פעילי בעלי חיים טוענים כי צעיר בשנות ה-20 לחייו מסתובב בשכונת אגמים בנתניה, אוסף את המזון שמתנדבי בעלי החיים משאירים לחתולים ואחר כך זורק אותו. לטענתם, הוא גם שופך את המים שהושארו עבורם.
1 צפייה בגלריה
צעיר שואב אוכל של חתולים בשכונת אגמים
צעיר שואב אוכל של חתולים בשכונת אגמים
הצעיר בפעולה עם שואב אבק בשכונת אגמים
(צילום: פרטי)
לטענת מאכילות החתולים, בבוקר ולעתים גם בערב יוצא הצעיר על אופניים חשמליים, מצויד בשואב אבק ידני כדי לקחת את המזון והמים שהושארו לחתולים רעבים וצמאים בשכונת אגמים. "המזון נקנה מכספן של מאכילות החתולים בשכונה, רובן נשים מבוגרות", מספרת אחת התושבות.
מאכילות החתולים מספרות כי הן נוהגות להניח את האוכל במרחב הציבורי, במקומות שלא פוגעים או מפריעים לאף אחד. לטענתן, הצעיר עוקב אחריהן, אוסף את גרגירי המזון ושופך את המים. "נגד מי הוא נלחם? נגד נשים עם חמלה בלב שלא עוברות על החוק ונגד החתולים האומללים", אומרת תושבת. "האכלת חתולים היא חוקית ומותרת במדינת ישראל. המאכילות בשכונת אגמים שומרות על החוק ועל הניקיון, בזכותן רוב החתולים בשכונה מעוקרים, בריאים ומטופלים".

צעיר שואב אוכל של חתולים באגמים
(צילום: פרטי)

בעקבות המצב, המאכילות נאלצות להסתיר את המזון מעל גגות מבנים ובמקומות נוספים. אולם, לטענתן, גם לשם מגיע אותו צעיר. לדבריהן, הוא מטפס על גגות המבנים ואוסף את המזון. בעקבות כך הוגשו תלונות במשטרה ובעיריית נתניה. "המשטרה סגרה את התיקים והעירייה אמרה לנו שאין באפשרותם לעשות משהו", מסבירים תושבים.
המאכילות נחושות להציל את חתולי שכונת אגמים ובכוונתן לנקוט בכל ההליכים החוקיים העומדים לרשותן. "על מנת לפעול משפטית נגד האיש, אנחנו זקוקים לתמיכה במימון ההוצאות המשפטיות", הן מסבירות. "אנחנו רוצות להוציא נגדו צו מניעה קבוע. במידה והוא יפר את הצו, הוא ייענש. ההצלחה שלנו בהוצאת צו המניעה חשובה כדי לעצור את האיש ולהעביר מסר למען יראו וייראו!". המאכילות גייסו את הכסף למימון ההוצאות המשפטיות של הגשת צו מניעה בהול באמצעות גיוס המונים. "כל יום שעובר – משאיר עוד ועוד חתולים בסכנה!", אמרו.

צעיר שואב אוכל של חתולים באגמים
(צילום: פרטי)

קראו גם:

בשבוע שעבר הגיש ארגון נח ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנה על בעלי חיים בקשה למתן צווי מניעה קבועים נגד הצעיר ועיריית נתניה. בית המשפט התבקש לאסור על הנתבע לסלק מזון ומים המושם לחתולים או לגעת במזון.
אלה אבין, יו"ר עמותת נח - התאחדות ישראלית של ארגונים להגנת הסביבה, שמלווה את המאכילות אמרה: "מדובר באחד המקרים המחרידים שנתקלנו בהם. זו אכזריות והתעללות לשמה. עמותת נח נחושה לעצור התעללות בחתולים בבית המשפט".
מהעירייה נמסר: "אנו מגנים את המעשים ופועלים בשיתוף כל הגורמים לרבות משרד החקלאות. פינות האכלה יתווספו באזור המדובר. הנושא נמצא בחקירת משטרה".
התושב מסר: "המאכילות עושות עבודות קודש אבל הן מלכלכות יותר מאשר מאכילות ועוברות על החוק. הן מפזרות מזון בצורה לא חוקית ופניתי לעירייה שלא עשתה כלום. המעשה הזה פוגע בבעלי חיים ובבני אדם. אני אוהב חיות ומגדל כלבים והמאבק שלי לטובת בני האדם והחיות".
מהמשטרה טרם התקבלה תגובה.