מדוע לא מתקיימים באצטדיון נתניה הופעות ענק? גורם בכיר בעירייה תולה את האשמה במחיר הגבוה שהמשטרה דורשת על אבטחת ההופעות. מדובר בהופעות באצטדיון הפתוח עצמו, ולא במועדון ההופעות הנמצא בשטח האצטדיון, שבו דווקא יש כוונה לקיים הופעות למאות צופים, כפי שפורסם לראשונה בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
(אצטדיון נתניה | צילום: אורן אהרוני)
"הבעיה היא לא הנכונות והמקומות שיש בעיר לקיים בהם הופעות, פשוט עלות האבטחה שהמשטרה דורשת היא גבוהה מאוד", אומר גורם בכיר בעירייה, "הדרך היחידה לעשות אירועים אמיתיים באצטדיון היא עם תשלום מצד התושבים. אבל אז ברגע שאתה גובה כסף, המשטרה מתחילה להכפיל ולשלש לך את השוטרים בשכר שצריך כדי לפתוח את האצטדיון להופעה. ואז לפני שאתה פותח את האצטדיון, אתה צריך להשקיע מאות אלפי שקלים באבטחה.
קראו גם:
"גם אם אתה מוכר כרטיס במאה שקלים, זה אומר שכבר כמעט חצי מהכסף שאתה מכניס, הולך ישר לאבטחה. זה סיכון שחברות לא מוכנות לקחת על עצמן. רוב היזמים בתחום ההפקות לא מוכנים לקחת את הסיכון, כי אולי הם לא יצליחו להחזיר לעצמם את הכסף".
אז מה הפתרון?
"אני חושב שהכול צריך להיעשות על פי חוק כמובן, ראינו מה קרה במירון. ברור שצריך להוציא כסף על אבטחה, בטיחות, על יועצים מתאימים. אבל לא הגיוני שהמשטרה קובעת רף כזה גבוה של אבטחה. שוטרים בשכר באירוע זה לא שכר רגיל. הדרישות הקיימות היום לאבטחה הן כמעט אותן הדרישות שהיו באינתיפאדה, אבל המצב הביטחוני השתנה מאוד".
כדי להגיע ליזמים, מפיקים ומועדוני הופעות המעוניינים לקיים הופעות באצטדיון, העירייה פרסמה לפני כחודשיים קול קורא. בעירייה מספרים כי גורם בענף ביצע סיור באצטדיון במטרה לבחון אפשרות לקיים הופעות ענק במקום, אך ויתר על האפשרות. "הם עשו סיור באצטדיון, הביעו נכונות, ובסוף החליטו שהיא לא רוצה לעשות כלום כי הסיכון הכלכלי הוא אדיר", אומר גורם בעירייה, "נכון להיום, אין פתרון קונקרטי שמאפשר לנו לקיים הופעות ענק באצטדיון".
מהמשטרה נמסר: "לא תינתן תגובה לאמירות שנאמרו בעילום שם וללא ביסוס. 'הגורמים בעירייה' מוזמנים לפנות אל תחנת משטרת נתניה ויקבלו את פירוט הסיבות והנסיבות לכל דרישה".
כל העדכונים - חדשות נתניה