מירב אברג'ל סלם (35) אם לשלושה ילדים (4, 6 וחודש וחצי), היא אחותו של לוחם היס"מ, אלירן אברג'ל, שנולד וגדל בנתניה והיה בן 29 בלבד במותו. את הבשורה המרה על מותו היא קיבלה יממה בלבד לפני שילדה את בנה הצעיר, והיא החליטה על שם מיוחד - זה שבחר אחיה לפני מותו.
2 צפייה בגלריה
מירב אברג'יל
מירב אברג'יל
מירב אברג'ל ובנה
(צילום: פרטי)
אלירן אברג'ל ז"ל היה מהראשונים שהגיעו לקיבוץ בארי בבוקר ה-7 באוקטובר. הג'יפ עליו נסע הצוות שלו ספג טיל ישיר, אברג'ל היחיד ששרד. מהעדויות בשטח התגלה כי אברג'ל הפצוע פרץ למבנה בו ידע שמתחבאים מחבלים בממ"ד, נלחם בעצמו בעשרות מחבלי חמאס וחיסל רבים מהם לפני שנפל. אחותו מירב גילתה שאיבדה אותו בדרך הקשה ביותר.

קראו גם:

"בפעם האחרונה שנפגשנו ערכתי הפרשת חלה לקראת הלידה וברכתי אותו שעוד 9 חודשים הוא יהפוך לאבא", מספרת אחותו. את הבשורה הקשה על מות אחיה היא קיבלה זמן קצר לפני הלידה. "אלירן היה מנותק קשר וביום שני כשלפתע הנייד שלו היה זמין, התקשרתי ומיד נזפתי בו על שנעלם, אך ענה לי קצין פיקוד העורף שבישר לי שאיבדתי את אחי. שמרתי את זה בסוד כדי שהוריי לא יקבלו את הבשורה בטלפון ויצאתי לבית החולים לניתוח קיסרי שנקבע מראש", היא מספרת בכאב.

2 צפייה בגלריה
אלירן אברג'ל ז"ל
אלירן אברג'ל ז"ל
אלירן אברג'ל ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)

בבית החולים שמיר-אסף הרופא קיבל אותי ד"ר משה בצר וד"ר שני סגל שהחזיקה לי את היד כל הניתוח, הם ידעו על מצבי וכולם היו מאוד רגישים. ביום הניתוח נערכה הלוויה, הבטחתי לאלירן שאתפלל בניתוח שיהיה לו ילד וזה מה שעשיתי, הראש היה מנותק מהמצב. בחדר ההתאוששות הקראתי את ההספד שלי בזום".
במהלך ההיריון אלירן הציע לאחותו לקרוא לבנה בשם שאהב. "כל הריון היינו עושים משחק שמות ובגלל שלפני שנתיים הוא התחתן רציתי לדעת איזה שמות לא 'לגנוב' לו. רציתי את השם דניאל אבל אלירן רצה ריף על שם הרב יאשיהו פינטו. לרגע לא חשבתי לקבל את השם, אבל אחרי מה שקרה היה ברור לי שזה השם. אין לי ספק שהוא תמיד ילווה אותי ואת ילדיי, אותם כל כך אהב".