כתב אישום הוגש היום (ראשון) על ידי פרקליטות מחוז מרכז כנגד שני תושבי האזור, המתגוררים במושבים הסמוכים לנתניה, בגין גידול, ייצור והחזקה לא חוקית של למעלה ממאתיים קילו של מריחואנה. על פי כתב האישום, שני הנאשמים, המתגוררים באביחיל וקדימה - צורן, גידלו את הסם בשטחים מיוערים הממוקמים צפונית לצומת בית ליד.
1 צפייה בגלריה
מעבדת סמים,
מעבדת סמים,
שדות מריחואנה
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
על פי כתב האישום, לכל הפחות החל מחודש אפריל האחרון, ועד לתחילת חודש יולי, גידלו ויצרו שני הנאשמים יחד 204 קילוגרמים של מריחואנה. כמו כן, החזיקו בשטח מתקנים לייבוש שתילים ובהם שתילי מריחואנה בתהליכי ייבוש במשקל כולל של שמונה קילוגרמים.
כתב האישום אף מוסיף ומאשים את השניים בגנבת מים, כאשר על פיו בשטח הגידול בוצע חיבור פיראטי לצנרת המים של הישוב כפר חיים, באמצעותו השקו וגידלו הנאשמים את הסם.
הפרשה הבשילה למעצרים ב-8 ביולי, כאשר שוטרים הגיעו לשטח וארבו לשני הנאשמים. אחד מהנאשמים נמלט ברגל אל היער, והשני נמלט ברכבו - עד שנתפסו. לצד כתב האישום, הפרקליטות הגישה בקשה לחילוט על רכבי הנאשמים וחשבונות הבנק שלהם.
כנגד שני הנאשמים, הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים, כאשר על פיה לחובתו של אחד הנאשמים יש לא פחות מ-14 הרשעות קודמות, חמש מהן בגין עבירות סמים, ולנאשם השני אין הרשעות קודמות, אך עומדים נגדו שני כתבי אישום בגין עבירות אלימות ואיומים כלפי בת זוגו.
לדברי הפרקליטות, אחד הנאשמים מסר בחקירתו כי הוא אכן מגדל את השתילים, אך לצורך צריכה עצמית. בחקירה נוספת, הוא החליט לשמור על זכות השתיקה. הנאשם השני, מסר בחקירה כי הוא מצא את המקום במקרה, ולקח ממנו שתילי מריחואנה לצריכה עצמית.
לעדכונים - חדשות נתניה