לראשונה בעיר: הבר הנתנייתי, ה-"רידם סושיאל", החל להפעיל לאחרונה ליין גאה בכל יום רביעי. המוסד המוכר בחיי הלילה המקומיים, החליט על הפעלת היוזמה לראשונה לפני כשבועיים, ובינתיים הבעלים, ליאור פדלון, מדווחת על הליין כהצלחה.
2 צפייה בגלריה
ליין הגאווה ברידם סושיאל
ליין הגאווה ברידם סושיאל
ליין הגאווה ברידם סושיאל
(צילום: באדיבות רידם סושיאל)
קראו גם:
"זה עובד בטירוף", מספרת פדלון, 35, "זה סופר מוצלח. אנחנו הכי בעניין להיות בית לקהילה הגאה. יש את האנשים שהם מחוץ לארון כבר שנים והם באים לבלות, כדי לראות עוד אנשים מהקהילה שמחבקת אותם. ועוד יותר חשוב זה חבר'ה צעירים יותר, שבורחים מהעיר כשהם מגיעים לגיל מסוים, כי הם או בודדים פה, או רדופים, או מרגישים לא שייכים, והם פשוט בורחים לתל אביב בדרך כלל. אז אם כל בן אדם מגיע לגיל 21 וחושב איך לברוח מפה, אז בטח שאנשים מהקהילה חושבים את זה. גם אני, להט"בית בעצמי, עזבתי את העיר בגיל 21 וחזרתי אל העיר בגיל 27".
מה גרם לכם לפתוח את הליין?
"אנחנו רוצים לתת לקהילה את הצד השני, האוהב, המקבל, הפתוח. אני עצמי באה מעולם התרבות וחיי הלילה בעיר, ואחת המטרות שלנו, של כל הקבוצה של הרידם סושיאל, היא לשים את נתניה על המפה מבחינת תרבות הבילוי ואיכות הבילוי, שתהיה בשורה אחת עם מקומות מתקדמים כמו לונדון, ניו יורק ותל אביב. כחלק מזה, קיימת חובה לדבר גם לקהל הלהט"בי, כי זה חלק אינטגרלי מהאוכלוסיה.
2 צפייה בגלריה
ליין הגאווה ברידם סושיאל
ליין הגאווה ברידם סושיאל
ליין הגאווה ברידם סושיאל
(צילום: באדיבות רידם סושיאל)
"עשינו כמה אירועים לפני הליין, כל מיני מופעי דראג בשיתוף עם 'הגאווה בנתניה', והם מאוד הצליחו, והתעורר הצורך. אמרנו לעצמנו, 'בואו נרים את הכפפה, בואו נעשה את זה'".
מה ליין גאה אומר?
"שיש אוכל טוב, מוזיקה טובה ושאנשים שישבו שם יהיו או להט"בים או גיי-פרינדלי. יש מלא אנשים שבאים שהם לא להט"בים, והם באים לבלות ביחד. המקום מקושט בדגלי הגאווה, כל יום רביעי הוייב הוא עם דיג'יי, אוכל ומוזיקה. אנחנו עושים גם אירועי שיא. יש לנו מסיבות מתוכננות והרבה אירועים מתוכננים הלאה".
את בתור להט"בית, נתקלת בקשיים בעיר? אנטגוניזם כלשהו?
"לא משהו אישי, לא עברתי איזושהי אלימות, אבל מצד שני, אני ספציפית גם לא הייתי צריכה גם שום חיזוקים, הרגשתי מאוד בנוח עם המקום שלי. אבל יש המון אנשים שלא נמצאים במקום הזה, שהם מרגישים מאוד חסרי ביטחון ומנוכרים, והעיר הזאת היא לא המקום שיתן לך את הכוח ואת המקום".
יש שאיפה שמקומות אחרים ירימו את הכפפה ויקימו ליינים דומים?
"בשביל מה? שכולם יבואו לפה".
כל העדכונים - חדשות נתניה