הציבור נקרא לא לרחוץ בחוף הרצל בנתניה, הסמוך לחוף סירונית, וזאת בגלל תוצאות בדיקות מי ים חריגות שהתקבלו ביום שישי האחרון בבדיקות איכות המים. בשאר החופים המוכרזים הרחצה מותרת.
2 צפייה בגלריה
חוף סירונית
חוף סירונית
אזהרה לרוחצים בחוף
(המחשה: עוז מועלם)
בהודעה שהוציא משרד הבריאות ביום שישי נכתב כי "משרד הבריאות מזהיר את הציבור מרחצה בחוף הרצל צפון-אמפי בנתניה, זאת בעקבות תוצאות בקטריאליות חריגות שהתקבלו בבדיקות איכות מי הים. האזהרה תקפה עד להודעה חדשה. הרחצה מותרת בחופים המוכרזים בלבד".

2 צפייה בגלריה
שוברי גלים בנתניה
שוברי גלים בנתניה
חופי נתניה. שחו בחופים מוכרזים אחרים
(צילום: יאיר שגיא)

קראו גם:

מעמותת צלול נמסר: "אירועי הצפת הגשמים בחופי נתניה בשבוע עבר גרמו לזיהום ים בחופי הרחצה. זיהום המים נגרם בשל גשם חזק בסוף הקיץ וחסימת מוצא הנקזים לים שעיריית נתניה מבצעת במהלך הקיץ. אנחנו קוראים לרשויות להתקין משאבות קיץ ולא לחסום מוצאי נקזים עירוניים ללא משאבות, בטח לא בעידן משבר האקלים שבו מופעי מזג אויר קיצוני יכולים לקרות גם במועדים פחות צפויים. על כל הרשויות המקומיות להיערך לקראת הגשמים הראשונים, לפנות נקזים, לנקות את תעלות הניקוז ואת הרחובות כדי שהגשמים הראשונים לא יזרימו לים פסולת וזוהמה שהצטברה לאורך הקיץ''.
מעיריית נתניה נמסר: "חשוב להדגיש כי בדיקות בקטריאליות מתבצעות כל השנה בתדירויות שונות בהתאם לעונה ולהנחיות משרד הבריאות. מפעם לפעם ומסיבות שונות יש ממצאים חריגים ואנו נוהגים באחריות בתיאום משרד הבריאות. עוד חשוב להדגיש כי מדובר בגשם ראשון שייתכן והביא עמו לכלוך וסחף. ביום חמישי האחרון בוצעו בדיקות ונמצא כי קיימת חריגה בחוף האמפי–הרצל צפון בלבד! בעוד ממצאי הבדיקות בשאר החופים נמצאו תקינים. בדיקות נוספות יבוצעו היום ותוצאות צפויות להתקבל מחר".