שנה חלפה מאז המקרה והיא עדיין לא התאוששה. היא היתה בת 16 כשגילתה כי תמונות וסרטונים אינטימיים שלה הופצו ברחבי הרשת. בן זוגה לשעבר נחקר בחשד שהפיץ את החומרים והתיק הועבר לפרקליטות, שהחליטה לא להגיש כתב אישום בפרשה וסגרה את התיק. כעת היא נותרה להתמודד עם הכאב הנורא.
3 צפייה בגלריה
הנערה, השבוע
הנערה, השבוע
הנערה, השבוע
(צילום: פרטי)
לאחר סגירת התיק הגישה המשפחה באמצעות עו''ד ברוריה פריד ערעור על ההחלטה תוך שהיא מבהירה כי אם יידחה, היא תתבע את המעורבים על הנזקים הנפשיים שגרמו לבתם. "אני מכריחה את עצמי ללכת לבית הספר", היא אומרת. "כל החברות שלי עזבו אותי אחרי המקרה. אני לבד. אני מרגישה מושפלת, מאוכזבת ופגועה. רציתי למות אחרי שזה קרה".

האמון נהרס


היא מספרת כי בעקבות המקרה חייה השתנו ללא הכר. "נהרסו לי החיים. הרסו לי את האמון באנשים", היא אומרת ומשחזרת את הרגעים בהם נודע לה כי הסרטונים והצילומים האינטימיים שלה הופצו. לדבריה החלו לזרום אליה באמצעות הודעות בוואטסאפ החומרים הקשים. "בהתחלה הייתי בהלם", היא אומרת. "לא האמנתי שתמונות שלי מסתובבות ברשת. רציתי למות מבושה. לא האמנתי שמישהו עשה לי דבר כזה''.
לדבריה, התמונות צולמו ללא ידיעתה, חלקן אפילו בשעה שהיא ישנה. ''פתאום מגיעה אלי הודעה עם תמונה שלי ישנה או סרטון שרואים לי בו את הישבן, אחרי שהזיזו את השמיכה", היא אומרת. "לא הבנתי מה קורה. פחדתי שיזהו אותי, היום כולם מפיצים ומפרסמים הכל תוך שניות ברשת החברתית. מספיק שבן אדם אחד ישלח את זה בקבוצה וזה כבר הופך לוויראלי. ידעתי שזהו, נהרסו לי החיים''.
מאז המקרה היא מתקשה לתפקד ועל אף שחזרה לספסל הלימודים, היא מרגישה בודדה ורק מחכה לסיום הלימודים.

3 צפייה בגלריה
הנערה, השבוע
הנערה, השבוע
הנערה, השבוע
(צילום: פרטי)

"היה לי מאוד קשה לחזור לבית הספר. בהתחלה כשזה התפוצץ לא הלכתי ללימודים כי לא הייתי מסוגלת והרגשתי שכולם מדברים עליי, מרחמים עליי. גם עכשיו קשה לי להיות שם כי לא נשארו לי חברים מאז המקרה. החברות שלי מבית הספר עזבו אותי והחברים גם לא בקשר יותר. אני מרגישה שאנשים מתביישים להגיד שהם חברים של הבחורה שהסרטונים שלה הופצו ברשת. הם תפסו את הצד השני כי התלוננתי עליו. זה כואב ומשפיל. אני עוברת בעיר ומרגישה את העיניים של האנשים עליי, במיוחד צעירים שאני יודעת שהם ראו את זה''.
"לפעמים אני רוצה להגיד לאנשים ששיתפו את הסרטונים: איך הייתם מרגישים אם היו עושים את זה לאחותכם? או לבת שלכם? איך אתם מסתכלים על זה ומפיצים את זה? זה הגוף שלי, למה אתם לא מוחקים את זה, למה אתם לוקחים יד בדבר הזה, להפיץ סרטונים ותמונות אינטימיות של בנות שאתם לא מכירים".

