמן עוד לפני המפגש ובדרך למקום רכש סכין, עמו הגיע לדירת המנוח. כאשר היו בתוך הדירה, החל להתפתח ביניהם אקט מיני, במסגרתו שאל הנאשם את המנוח: "מוכן להפתעה שלך?". הוא ביקש ממנו להסתובב ודקר אותו בעוצמה כ-30 פעמים. לאחר מכן ירד הנאשם מהמיטה ונכנס למקלחת שבדירה, שם שטף את הדם שהיה על גופו והתלבש. בהמשך לקח הנאשם מארנקו של ויזמן כסף מזומן, שפך משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה ועל גופתו של המנוח, וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה.
למחרת האירוע כתב הנאשם במחשבו האישי, על פני מספר עמודים, תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של ויזמן: "הם פספסו את צלב הקרס שחרטתי על מגבת ושמתי בכיור. במקום דיי בולט, לעניות דעתי. אם לא היו מפספסים, הרצח היה מקבל קצת יותר קרדיט מכמה ימים של תהילה עד שפשע אחר יתפוס את מקומו. אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס. ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד. וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי".