בעקבות אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה אמש (שני) בכנסת, החל "יום השיבוש" היום ברחבי הארץ הכולל חסימות כבישים.
4 צפייה בגלריה
מפגינים שנעצרו בצומת העוגן
מפגינים שנעצרו בצומת העוגן
מפגינים שנעצרו בצומת העוגן
(צילום: פרטי)
שלושה מפגינים נעצרו בשעות אחרי הצהריים בצומת העוגן בכביש 4, בנוסף לארבעה חשודים שנעצרו לקראת הצהריים באותו המקום על ידי שוטרי תחנת שדות בגין הפרת הסדר הציבורי וחסימת ציר תנועה.
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי, שיבוש הסדרי התנועה וסיכון כלל משתמשי הדרך".


סביב השעה 10:00 בבוקר חסמו מפגינים שצעדו מבניין המועצה באבן יהודה את כביש 4.


קודם לכן בשעה 07:00 בבוקר הגיעו מפגינים לבחן, ומחו מעל הגשר, בשעה 08:00 החלו ההפגנות גם בגשר הולכי הרגל של צומת דרור ובאבן יהודה מול בניין המועצה. בשעה 08:30 חסמו המפגינים את כביש החוף באזור גשר ינאי צפונה, תוך שהם מתקדמים לצדו הדרומי במטרה לחסום גם אותו. בנוסף, כביש 2 נחסם באזור יקום, וכלי רכב ממתינים שם מעל חצי שעה, תוך שהם צופרים ומבקשים מהמפגינים לזוז מהדרך.

4 צפייה בגלריה
חסימת כביש 2 דרום סמוך ליקום
חסימת כביש 2 דרום סמוך ליקום
חסימת כביש 2 דרום סמוך ליקום
(צילום: פרטי)
ממגן דוד אדום מסרו כי נרשמו מהבוקר עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חירום ובצירים המובילים לבתי החולים. בעקבות זאת, הם מבקשים מהציבור לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים שנוסעים בנסיעת חירום.
במקביל להפגנות ריחפו מעל המפגינים באזור בית ינאי ויקום תומכים מהאוויר במצנחי רחיפה. בכביש 4 צומת דרורים ממשיכה בשעה זו ההפגנה, זאת לאחר שמפגין עוכב וקיבל קנס, כך מספרים מפגינים בשטח, תוך שהם חושפים כי בניגוד למצופה, בהפגנה זו הגיעו עשרות עד מאות אנשים ליום השיבוש, תוך שהם מפוזרים במספר מוקדים.


"אנשים עובדים היום, עסוקים, ולכן יש פחות מפגינים מהמצופה", אומר פעיל בארגון ההפגנות שמסביר כי מדובר ביום שיבוש, לא הפגנת מוצאי שבת, אליה מגיעים לדבריו עשרות אלפי אנשים. "להפגנות הגדולות מתנגדי ההפיכה המשטרית מצביעים ברגליים".
מטעמו של דודו סלמה, ממארגני ההפגנות בעיר נתניה נמסר: "בעוד 10 שנים כל אחד מאיתנו יזכור איפה הוא היה ב-11.7.2023. לצערנו, רוטמן, לוין, נתניהו וסמוטריץ החליטו לחסל את הדמוקרטיה וכל אדם שוחר חופש ושוויון יצא לרחובות ולצמתים למאבק על פניה של החברה הישראלית. החסימות בכביש החוף החלו ביקום ובבית ינאי וצפויים עוד מוקדים באזור לאורך כל היום".

4 צפייה בגלריה
מפגינים בגשר בני דרור
מפגינים בגשר בני דרור
מפגינים בגשר בני דרור
(צילום: פרטי)

בהמשך היום יתקיימו הפגנות נוספות:
בשעה 10:00 בגשר דרורים - מחאת נשים באדום
ב-14:00 בחניון דרומי קניון דרורים - כינוס ליציאת שיירה לנתב"ג
ב-17:00 בכניסה ליער קדימה
ב-17:30 בגשר דרורים
ב-18:00 בצומת קניון עיר ימים ליד המזרקה, בנתניה
ב- 18:30 בצומת בית ליד
ב-18:30 בצומת העוגן
ב-20:30 בצומת פרדסיה

4 צפייה בגלריה
מפגינים בגשר בחן
מפגינים בגשר בחן
מפגינים בגשר בחן
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מובילי המחאה מסרו: "עם ישראל אינו חפץ בדיקטטורה, והוא אינו חפץ בחקיקה דיקטטורית חד-צדדית ומסוכנת שתרסק את הכלכלה, תפגע בביטחון ותביא לקרע בעם. עם ישראל לא יוותר על הדמוקרטיה שלו ולא יחיה תחת עריצות קיצונית ומסוכנת. אנו קוראים היום לנתניהו ושותפיו הקיצוניים בממשלה - אם החוק עובר בקריאה ראשונה, ממשלת ישראל תאבד את הלגיטימציה שלה, אין לממשלה בדמוקרטיה מנדט לבטל את הדמוקרטיה. מול ממשלה לא לגיטימית זו חובה להתנגד. אם הממשלה לא תעצור, המדינה כולה תעצור".
פורסם לראשונה: 09:24, 11.07.23