הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסמה לאחרונה מכרז חדש להפעלת קווי התחבורה העירוניים בנתניה. החברה שתזכה במכרז, צפויה להחליף את החברה המפעילה כיום את הקווים בעיר, חברת "אגד תעבורה". המכרז כולל שדרוג משמעותי של התחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות הגדלת היקף השירות בעשרות אחוזים, תגבור תדירות הקווים, הארכת שעות הפעילות, תוספת שירות למוקדי תעסוקה ומסחר והפעלת אוטובוסים חשמליים.
1 צפייה בגלריה
נתיב תחבורה ציבורית  ושדרוג דרך רמתיים
נתיב תחבורה ציבורית  ושדרוג דרך רמתיים
נתיבי תחבורה ציבורית
(צילום הדמייה מהארכיון: נתיבי ישראל)
המכרז כולל הפעלת קווי תחבורה ציבורית חדשים, בהם קווים עורקיים, הפועלים בצירים מהירים ומקשרים בין צפון ומרכז העיר לאזורי התעסוקה וביקוש, בדרום העיר ומזרחה. חלק מקווי השירות יפעלו 24 שעות ביממה, בימים ראשון עד חמישי.
קווים אלה יופעלו באמצעות 185 אוטובוסים חדשים, העומדים בתקן המחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), מחצית מהאוטובוסים יהיו חשמליים, ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. חלק מקווי השירות יופעלו באמצעות מיניבוסים.
קראו גם:
האוטובוסים החדשים יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג ויאפשרו עליה מכל הדלתות. כמו כן, לדברי משרד התחבורה, הם צפויים לחסוך זמן נסיעה ולשפר את איכות השירות. כל האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית, שקעי USB לטעינת טלפונים ומערכות כריזה.
במסגרת המכרז, בתחנות האוטובוס ברחבי העיר יוצבו שלטי מידע לציבור הנוסעים, שיציגו את זמני ההגעה של האוטובוסים בזמן אמת (next bus). בנוסף, במשרד התחבורה מספרים כי הוקצו על ידי המשרד תקציבים מיוחדים לשיפור התשתיות במרחב פעילות הקווים, כדוגמת הקמת סככות חדשות בתחנות ושיפור תחנות קיימות.
"המכרז החדש ירשת את כל השכונות בנתניה ויספק להם תחבורה ציבורית מהירה ויעילה, למוקדי הביקוש והתעסוקה", אומרת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, "הוא יתן מענה הולם להתפתחות העצומה של נתניה בעשור האחרון ויתן שירות אוטובוסים זמין ונוח גם לשכונות החדשות וגם לשכונות המתוכננות".
כל העדכונים - חדשות נתניה