בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע תושבת נתניה, אישה בת 42, בייבוא סם וקשירת קשר לביצוע פשע, לאחר שסייעה בייבוא חמישה קילוגרמים של קוקאין מבוליביה באמצעות בלדרית.
2 צפייה בגלריה
בוליביה. הברחה יקרה נכשלה
בוליביה. הברחה יקרה נכשלה
בוליביה. הברחה יקרה נכשלה
(צילום המחשה: shutterstock)
רשת ההברחה החלה לפעול ב-2017. בעלה של הנאשמת, תושבת נתניה, התגורר בברזיל והיה מיודד עם הבלדרית העתידית של המבצע, ישראלית גם היא, שהכירה היטב גם את הנאשמת. בעלה של הנאשמת הציעה לבלדרית לייבא קוקאין מבוליביה לישראל בתמורה למאה אלף שקלים במזומן - וזו הסכימה. על פי הכרעת הדין, בזמן הזה נכנסה הנאשמת לתמונה.
במסגרת הקשר, פנו הבלדרית, שבינתיים הגיעה לישראל, והנאשמת, למשרד הפנים לצורך חידוש דרכונה של הבלדרית, והשתיים רכשו מזוודה לצורך נסיעתה של הבלדרית, והנאשמת העבירה לבלדרית סכום של 2,200 דולר לרכישת כרטיס טיסה לברזיל. בנוסף תדרכה אותה כיצד להתנהג ומה לומר על מנת לא לעורר חשד. הנאשמת הסיעה את הבלדרית לשדה התעופה, ומשם זו המריאה לברזיל.
כשהגיעה לברזיל, לקחה הבלדרית אוטובוס לבוליביה, שם פגשה בבעלה של הנאשמת, שהביא לה מזוודה שהוסלקו בתוכה 5.31 קילוגרמים של קוקאין.
לאחר מספר ימים, המריאה הבלדרית מברזיל ונחתה בישראל, ועדכנה את הנאשמת כי נחתה - אך בסמוך לכך היא נעצה על ידי שוטרי יחידת נתב"ג. הנאשמת הגיעה לאסוף את הבלדרית משדה התעופה, אך לאחר שהבלדרית בוששה לבוא, הבינה ככל הנראה הנאשמת כי נעצרה ונמלטה מאולם הנוסעים.
2 צפייה בגלריה
סמים
סמים
דמיינו 5 קילו מזה
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
הנאשמת כפרה באשמה, וטענה כי הפעולות הספציפיות שביצעה היו בסך הכל "פעילות תמימה בין חברות", וכי בסך הכל התלוותה לחברתה לסידורים בהיותה חברה טובה.
הבלדרית, בעדותה נגדה, הפריכה את טענותיה. היא סיפרה בפרוטרוט כיצד הדריכה אותה הנאשמת לאורך כל הליך יבוא הסמים, כאשר אף אמרה לה שלא תלך עם גופיות וצמידים שיבלטו, כדי שלא יהיה "מראה של סטלנית".
הכרעת הדין מפרטת את הקשר ההדוק שהיה לנאשמת עם טבעת ייבוא הסמים מברזיל, שכללה את בעלה ומספר גברים נוספים.
כך לדוגמה, במקרה אחד הנאשמת אספה מעטפה מפיצוציה בשכונת פולג בנתניה, שהכילה 60 אלף שקלים, ששימשו למבצע יבוא הקוקאין מבוליביה.
כאמור, בית המשפט הרשיע את הנאשמת בעבירות של ייבוא סם וקשירת קשר לביצוע פשע, וצפוי לגזור את עונשה בקרוב, לאחר שהצדדים יטענו לעונש.
במסגרת הפרשה, בעלה של הנאשמת נידון לעונש מאסר של 29 חודשי מאסר, והבלדרית נידונה לעונש מאסר בפועל של 50 חודשי מאסר.
לעדכונים - חדשות נתניה