כבר למעלה מעשר שנים שתושבי שכונת אגמים לא זוכים ליציאה נוספת מהשכונה לרחוב בן צבי, בשל חריגת בנייה של בית כנסת בצפון השכונה. נגד בית הכנסת מתנהלים הליכים משפטיים כבר מספר שנים.
1 צפייה בגלריה
אגמים. "לפתור את הבעיה אחת ולתמיד"
אגמים. "לפתור את הבעיה אחת ולתמיד"
אגמים. "לפתור את הבעיה אחת ולתמיד"
(אורן לב)
מדובר בבית כנסת המשתרע בין רחובות אברהם קריניצי ושמורת עמק החולה. נגד סככה, מבנה נוסף וגדר מתכת שנבנו במקום הוצא צו הריסה על ידי בית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה.
גורם בעירייה מסביר כי מדובר במכשול דרך המונע את סלילת המשך רחוב שמורת עמק החולה וחיבור שלו עם רחוב בן צבי.
קראו עוד>>
נזכיר כי לפני כשלוש שנים, אמר מהנדס העיר אבנר אקרמן בראיון לתוכנית "הצנרת" בנושא, כי "תוך חודש - חודשיים המקום יהיה פנוי לעבודות". אך כאמור, המבנים הלא חוקיים עדיין חוסמים ומונעים את סלילתו של הכביש.
"אני מצפה מהעירייה לפתור את הבעיה פעם אחת ולתמיד", אומר אורן לב, יו"ר ועד שכונת אגמים, "לאחר עשר שנים של עיכובים להגיע להבנות, הסכמות או לכל פתרון אחר שישמיש את הכביש לטובת כניסה ויציאה לתושבי שכונת אגמים.
"בינתיים, מה שאנחנו התושבים רואים מול העיניים זה חניון רכבים נטושים שנוצר ברחוב הזה ללא מוצא. זוגות שמבקשים להתבודד מגיעים למקום הזה, והכל מול עיני הילדים שלנו"
"השכונה נבנתה לפני כעשור. זה מגוחך הזלזול בתושבים, כשאת אחת מדרכי היציאה מהשכונה חוסם מבנה בלי אישורי בנייה", מוסיף תושב השכונה. "עצם זה שבנו נתיב שהמבנה הזה מוצב במרכז שלו, זה חלם. זו לא שכונה דלת אמצעים או שכונה ותיקה, אלא זו שכונה חדשה. קצת מחשבה על פינוי תוואי הדרך.
"זה מגוחך שמספיק שמישהו בונה סככה או פרגולה בשטח הפרטי שלו, והעירייה יוצאת ונותנת צו הריסה מיידי. פה מדובר על מקרה שיש פה מבנה לא חוקי במשך שנים".
מהעירייה נמסר: "בשבועות האחרונים עובדת החברה הכלכלית העירונית על השלמת הכביש וחיבורו לרחוב בן צבי. לעניין חריגות הבניה, מבוצע הליך אכיפה וננקטו הליכים משפטיים המצויים בשלבים שונים בבית המשפט, הליכים אשר מטבע הדברים אורכים זמן. כמו כן הוצאו שני צווי הריסה בקשר עם המתחם".
לעדכונים: חדשות נתניה