אני הקורבן


לדבריה, בתוך שעות ספורות היא גילתה כי בעיר מופצים לא רק תמונות שלה אלא גם סרטונים. ''זה שבר אותי. לא יכולתי לתפקד. לא יכולתי לאכול. לא יכולתי לישון. פשוט לא יכולתי לחיות", היא אומרת. "בארוחת החג אחותי ראתה שמשהו עובר עליי. כשהלכתי לשירותים היא הסתכלה לי בטלפון. כך המשפחה שלי גילתה והגשנו תלונה במשטרה".
מה קרה אחרי שפנית למשטרה?
"זימנו אותו ואת החברים שלו למשטרה והוא הכחיש הכל. פתאום ילדים החליפו את הטלפון שלהם בכל מיני טענות מוזרות שהוא נשבר או אבד. במקום שהמשטרה תעצור את כולם, תיקח להם את המחשב ואת הנייד ותבדוק מה הם עשו לי, היא שחררה אותם. רציתי לצעוק, תצילו אותי. אני הקורבן פה. הוא הרס לי את החיים. הוא לקח לי את האמון באנשים. הוא לקח לי את הכבוד, כי עכשיו כולם רואים אותי עירומה. אנשים שאני לא מכירה. זרים גמורים. המשטרה לא עשתה את הכל כדי לעשות צדק, לתת עונש למי שפגע בי. הוא הרס לי את הנשמה ואת החיים והוא ממשיך את החיים שלו כרגיל. איפה פה הצדק?"
יש לך עצה לבנות בגילך בעקבות מה שקרה לך?
"תיזהרו. אל תתפתו להאמין לכל אחד. ברגע שיש למישהו תמונה שלכן הוא יכול לעשות איתה מה שהוא רוצה. הרסו לי את החיים. מה שיש ברשת קשה אחר כך למחוק. תחשבו שזאת אחותכם הקטנה או אמא שלכם, הייתם רוצים שזה יקרה לה? אני לא האמנתי בחיים שאני אגיע למצב הזה. ואם זה קורה לכן חס וחלילה, תשמרו את כל ההודעות, תספרו ותשתפו את ההורים. אתן לא צריכות להתבייש. הוא צריך''.
ממשפחתה של הנערה נמסר: "אנחנו מגנים את מעשי הנערים וקוראים לפרקליטות לעשות סדר. כואב לנו לראות את הילדה שלנו סובלת ככה. היא הפכה מילדה מקובלת וחברותית לילדה בודדה, כאובה, בלי חברות שאיבדה את האמון באנשים. היא מרגישה שחייה נגמרו ומאז המקרה היא מלווה בטיפול פסיכולוגי על מנת לעזור לה לחזור לתפקד. אפילו אם הפרקליטות תחליט לא לפתוח את התיק אנחנו נמשיך ונתבע על כל מה שהבת שלנו עברה בגללו, אנחנו לא נוותר".
עו"ד ברוריה פריד, שמייצגת את הנערה מסרה: "הלקוחה שלי נפגעה מבני נוער שחשבו שהיא הבובה שלהן וכשיימאס להן ממנה הם יזרקו אותה לכלבים. במקום שהמשטרה תעצור את האחראי ואת חבריו באופן מיידי היא בחרה למשוך הליך במשך שנה שלמה והתוצאה הבלתי נמנעת היא סגירת התיק. משרדי לא יוותר, שלחנו ערר מיידי על ההחלטה על סגירת התיק ואנחנו דורשים מהפרקליטות לפתוח מחדש את התיק ולהגיש נגד החשוד כתב אישום. אני לא מתכוונת להרים ידיים ולהשלים עם החלטה שגויה זאת, אלחם למענה עד הסוף".

3 צפייה בגלריה
עו"ד ברוריה פריד
עו"ד ברוריה פריד
עו"ד ברוריה פריד
(צילום: פרטי)

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה, במסגרתה בוצעו מגוון פעולות במטרה להגיע לחקר האמת. בסיום החקירה, הועבר התיק לעיון הפרקליטות אשר החליטה על סגירתו".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "כפי שאנחנו בוחנים את הראיות בכל תיק שמגיע אלינו, גם תיק זה והראיות שבו נבחנו ונשקלו. לאחר בחינה זו הוחלט לסגור את התיק. עוד יוזכר כי החשודים בתיק זה הינם קטינים. תיק החקירה התקבל בפרקליטות למעלה משנה לאחר ביצוע העבירות שנחקרו במסגרתו, כלומר לאחר שחלפה תקופת ההתיישנות. לאחר סגירת התיק, הוגש ערר על החלטה זו. הערר נמצא בבחינה בימים אלו".