איגוד ערים שרון כרמל דיווח לאחרונה על ירידה משמעותית בזיהום האוויר במזרח נתניה במהלך שנת 2020, זאת על פי תחנת הניטור שהציב במקום לפני ארבע שנים, לבקשתו של סגן ומ"מ ראש העירייה אלי דלל.
1 צפייה בגלריה
תחנת ניטור. האוויר יותר נקי  יותר
תחנת ניטור. האוויר יותר נקי  יותר
תחנת ניטור. האוויר יותר נקי יותר
(איגוד ערים שרון כרמל)
על פי הנתונים, במהלך שנת 2020 בה הכתה מגפת הקורונה בישראל, נמדדו ריכוזים נמוכים משמעותית של חנקן דו חמצני האופייני לפליטות של כלי תחבורה, לעומת השנה הקודמת. הירידה הייתה משמעותית בעיקר בחודשים אפריל ומאי, בהם חלה ירידה של יותר מ-33 אחוזים בריכוז החומר המזהם, לעומת החודשים המקבילים בשנת 2019.
קראו גם>>>
כמו כן, חלה הפחתה בנתניה בריכוזי גופרית דו חמצנית שנרשמו במהלך שנת 2020 יחסית לשנים הקודמות, בדומה לשאר תחנות הניטור של איגוד ערים, זאת בעקבות ההפחתה בפליטות הארובות מתחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה, בשל האטה בפעילות המשק שהובילה לייצור נמוך יותר של חשמל.
עיקר השיפור באיכות האוויר בעיר היה ברמות ריכוזי החלקיקים הנשימים הקטנים מ-2.5 מיקרון, החודרים לדרכי הנשימה העמוקים וגורמים להשפעות בריאותיות שליליות. שיפור זה החל כבר בשנת 2019, אז חלה הפחתה של 32 אחוזים בריכוזים השנתיים של החלקיקים, אך בשנת 2020 חלה הפחתה נוספת של עשרה אחוזים, כך שרמות החלקיקים עומדות כעת בתקנות אוויר נקי באזור המדידה.
הסיבות לשיפור על פי דיווח עיריית נתניה, הן צמצום בפליטות אבק מהשטחים הפתוחים בקרבת תחנת הניטור וסיום עבודות הבנייה באזור.
במהלך 2020 בה הכתה מגפת הקורונה בישראל, נמדדו ריכוזים נמוכים משמעותית של חנקן דו חמצני האופייני לפליטות של כלי תחבורה, לעומת השנה הקודמת
"אני מודה לצוות האיגוד על העבודה המקצועית ולחברת מועצת העיר ציפי קפל על שיתוף הפעולה הפורה", אומר אלי דלל בתגובה על התוצאות, "אנו מבצעים פעילות לשמירה על הסביבה בעיר בשיתוף פעולה מקצועי עם איגוד ערים שרון כרמל וזאת בשילוב טיפול ממוקד במוקדי זיהום כדוגמת סגירת דרכי עפר באזור ובניית הרמפה לכביש 2 שהפחיתה את הזיהום.
"אנו מטפלים באופן משמעותי גם בזיהום הנוצר מהתחבורה, החל מינואר 2022 יפעלו כמחצית האוטובוסים בעיר על חשמל ולשם כך אנו מקימים חניון למאה אוטובוסים חשמליים בו יהיו מערכות הטענה. בכך נשפר באופן משמעותי את איכות האוויר בעיר לרווחת ושיפור איכות חיי התושבים".
לעדכונים: חדשות נתניה