עשרות פסיכולוגים בשירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ"ח) בעיריית נתניה הוצאו לחופשה במהלך שני הסגרים, בהוראת העירייה. השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיריית נתניה מעסיק מעל 60 פסיכולוגים חינוכיים, שנותנים ליווי מערכתי ומענה לצרכים רגשיים של ילדים ונוער בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים, בבתי הספר התיכוניים ובחינוך המיוחד. השבוע הוחזרו הפסיכולוגים לעבודתם.
2 צפייה בגלריה
שבירת השגרה משפיעה על הבית
שבירת השגרה משפיעה על הבית
ילדים ובני נוער נותרו ללא ליווי רגשי
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
בסגר הראשון הוצאו עשרות פסיכולוגים בשירות הפסיכולוגי לחופשה, על חשבון ימי החופשה שלהם - מה שהשאיר את השירות הפסיכולוגי במתכונת מצומצמת של כוח אדם. בסגר השני, שהחל בחודש בספטמבר, עשרות פסיכולוגים בשפ"ח הוצאו ל"עבודה בהסדר" - כאשר בפועל מדובר בסוג של חופשה בתשלום.
בשני הסגרים, בשל כוח האדם המצומצם, לא מעט בני נוער וילדים נותרו ללא מענה טיפולי. זה פגע בעיקר באוכלוסיות המוחלשות בעיר - אותם תושבים שאין באפשרותם לממן טיפולים פסיכולוגיים פרטיים, ונשארים תלויים בשירות הפסיכולוגי הציבורי שמציעה העירייה.
2 צפייה בגלריה
ירדן מנדלסון. "בנתניה ההרגשה היא שאין עם מי לדבר"
ירדן מנדלסון. "בנתניה ההרגשה היא שאין עם מי לדבר"
ירדן מנדלסון. "בנתניה ההרגשה היא שאין עם מי לדבר"
(צילום: אלבום פרטי)
לאחרונה החזירה העירייה חלק מהפסיכולוגים לעבודה מצומצמת, רק לצורך פעילות בוועדות אפיון וזכאות לחינוך המיוחד, שמאפשרות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים להשתבץ בכיתות החינוך המיוחד.
"לצערי, המצב בנתניה כמו שאני רואה אותו הוא חמור ביותר", אומרת ירדן
מנדלסון, פסיכולוגית קלינית ומראשי מטה המאבק של פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, "קשה לי לומר את זה, כי זאת עיר חזקה. ראינו שגם בסגר הראשון וגם עכשיו, הדבר הראשון שקורה בנתניה זה להפחית את השירותים הפסיכולוגיים, כאילו זה לא הכרחי. מקצצים בשירות הפסיכולוגי בדיוק כאשר הכי צריך אותם. זה שמערכת החינוך נסגרה, לא אומר שהילדים נסגרו. להפך, זה מקשה עליהם עוד יותר. אין להם את הכיתה, אין להם את המסגרת. אני בכלל לא מדברת על מתבגרים, שלדעתי נגרמים להם בתקופה הזאת נזקים של ממש. זה הזמן שהם הכי צריכים את השירות הפסיכולוגי.
"יש ערים שקיצצו והחזירו, אבל בנתניה ההרגשה היא שאין עם מי לדבר. נוסף על כך, זה שעכשיו מחזירים חלק מהפסיכולוגים כדי לעבוד רק בשביל ועדות האפיון והזכאות, זה חוסר הבנה של מה שהשירות הפסיכולוגי בעיר עושה. זה חלק קטן מאוד בעבודה. זה לא להבין של החשיבות של העבודה עם הצוות החינוכי, לדוגמה. איך לזהות מתי סגירת מצלמה זה סתם ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז, ומתי זה צריך להדליק נורה אדומה ולהרים טלפון להורים. כל המדינה עכשיו זועקת על כמה דיכאון וחרדה יש אצל ילדים, ועיריית נתניה אומרת שאין צורך להשאיר את השירות הפסיכולוגי במלואו. מבחינתי, הקיצוצים שנעשו בכוח האדם נעשו שלא לפי תקנות החירום וההסכמים הקיבוציים, ואנחנו נתראה על זה בבית המשפט".
כאמור, השבוע חזרו הפסיכולוגים לעבודה בעירייה.
מהעירייה לא התקבלה תגובה.
כל העדכונים - חדשות נתניה