חבר המועצה בוריס צירולניק יעלה הערב (רביעי) הצעה לסדר בישיבת מועצת העיר, לפיה עיריית נתניה תחגוג באופן רשמי בכל שנה את ה-"נובי גוד" - ציון השנה האזרחית החדשה, סביב התאריכים ה-31 בדצמבר וה-1 בינואר.
1 צפייה בגלריה
עץ אשוח בקניון בבת ים
עץ אשוח בקניון בבת ים
"עושים את זה בבת ים, באשדוד, בחריש. למה לא בנתניה?". עץ אשוח בקניון בת ים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"לקהילה הרוסית שהגיעה בשנות התשעים וממשיכה להגיע לפה, יש כמה חגים", אומר חבר המועצה בוריס צירולניק. "הבאנו איתנו מסורת של שלושה חגים חדשים, שעד שעלינו ארצה הם לא היו קיימים בישראל. אחד שקיבל הכרה ברמה הלאומית: ה-9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית. אין כבר לאף אחד שאלות כשאנשים מבוגרים שהשתתפו במלחמה יוצאים עם מדליות בבוקר ה- 9 במאי. חג נוסף, ב-8 במרץ, אז גברים קונים פרחים ומתנות ביום האישה הבינלאומי, וכולנו כבר רגילים לזה. ויש מסורת אחת שהיא חוצה גבולות של הפוליטיקה והמפלגות, שכולם חוגגים אותה - הנובי גוד. לפני בערך שלוש-ארבע שנים, אנשים הבינו שאין כריסמס, אין חג המולד, אין סילבסטר - יש חג שנקרא נובי גוד, חג חילוני לכל דבר, שמציין את סוף השנה האזרחית הישנה ואת תחילת השנה החדשה. מדובר בחג חילוני".
"כמו מימונה ליוצאי מרוקו, וכמו הסיגד ליוצאי אתיופיה. אני נהנה ממימונה ואני נהנה מהסיגד, ואנחנו בעד מסורת. מבחינתי גם המסורת שאנחנו הבאנו לארץ, צריכה לקבל היכרות. לכן אני חושב לנכון, שהקהילה של יוצאי ברית המועצת וחבר העמים בנתניה, שהיא ממש לא קטנה - קרוב ל-25 אחוזים, תקבל היכרות. הגיע הזמן שהעירייה תכיר בחג. השנה עושים את זה בבת ים, באשדוד, בחריש. למה שזה לא יקרה גם בנתניה?".
לדבריו של צירולניק, במקביל לישיבת המועצה, תתקיים גם הפגנה בכיכר העצמאות בנושא. "זו יותר עצרת מאשר הפגנה", הוא אומר, "היא תתקיים בכיכר העצמאות, סמוך למסכים. קיבלנו אישור מהמשטרה. יהיו נואמים בעצרת - גם ברוסית וגם בעברית, תהיה הרבה מוזיקה, והמטרה של העצרת היא להגביר את המודעות לחג. העצרת תהיה מחר במקביל לישיבת המועצה. אני מזמין את כל מי שתומך בנושא ורוצה ליהנות ולהשתתף, להגיע".
כל העדכונים - חדשות נתניה