28 חודשי מאסר נגזרו על תושב נתניה, בגין עבירות אלימות חמורות, לאחר שהגיע לדירתה של גרושתו בעיר, כלא ותקף אותה, ואיים לרצוח אותה מספר פעמים.
המקרה אירע בחודש יוני האחרון, כאשר הנאשם הגיע לביתה של גרושתו, שמתגוררת עם שלושת ילדיהם - בני שמונה וחצי, חמש וחצי ופעוט בן שנתיים. במועד האירוע, היה צו הגנה כנגד הנאשם, האוסר עליו ליצור כל קשר עם גרושתו או להגיע לביתה, אך למרות זאת - הפר את הצו.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה לילה
ניידת משטרה לילה
ניידת משטרה
(צילום המחשה: הרצל יוסף)
גזר הדין מתאר אירוע אלימות מתמשך וחמור, כאשר הנאשם הגיע לדירה כשהוא שתוי, הורה לגרושתו - המתלוננת, לשתוק ואמר לה "היום אני המנהל", בעודו ממשיך לשתות מבקבוק יין שאחז בידיו. הוא נכנס לחדר השינה, התקשר לאחיינה של המתלוננת וביקש ממנו לקנות לו סיגריות, ואמר למתלוננת "הוא לא יודע מה אני אעשה לדודה שלו". בהמשך דרש ממנה למסור לו את מכשיר הטלפון שלה, כשסירבה, קירב מצית לאצבעות רגליה עד שנכנסה ומסרה לו את המכשיר.
בהמשך הלילה, אמר לה הנאשם שהוא מתכוון לצאת לקנות סיגריות ולנעול את הדירה, המתלוננת ביקשה שלא יעשה זאת, והוא בתגובה השיב לה "למה, שכבת עם מישהו?". על פי גזר הדין, המתלוננת בשל חששה ממנו החלה להחמיא לו ולנסות לפייסו, אך הוא נטל בתגובה מחליק שיער חשמלי ותקף אותה בעזרתו, לצד מכות אגרוף בכל גופה, וגרם לה לנזקים גופניים חמורים.
קראו גם:
כשהמתלוננת אמרה לו כי היא עומדת להתעלף, הנאשם השיב שאם תתעלף, הוא ידקור אותה. עוד הוסיף כי אם מישהו יצלצל בדלת, היא והילדים ימותו היום. הנאשם אז יצא מהחדר, נטל סכין מטבח גדולה, ורץ לכיוון חדר השינה במהירות, אך המתלוננת הספיקה לסגור את הדלת. הנאשם השליך את הסכין על הרצפה, והמתלוננת יצאה מהחדר כשהיא אוחזת בבנם התינוק, ומבלי שהנאשם הבחין, בעטה בסכין אל מתחת לספה. הנאשם המשיך לאיים עליה עד שנרדם, שיכור, במיטתה. למחרת כשהתעורר הנאשם בצהריים, איים על גרושתו - "אם תתקשרי למשטרה, גם אני אהיה בכלא שנה - שנתיים אני אצא, אני אמצא אותך, אני אחתוך אותך ידיים לבד, רגליים לבד".
השופט קבע בגזר הדין כי "דבריו האחרונים של הנאשם סיפרו יותר מהכל, כי מה היה הוא שיהיה", ועוד הוסיף כי "מעדות המתלוננת ניתן היה ללמוד, כי רק כפסע היה בין גרימת נזק רב יותר לשלומם של המתלוננת וילדיהם, לולא קור הרוח ואומץ הלב, שהפגינה במהלך כלל האירועים, ניתן רק לשוות בדמיוננו את הצלקות הקשות שחרט בנפש ילדיו, כשאלו מביטים בו בעיניים מבועתות, חסרי אונים, מכה ללא רחם, באמם ומאיים כי יהרגם". עוד הוסיף השופט כי "התמונה המצטיירת היא של עבריין מסוכן", ואף ציטט את דברי הנאשם - שאיים לרצוח את גרושתו גם אם ירצה מאסר בן שנה - שנתיים.
למרות כל אלה, השופט קבע מתחם ענישה בין 20 ל-40 חודשי מאסר, ובחר לגזור על הנאשם רק 28 חודשי מאסר בפועל. זאת לצד מאסר על תנאי בן 10 חודשים, ומאסר על תנאי נוסף בן 6 חודשים. המתלוננת סיפרה במהלך הדיונים, כי מאז האירועים היא שוהה עם ילדיה במעון לנשים מוכות, וכי לא תחזור להתגורר שוב בנתניה.
לעדכונים - חדשות נתניה