מכת חושך: תושבי שכונת עין התכלת מתלוננים כי בשל העדר תאורת רחוב, הם בסכנת חיים. לטענתם, פניות חוזרות ונשנות לגורמים בעירייה, לא הביאו לפתרון הבעיה, ועכשיו בתקופת החורף שמחשיך מוקדם יותר, הסכנה מחריפה.

1 צפייה בגלריה
שכונת עין התכלת נתניה
שכונת עין התכלת נתניה
שכונת עין התכלת נתניה
(צילום: באדיבות תושבים)

אין תאורת רחוב בצומת הרחובות תמר ורימון בשכונת עין התכלת. לטענת התושבים הם פנו מספר פעמים לעירייה בבקשה לטפל בבעיה אולם טרם זכו למענה או טיפול.
''אנחנו מבקשים תאורה נורמאלית כמו בכל כביש בעיר. זה כביש לכל דבר ועניין עם שילוט של העירייה שמפנה לרחוב בשכונה שלנו. לא ברור לי למה אין בו תאורה ולמה זה לא מטופל עד עכשיו.'' מספרת אודליה אופק, תושבת השכונה ופעילה חברתית שגם פרסמה פוסט נוקב בנושא בעמוד ''עין התכלת הבית שלנו'', בו חשפה את הסכנה במעבר בכביש הגישה הצר והחשוך המקשר בין הרחובות התמר והרימון, זאת לאחר שבנה החייל כמעט ונדרס במקום לפני כשבועיים, ונאלץ לקפוץ לשיחים.
"קיבלנו הבטחות רבות במהלך השנים שיתקינו תאורה באזור הזה וזה עדין לא קרה. זאת רק שאלה של זמן מתי יקרה אסון או התאונה הבאה ברחוב'', היא משתפת בחששותיה. ''פנינו לעירייה עשרות פעמים .תושבי הרחוב פשוט מיואשים. עד כה לא קיבלנו מענה קונקרטי לאופן הטיפול בסכנה הבטיחותית הזו".
תושבי שכונה נוספים מעידים על החשש לעבור במקום בשעות החשיכה מאחר והאזור חשוך לגמרי, וללא תאורה הם בסכנת חיים של ממש, באם רכב לא יבחין בהם בזמן. ''גם לי זה קרה, שכמעט נדרסתי בכביש הזה'', משחזרת דינה יצחקיין את היום בו חזרה מבדיקות רפואיות באמצעות מונית ספיישל ונפלה בחושך. "הרחוב הזה חשוך לגמרי בלילה. לא רואים כלום וזה מסוכן. יכולתי להידרס שם אם היה עובר רכב. הגיע הזמן שהעירייה תעשה משהו".
קראו גם:
התושבים מלינים על כך שהכביש צר, והעצים והשיחים נכנסים לכביש הגישה, כך שאם מגיע רכב בחשיכה, הוא לא רואה את העוברים בצד הכביש . לטענתם מדובר בבעיה של למעלה מעשור, אולם לא זוכים למענה אלא רק להבטחות כי הנושא יטופל. ''יש צורך דחוף להתקין תאורת רחוב בין התמר לרחוב הרימון האזור חשוך ומסוכן בשעות החשיכה'', מוסיפה תושבת השכונה אסתר חליף ''בחורף האחרון נפלתי כשחזרתי מהאוטובוס בשעות הערב. יש מבוגרים רבים ברחוב, שכבר לא נוהגים, או אין להם רכב בכלל וגם ילדים, שחוזרים באוטובוס מסביבות השעה 17, וזה פשוט פחד אימים".
מהעירייה נמסר: "הנושא בבחינת אנשי המקצוע".