אהרון אורגד, ממלא מקום ראש העיר והממונה על תיק התרבות בנתניה, בכוננות בחירות שהחלה כבר בחודש ספטמבר האחרון, אז הצהיר שהוא שוקל להתמודד על תפקיד ראש העירייה.
עשרה חודשים אחריי, הוא מצהיר: "אני רגל וחצי מחוץ לקואליציה". "אם לא יהיה שינוי בהסכם ההופעה עם הזמר חנן בן ארי (דרך חברת "שורה ראשונה") שיהיה לטובת התושבים, אני אתפטר אחרי תשעה באב".
2 צפייה בגלריה
אהרון אורגד
אהרון אורגד
יתפטר מהקואליציה? אהרון אורגד
(צילום: אסף פרידמן)
הסיבה שעומדת מאחורי ההודעה הזו, מגיעה לאחר שאורגד פעל לפני כשבועיים לביטול או שינוי חוזה ההופעה מול האמן, שעלותו מסתכמת ב- 626 אלף שקלים (כולל מע''מ) מכספי הציבור, בעוד התושבים צריכים לרכוש את הכרטיסים במחיר העומד על סך 150 שקלים. זאת ועוד, מתוך 5,000 כרטיסים, רק 3,000 מתוכם יועדו לתושבי העיר, בעוד היתר יועדו להסתדרות המורים במחיר 160 שקלים לכרטיס. ההחלטה עוררה את כעסו של אורגד שהצהיר כאמור, כי באם לא ייעשה שינוי, כלומר, יועברו יותר כרטיסים לטובת התושבים ויינתן להם כרטיס בהנחה גדולה יותר, הוא מגיש את התפטרותו.
אז אתה באמת מתפטר?
אמרתי שאני דורש שינוי בהופעה שהבטיחה ראש העיר לתושבים ועתידה להתקיים ב- 16 באוגוסט בפארק השלולית, שיכול להכיל 30 אלף איש, אבל בפועל יכיל רק 5,000 איש. אני ממתין לשינוי ואפילו הצעתי פתרון חלופי כמו למשל לתת לחברת ההפקות את הפארק בחינם ושהם ימכרו את הכרטיסים, כולל הנחה לתושבי נתניה. שלחתי את המכתב בנושא למרים לפני שבועיים וידוע לי שראש העירייה ניסתה לעשות שינוי, אבל זה לא צלח ולכן עריית נתניה ממשיכה במתווה הזה. אני בן אדם מסורתי, אני אתפטר אחרי תשעה באב אם לא יהיה שינוי. אני חושב שהעסקה שעשו עם חנן בן ארי בעייתית. ולא רק אני, אלא רוב הציבור חושב שזו שערורייה.
2 צפייה בגלריה
חנן בן ארי. דרישה לשנות את תנאי רכישת הכרטיסים
חנן בן ארי. דרישה לשנות את תנאי רכישת הכרטיסים
חנן בן ארי. דרישה לשנות את תנאי רכישת הכרטיסים
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
אורגד שמתכנן להתמודד עם הסיעה שלו 'כולנו עם אורגד' לראשות העיר אומר כי,''אני חושב שצריך להחליף את השלטון בנתניה והכוח שלי בציבור גדול יותר מאשר בשנת 2018. אני לא יודע אם זה השם שאני ארוץ איתו לבחירות, כי יש גישושים לגבי חיבורים עתידיים. אני משער שבתחילת 2023 נדע מי תתמודד או לא מתמודד, כולל מרים בעצמה. ראש עיר זה תפקיד קשה מאוד, וזו עיר מורכבת מאוד לנהל אותה 25 שנה. אני יליד העיר שמכיר כל מטר ורחוב בה. זה לא פשוט בכלל לנהל עיר כזו''.
חושב שהיא תצהיר עליך כיורש, במידה והיא לא תתמודד?
''אני לא אומר למרים בואי תיקחי אותי, כי אנחנו אפילו לא באותה סיעה ובאופן טבעי היא יכולה להכשיר יורש מתוך הסיעה שלה שזה גם לגיטימי. אבל היא לא עושה את זה. אני במקומה הייתי עושה את זה. הייתי שמח שזה יהיה אני אבל אני ריאלי. במצב הפוליטי הנוכחי, אחרי שאני לא הייתי הבובה הכי נאמנה, לא נראה לי שזה יקרה. למרות שלדעתי היא מעריכה אותי מאוד ואת היכולות שלי. היא יודעת שאני לא פראייר''.
כל העדכונים - חדשות נתניה