מתח סביב קיום מצעד הגאווה בנתניה ב-18 ביוני: שלושה מתוך ארבעה שלטי חוצות המבשרים על מצעד הגאווה שהוצבו השבוע הושחת אמש, כאשר נמחקה המילה "גאווה" ורוססה במקומה המילה "בושה" על השלט. מדובר בשלטים שמומנו על ידי ארגון "גאווה בנתניה", שעומד מאחורי מצעד הגאווה, וגייס לשם כך כספים ותרומות מהציבור. נציגי הארגון צפויים להגיש תלונה במשטרה בעקבות מעשה ההשחתה.
2 צפייה בגלריה
השלט שהושחת
השלט שהושחת
השלט שהושחת
(צילום: גאווה בנתניה)
"אמנם בעקבות ההשחתה אפשר לראות הרבה תגובות מחבקות, אבל בפועל אם מסתכלים על שני צדדי המתרס, יש גם הרבה תגובות שונאות הומופוביות, ותגובה אחת שממש הייתה איום קונקרטי עלינו בפגיעה ביום המצעד" אומר ניר חן, רכז "גאווה בנתניה".
קראו גם:
לדבריו, "זה לא שלא ציפינו לזה, אבל זה עצוב לי ממש. מהרגע שהובלתי את המהלך על שלטי החוצות, ידענו שביום שאחרי, מישהו ישחית את זה. ועם כמה שזה פוגע בנו, אולי זה הדברים שצריכים לקרות כדי שהעירייה תתעורר ותנקוט עמדה בנושא הזה, ותגיד שהיא נגד אלימות, ובעד קבלת האחר ושוויון ואהבה של כולם, ולא להשתייך לצד במפה של אותן תגובות של שליליות. מה שנאמר - שתיקה כהסכמה. ברגע שהעירייה לא אומרת שום דבר פרו-אקטיבי, זה רק גורם לאותם המלעיזים לחשוב שהם צודקים".
יש חשש גדול יותר לביטחונכם בעקבות ההשחתה?
"קודם כל כן. זה גם גורם לחבר'ה מהקהילה שרואים את הפוסטים שלהם לחשוש לביטחון האישי שלהם וגם לזהות הלהט"בית שלהם בנתניה, וברמה האישית כרכז הקבוצה, וגם כל החבר'ה בקבוצה שאנחנו מארגנים את המצעד, זה גורם לנו לחשוש ברמה הארגונית. האם אנחנו צריכים לקיים אירוע שבו יש סכנה למשתתפים שלהם בגלל מי שהם? אף גורם רשמי לא אומר אמירה שמגרשת על הפערים ומרגיע את הרוחות. מצד שני, זה מעודד אותנו לעשות את מה שאנחנו עושים. אבל זאת הסיבה שאנשים לא מרגישים בטוחים בעיר שלהם".
מקרה הוונדליזם זכה לגינוי מצד סגנית ראש העירייה, טלי מולנר, שכבר הודיעה על השתתפותה במצעד. "לאיש החשוך שהשחית הלילה את השלט בצמוד לגשר הארי. לא יעזור לך. הם ואנחנו כאן כדי להישאר", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.
2 צפייה בגלריה
(טלי מולנר | צילום: אסף פרידמן)
"העיר שלנו שייכת לכולם. אתה לא יותר טוב מהם. העיר שלנו היא עיר שווה ושיויונית. בעיר שלנו שולט האור ולא החושך. לא תצליח גם אם תמשיך להשחית את השלטים זה לא יעזור לך. יש בעיר שלנו מקום לכולם. ארועי הגאווה יתקיימו כסדרם - המופעים בגג, פיקניק המשפחות בספורטק והצעדה המשותפת ב 18/6. קהילת הלהט"ב בנתניה אתם מדהימים, ואף אחד לא יצליח לכבות לנו את האור".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה מגנה כל מקרה של אלימות והשחתה. אנו בודקים אם המשחיתים נתפסו במצלמות ונעביר את החומר למשטרה".
כל העדכונים - חדשות נתניה