שמונה משפחות המתגוררות ברחוב דב הוז בנתניה טוענות כי בעקבות תאונת עבודה של קבלן מטעם העירייה, נפגעו בבתיהן מכשירי חשמל ונגרם להן נזק בעשרות אלפי שקלים. לטענת המשפחות, הן טרם קיבלו פיצוי או שיפוי עבור הנזקים. חלק מהמשפחות כבר פנו לעורכי דין והגישו מכתבי דרישת תשלום לקבלן מטעם העירייה, צבי כהן, אך למרות שעברו חודשיים - הם טרם קיבלו פיצוי.
1 צפייה בגלריה
דיירים בדב הוז. "זו הוצאה כבדה"
דיירים בדב הוז. "זו הוצאה כבדה"
דיירים בדב הוז. "זו הוצאה כבדה"
(צילום: יאיר שגיא)
"ב-17 באוגוסט היה לנו קצר בחשמל", מספרת אחת מדיירות הרחוב, שהנזק שנאמד בביתה עומד על 16 אלף שקלים, "אחד השכנים ראה שאחד העובדים של צבי כהן, חתך בטעות את כבל החשמל שמספק חשמל לדירות של שמונה משפחות. כתוצאה מהקצר, נשרפו לי מוצרי חשמל רבים בבית. לי למשל נשרפו מכונת הכביסה, המייבש, המקרר, מכונת הקפה, המזגן, המחשב הנייד.
"יצרנו קשר עם צבי כהן ועם העירייה, וכל אחד הפנה את האשמה לשני. כשהעליתי פוסט לפייסבוק, העירייה התעוררה והבטיחוה שתטפל בעניין. למחרת צבי כהן היה אצלי בבית עם עוד מישהו מטעמו, והם עברו על מוצרי החשמל שנהרסו. הם ביקשו ממני להביא הערכת שמאי, ואמרו שהמחלקה המשפטית שלהם תטפל בנושא. כששמעתי את המילים 'מחלקה משפטית', מצאתי עורך דין. אמרו לי 'אל תדאגי, את תקבלי שקל על שקל לכל המכשירים'.
"צבי כהן יצר איתנו קשר ואמר לנו לפנות לחברת הביטוח. החברה אמרה שאנחנו לא צריכים לפנות אליהם, אלא רק צבי כהן יכול לפנות אליהם. אז עכשיו זה נשאר תלוי באוויר. הצ'קים יורדים, ואין כלום".
"זו הוצאה כבדה", היא מוסיפה, "אתה חושב מה לקנות כי זו מעמסה כלכלית. אני הייתי עוד עם תינוק בבית כשזה קרה, כל התכולה של המקרר הלכה לפח".
"אמא שלי היא אישה מבוגרת, שחיה על ביטוח לאומי, שהוציאה כמעט 6,000 שקלים על מכשירים חשמליים", מוסיפה בתה של אחת הדיירות, "היא מוציאה מאות שקלים על כדורים ותרופות בחודש. זה נראה הגיוני שעד עכשיו הם לא קיבלו את הכסף? זו חוצפה, ממש חוצפה".
"לי נהרסו שני מקררים, התנור, המחשב של הילדה, המנורה של המטבח", אומרת דיירת נוספת, "יש לי נזק באלפי שקלים. היה לנו מאוד קשה. גם היינו צריכים לזרוק את כל האוכל. בינתיים לא קיבלנו שום דבר".
"מבחינתנו, וגם מבחינת צבי כהן, אין מחלוקת שנגרם נזק למוצרי הבניין", אומר עורך הדין חיים בנון, המייצג חלק מהדיירים, "יש אפילו תיעוד של הנהג שלו שמודה שהוא גרם לנזק. פנינו לצבי כהן, הוא הפנה אותנו לחברת הביטוח שלכאורה מבטחת אותו ואמורה לשלם את הכספים. אני הסברתי לצבי כהן שאין לי מה לתבוע את חברת הביטוח שלו, הוא צריך להגיש תביעה מטעמו. במידה והפוליסה מכסה נזקים כמו במקרה הזה, אז הוא יקבל את הכסף ויעביר את זה לדיירים".
מטעמו של צבי כהן אקולוגיה נמסר: "אין מדובר באי תשלום כזה או אחר, אלא מדובר בדרישות שהועברו לחברת הביטוח, המבטחת את צבי כהן אקולוגיה. ובימים אלה, הדרישות ייבחנו ויפוצו כל מי שצריכים להיות מפוצים. כמו כן, דרישות בגין נזקים לא הועברו עד עתה בצורה מסודרת לצבי כהן, וברגע שיועברו הן ישולמו".
מהעירייה נמסר: "בימים אלה מסכמים את הפרטים מול הדיירים וההוצאות ישולמו על ידי הקבלן".
כל העדוכנים - חדשות נתניה