ב-9.8.21 התגלתה גופתו של חיים ויזמן (42) בדירתו בנתניה ע"י שני צעירים שהגיעו לביתו. חוקרי המשטרה שהוזעקו למקום הבחינו כי הקורבן נדקר באמצעות סכין מספר רב של פעמים בכל חלקי גופו, וכי נעשה ניסיון להצית את המקום, במטרה לטשטש ראיות.
1 צפייה בגלריה
פענוח הרצח בנתניה
פענוח הרצח בנתניה
פענוח הרצח בנתניה
(צילום: דוברות המשטרה)
חקירת האירוע הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שרון אשר החלה מיד באיסוף ראיות מהזירה תוך שימוש באמצעים פורנזיים וטכנולוגיים שונים.
קראו גם:
הראיות שנאספו הצביעו על הנאשם, קטין בן 16 תושב השרון, כמי שהיה האחרון שהיה בקשר עם הקורבן ואף הגיע לדירתו בסמוך למועד הרצח.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שמעון לוי, ויזמן והנאשם, הכירו דרך יישומון 'אינסטגרם', שם החלו בהתכתבות בעלת אופי מיני. בהמשך, קבעו השניים להיפגש לצורך קיום יחסי מין, ביחידת דיור שבה התגורר המנוח. טרם המפגש גמלה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוח.
לאור האמור בדרך למפגש רכש הנאשם סכין, עמו הגיע לדירת המנוח. כאשר היו בתוך הדירה, החל מתפתח ביניהם אקט מיני, במסגרתו שאל הנאשם את המנוח: "מוכן להפתעה שלך?" המנוח השיב בחיוב, בהתאם לבקשת הנאשם, שכב המנוח על בטנו ערום במיטתו. אז, פקד הנאשם בנימה פתיינית "לא להציץ!" תוך הצגת מצג שווא לפיו בכוונתו לקיים עמו יחסי מין. המנוח עשה כדבריו המשיב ועצם את עיניו.
בשל חששו מכך שגבו של המנוח יהיה קשיח מדי לנעיצת סכין, הורה הנאשם למנוח "תסתובב". המנוח הסתובב כאשר ידיו מונחות על עיניו. בשלב זה, הוציא הנאשם את הסכין מהתיק ודקר את המנוח בעוצמה באמצעות הסכין, זאת למרות שהמנוח ניסה להתנגד והתחנן בפניו כי יפסיק. הנאשם דקר את המנוח כ 30 פעם עד שגרם למותו.
לאחר מכן ירד הנאשם מהמיטה ונכנס למקלחת שבדירה, שם שטף את הדם שהיה על גופו והתלבש. בהמשך לקח הנאשם מארנקו של המנוח כסף המזומן שהיה בתוכו, וכן, יצר באמצעות סכין, צלב קרס על גבי סמרטוט רצפה שהיה בדירה, והניחו בכיור במטבח הדירה.
לפני שיצא מהדירה, שפך הנאשם משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה ועל גופתו של המנוח, וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה. כתוצאה ממעשיו נשרפו חלק מן החפצים שהיו בדירה וכן מכנסיו של המנוח. לאחר מכן יצא מהדירה, השליך את המפתחות, מחק את חשבון האינסטגרם דרכו הכיר את המנוח, וכן ביצע פעולות נוספות הנוגעות לדואר האלקטרוני שהיה מקושר לאינסטגרם זאת במטרה לשבש את החקירה.
בנוסף על כן, למחרת האירוע, כתב הנאשם במחשבו האישי, על פני מספר עמודים, תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של המנוח: "הם פספסו את צלב הקרס שחרטתי על מגבת ושמתי בכיור. במקום דיי בולט, לעניות דעתי. אם לא היו מפספסים, הרצח היה מקבל קצת יותר קרדיט מכמה ימים של תהילה עד שפשע אחר יתפוס את מקומו.
"אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס. ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד. וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי".
הנאשם נעצר בתאריך 17.08.21, ובחיפוש בביתו נמצאו פריטים הקושרים אותו לאירוע. בחקירתו הראשונית הכחיש כל קשר לאירוע אך בהמשך שינה גרסתו ומסר כי הכיר את הקרבן כחודש לפני דרך האינטרנט והסכים להיפגש אתו בביתו, אך בפגישה הותקף ע"י הקרבן ודקר אותו מתוך הגנה עצמית.
גרסה זו הופרכה ע"י צוות החקירה לאור ההצטיידות בסכין טרם המפגש, כמות הדקירות וניסיון ההצתה של הזירה. מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת כשהחקירה לוותה ע"י פרקליט מפרקליטות מחוז מרכז.
צפו בתיעוד שבו נראה הנאשם כשהוא רוכש את הסכין באמצעותה ביצע את הרצח והמפגש שלו עם הקורבן דקות ספורות לפני ביצוע המעשה המיוחס:
היום (ראשון) כאמור, יוגש נגד הנאשם כתב אישום חמור בעבירה של רצח באכזריות מיוחדת ועבירות נוספות. הבוקר הסיר ביהמ"ש את צו איסור הפרסום שהיה קיים על פרטי החקירה, אך התיר על כנו את צו איסור הפרסום על כל פרט העלול לזהות את החשוד, תמונתו ומשפחתו עד ל- 04.12.21.
לעדכונים - חדשות נתניה