שלושה ילדים בני כשנתיים יצאו לבדם בשבוע שעבר ממעון פרטי בצפון נתניה. השלושה החלו לחצות את הכביש הסואן בדרכם לגן השעשועים הסמוך ובזכות ערנותה של תושבת העיר נמנע אסון.
2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
יצאו מהמעון ללא השגחה
(צילום המחשה: shutterstock)
''זה קרה ביום רביעי שעבר, נסעתי בסביבות השעה 11:30 בבוקר ברחוב בצפון העיר, כמה מטרים מהבית שלי, ופתאום אני רואה שלושה ילדים קטנים, כנראה בני שנתיים-שלוש חוצים את הכביש במעבר החציה", מספרת דניאלה לאלא. ''נסעתי ברחוב הזה בפוקס, כי הוויז אמר לי לנסוע משם, ממש יד האלוהים שכיוונה אותי לרחוב הזה, כי כך בעצם הגעתי למעבר החציה הזה בו אני רואה ילדים שהיו לבדם, כשהם יורדים לכביש בשביל לחצות''.
דניאלה, שעצם הימצאותם של הילדים בכביש סואן הסמוך לתחנת אוטובוס הדליקה אצלה נורה אדומה, חושפת כי הדבר הראשון שהיא חיפשה היה הורי הילדים. ''זה היה נראה לי מוזר ששלושה ילדים כל כך קטנים הולכים באמצע הכביש באמצע היום ובגלל זה עצרתי מיד את הרכב ושאלתי אותם איפה אבא ואמא''.
דניאלה, שמודה שהיא נבהלה נוכח המחשבה שהילדים יידרסו, מספרת שהדבר הראשון שהיא עשתה זה לסמן לנהגים שיש ילדים על הכביש תוך שהיא ממהרת לעברם, כשאחד מהם כבר חצה לצד השני של הכביש.
"בכך שעצרתי לעזור לילדים, עצרתי גם את התנועה, אבל זה לא עניין אותי באותו הרגע. פשוט עצרתי את הרכב כשהוא עוד מונע וניגשתי לקחת את הילדים. פעלתי בלי לחשוב. הרמתי את הקטן שביניהם על הידיים וביחד עם הילד השני שלא הספיק לחצות לכיוון גן השעשועים, העליתי אותם למדרכה, תוך כדי זה שהילד שברח לצד השני של הכביש חזר לכיוון שלי. הבנתי שצריך קודם כל לדאוג לביטחון שלהם, לכן שאלתי מישהי ברחוב שבדיוק עברה במקום עם הכלב, אם יש במקרה גן ילדים ברחוב ואם היא יכולה להשים עליהם עין בזמן שאני מזיזה את הרכב הצידה, בשביל שלא יחסום את התנועה''.

2 צפייה בגלריה
הושכר אך ורק לטובת גן ילדים
הושכר אך ורק לטובת גן ילדים
"המעון פעל ללא רישיון"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

מה קרה בסוף?
"כשחזרתי למקום קלטתי פתאום שתי נשים יוצאות החוצה מהגן, כנראה שהן קלטו שהילדים ברחו ולכן רצו אליי החוצה ופשוט לקחו את הילדים פנימה. צעקתי להן שזה לא בסדר שכך הילדים ברחו מהגן אבל הן פשוט סגרו את השער ולא דיברו איתי, למרות שהמשכתי לצעוק לעברן שזה לא בסדר ומזל שעברתי במקום כי המקרה הזה יכול היה להיגמר באסון.
דניאלה מספרת שהצוות והילד דיברו ברוסית ולכן היא הניחה שמדובר בגן פרטי. בעקבות המקרה היא הגישה תלונה במשטרה והתלוננה על המקרה בעירייה. "נראה שהמטפלות האלו לא שמו לב שחסרים להן שלושה ילדים. זה פשוט חוסר אחריות מטורף. הן רק הגיבו באוי אוי אוי. אני די בטוחה שההורים של הילדים האלו לא יודעים שזה קרה".
בעקבות המקרה פרסמה דניאלה פוסט בפייסבוק עם פרטי המקרה ותמונה של הגן. ''בעקבות הפוסט פנו אלי הורים מודאגים וביקשו פרטים. אני שמחה שהנושא עבר לטיפול משרד החינוך. הפעם זה נגמר כך וזה המזל".

קראו גם:

מעיריית נתניה נמסר: "הנושא הועבר לטיפול משרד החינוך''.
ממשרד החינוך נמסר: "מדובר במעון שפעל ללא רישיון וללא ידיעת משרד החינוך. עם קבלת התלונה בנושא, החל משרד החינוך לבדוק את כל הפעילות במקום''.
לא ניתן היה להשיג את הנהלת הגן לקבלת תגובה.