החייל סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל (20), בוגר כפר הנוער הדסה נעורים שנרצח ביום חמישי בפיגוע הדריסה בסמוך למחסום מכבים, יובא מחר (שלישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. הלווייתו תתקיים בהשתתפות חבריו ללימודים ולצבא ומשפחתו שמגיעה לישראל מאוקראינה בשל האסון הכבד.
3 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב ז"ל ומדריכתו ענת בינואר האחרון
מקסים מולצ'נוב ז"ל ומדריכתו ענת בינואר האחרון
מקסים מולצ'נוב ז"ל
(צילום: פרטי)
מולצ'נוב נרצח בפיגוע הדריסה במחסום מכבים על כביש 443 ביום חמישי האחרון. המחבל דאוד עבד אלראזק פאיז דרס עם המשאית שבה נהג ארבעה אנשים במחסום. כתוצאה מכך נהרג מולצ'נוב ונפצעו שלושה נוספים. לאחר מכן המחבל חצה את המחסום ונמלט לכיוון צומת שילת כשבדרך הוא התנגש ברכב ישראלי ופצע גבר ואישה נוספים באורח קל. משם הוא המשיך לכיוון מחסום חשמונאים, שם נטרלו אותו כוחות צה"ל.
"מקסים הוא בחור ציוני שהגיע ארצה לבדו במסגרת תוכנית נעל"ה והתחנך בכפר הנוער הדסה נעורים בעמק חפר, שהיה עבורו בית ראשון בישראל", מספרת בכאב ענת סער, מדריכה בכפר הנוער שהיתה בקשר קרוב עם מקסים, גם לאורך שירותו הצבאי. "בתום לימודיו בתיכון הוא התגייס כלוחם בחיל התותחנים כחייל בודד. הוא שמר על קשר כל השנים האלו. למרות שהוא סיים את לימודיו בכפר לפני שנתיים, אנשים זוכרים ומכירים אותו, כי הוא פשוט היה בחור מקסים, יוצא דופן".

3 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב ז"ל ומדריכתו ענת בינואר האחרון
מקסים מולצ'נוב ז"ל ומדריכתו ענת בינואר האחרון
מקסים מולצ'נוב ז"ל ומדריכתו ענת בינואר האחרון
(צילום: פרטי)

ענת מספרת שמה שייחד את מקסים זאת היכולת שלו להשקיע בדברים עד שנחל הצלחה. "הוא לא מוותר על עצמו ובא לכל משימה עם אנרגיות חיוביות", היא אומרת. "הוא היה ממש ילד למופת. דוגמא אישית לכל אחד''. היא מוסיפה: "למרות הדומיננטיות שבו, מקסים היה מאוד צנוע, ולא ביקש מחמאות. לפני חצי שנה הוא סיפר לי שהוא תרם מח עצם לנער בן 12 והציל את חייו. קראתי לו גיבור והוא ממש הצטנע. הוא פחות אהב מדליות ומחמאות על העשייה שלו.
"הודיעו לי שהוא מת ביום חמישי, בדיוק כשהכפר חזר לחיים אחרי החופש הגדול. זה היה קשה לשמור על פנים מחויכות בזמן שאני מקבלת את הילדים והלב כואב. עד עכשיו אני מנסה להכיל, להאמין ולהבין שזה קרה באמת, שמקסים מת. הידיעה על מותו הכתה את כולם פה בכפר בהלם. אני עד עכשיו לא מעכלת שהוא מת. זו פשוט אבידה מאוד גדולה. הכרתי את המשפחה שלו, שוחחתי עם הוריו באופן קבוע כשלמד פה והייתי בקשר עם אחיו. לצערי, אפגוש אותם מחר בהלוויה. זה מאוד קשה לי''.

3 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב ז"ל. "ילד עדין ומיוחד"
מקסים מולצ'נוב ז"ל. "ילד עדין ומיוחד"
מקסים מולצ'נוב ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

חבריו של מקסים מעמק חפר ומכפר הנוער הדסה נעורים המומים נוכח האסון ומספרים על בחור מקסים, שתמיד עזר לכולם, דאג ותמיד חייך.
מנהל כפר הנוער הדסה נעורים עמי מגן אומר: "כפר הנוער הדסה נעורים כואב את הירצחו בפיגוע של מקסים מולצ'נוב ז"ל בוגר הכפר. מקסים בוגר תוכנית נעל"ה, כשמו כן הוא - נער מקסים, מאיר פנים, נער חביב על הבריות, אדם של נתינה ואהבה. מקסים הגיע לכפר הנוער בגיל 14 לבד, ללא הוריו שנשארו באוקראינה, ספג את ערכי הכפר, בדגש על אהבת הארץ ונתינה. תלמידי ותלמידות הכפר יחד עם צוות הכפר מחבקים את משפחתו ומצדיעים למקסים בדרכו האחרונה. הכפר מבטיח ללוות את המשפחה בכאבם ולתת תמיכה לשאר חניכי וחניכות הקבוצה".

קראו גם:

מולצ'נוב ז"ל השאיר אחריו הורים, יבגני ולריסה, שמתגוררים באוקראינה ואח המתגורר בישראל.
הלווייתו של מולצ'נוב ז"ל תתקיים מחר (שלישי) בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי קרית שאול. המשפחה תשב שבעה במלון דניאל ברחוב רמת ים 60 בהרצליה בשעות 12:00-10:00 ו-19:00-17:00.