מלפני כמה ימים פועלת כיתת כוננות בבתי המלון בנתניה, שם שוהים כ-5,000 מפונים מהדרום והצפון. זאת, בעקבות הצעה של חבר מועצת העיר אפרים בולמש, האחראי על האכיפה והפיקוח.
2 צפייה בגלריה
בולמש עם גיל מקרית שמונה ויוסי הקב"ט של מלון טרסות
בולמש עם גיל מקרית שמונה ויוסי הקב"ט של מלון טרסות
בולמש עם גיל מקרית שמונה (באמצע) ויוסי הקב"ט של מלון טרסות
(צילום: פרטי)
למה החלטת לקדם כיתת כוננות במלונות? אין שם שמירה?
"יש קב"טים במלונות ופיקוד העורף מציב 3-2 חיילים עם נשק ארוך מהבוקר עד הלילה, אבל יש צורך בהגברת הכוח והנוכחות בשטח. זו החלטה שהתקבלה לאחר פניות רבות של מפונים שקיבלתי במסגרת הסיורים עם מערך האבטחה בעיר. משיחות עם מפונים רבים עלה כי הם חוששים שאין מספיק שמירה במלונות, בעיקר בשל מה שהם עברו. לכן הוחלט לפעול בנושא ולהפעיל כיתת כוננות שהם חלק ממנה".
מה זה אומר?
"בלילה המלון עצמו מציב אבטחה ובמשך היום יש חיילים עם נשק ואליהם מצטרפים התושבים שפונו מהדרום והצפון, שלהם נשק אישי. למעשה חיברנו אותם לאיש הביטחון של המלון, כך שהם משמשים ככיתת כוננות בתוך המלון".

2 צפייה בגלריה
בולמש עם טיבי שאחראי על הביטחון ועם יוסי שאחראי על הביטחון במלון מדיטרה
בולמש עם טיבי שאחראי על הביטחון ועם יוסי שאחראי על הביטחון במלון מדיטרה
בולמש עם טיבי מהיישוב נטועה (משמאל) ויוסי הקב"ט של מלון טרסות
(צילום: פרטי)

קראו גם:

איך נוצר החיבור הזה?
"פניתי לאלון אהרון, ראש מנהל האכיפה בנושא, והוא עזר לקדם את הנושא מול פיקוד העורף. בנוסף נערכה פנייה גם למנהלי בתי המלון שמארחים מפונים, איש קשר של המפונים, קציני ביטחון של המלונות וכל מי שקשור לנושא, והם קיבלו את ההצעה שלי - להקים כיתת כוננות בתוך בתי המלון, שמורכבת מחיילים אבל גם מהמפונים עצמם שנושאים בנשק".