עצב גדול בשכונת ותיקים: דינה עפגין ז"ל, אחת מהתושבות הבולטות בשכונה, הלכה בשבוע שעבר לעולמה בגיל 75 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. דינה, ששכלה את בנה דרור ז"ל בתאונת דרכים לפני 28 שנה, הקדישה שנים רבות מחייה להתנדבות בגן ילדים לזהירות בדרכים. היא הותירה אחריה שבעה ילדים.
2 צפייה בגלריה
דינה עפגין ז"ל
דינה עפגין ז"ל
דינה עפגין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
"הבן של דינה נהרג לפני 28 שנים, כשהיה בן 17", מספרת אחותה של דינה, אסתר זכות, "הוא עמד ליד קניון השרון, זו הייתה שעה מאוחרת, והוא רצה להגיע הביתה, לוותיקים. אז במקרה עצרה לידו ניידת משטרה והתנדבה לקחת אותו. לרוע המזל, היא התהפכה בדרך. כולם יצאו בלי נזק, אבל הוא קיבל מכה בגזע המוח.
"הוא היה שבוע ימים בבלינסון, מורדם ומונשם בטיפול נמרץ, ואז אחר כך קיבלנו את הבשורה הקשה שהוא נהרג. המשפחה כבר לא הייתה אותה המשפחה. אמא שלי קיבלה את זה קשה, ודינה קיבלה את זה עוד יותר קשה".
2 צפייה בגלריה
דינה עפגין ז"ל
דינה עפגין ז"ל
דינה עפגין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"בעקבות הטרגדיה, דינה החליטה להקדיש חלק גדול מחייה לחינוך לזהירות בדרכים", מוסיפה אסתר, "במסגרת פרויקט 'זהב בגן' של 'זהירות בדרכים'. בכל יום שני היא הייתה מגיעה לגן ילדים בחפציבה, עושה איתם פעילויות, מחנכת אותם לזהירות בדרכים. הילדים היו מחכים לה, הם היו קוראים לה 'סבתא דינה'. עד היום. הילדים בגן שואלים 'איפה סבתא דינה', עצוב מאוד".
איך התמודדתם עם המחלה שלה?
"זה ממש קשה. אני חושבת שהמשפחה שלה לא עזבה אותה. המצב שלה בשבועות האחרונים היה קשה. היא לא יכלה לאכול ולשתות, הייתה צועקת מכאבים, והייתה על מורפיום וקנאביס. בימים האחרונים בבית החולים לא הספקנו לראות אותה. בהתחלה הייתה קצת נסיגה, אבל אז המצב שלה התדרדר והפך לגרוע יותר. התקשרו אלינו לבוא להיפרד ממנה, אבל כשהגענו זה כבר היה מאוחר מדי".
איך עברה השבעה?
"בגלל הקורונה לא פרסמנו כל כך את השבעה, אבל באו אלינו המון לנחם, אפילו לא ידענו שכל כך הרבה אנשים הכירו אותה. ככה הבית שלה תמיד היה, שוקק חיים. כולם רצו להגיע ולטעום ממעשי ידיה. היא דמות מרכזית בחיים של המון אנשים. היא הייתה האחות הבכורה שלנו, אמא לילדים, סבתא לנכדים ואפילו סבתא רבתא לנינים. זה כואב מאוד, לכולנו".
כל העדכונים - חדשות נתניה