חברת החשמל הודיעה כי היום (רביעי) ומחר יופסק החשמל לרחובות שלמים במרכז-דרום נתניה ובשכונת עין התכלת בצפון העיר בין 22:00 ל-06:00 בבוקר.
2 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל
הפסקת חשמל
הפסקות החשמל הן לצורך ביצוע עבודות שיפורים ברשת
(צילום: Shutterstock)
הפסקת החשמל היזומה צפויה להיות ברחובות: השקד, הרימון, השקמה, התמר, התאנה, הדר, הזית, הגפן, החרוב, הכלנית, האתרוג, הביכורים והשעורה. בימים האלו צפוי להיות חום כבד ולכן עיריית נתניה בשיתוף אגף רובעים ושכונות בשיתוף מתנ"ס סוקולוב הודיעו כי יפתחו את המתנ"ס עבור תושבי השכונה על מנת שיוכלו להטעין טלפונים, להתרענן במזגן ולישון בחדרי החוגים על בסיס מקום פנוי. בנוסף, הורים לילדים מיוחדים הוזמנו לישון בחדר ממוזג ברישום מראש.
"לי זה נוגע מאוד אישית, הניתוק הזה של החשמל לזמן ארוך, כי אני חייבת מקרר לאחסן בו תרופות בשל בעיה רפואית", מספרת תושבת עין התכלת שחוששת כי בשל הניתוק מהחשמל היא לא תוכל להישאר בביתה במשך כל הזמן הזה ותאלץ לחפש פתרון חלופי. "זה כן עוזר שמעדכנים על דבר כזה מראש, אבל מה זה יעזור לי או לאנשים עם מחוללי חמצן או נכים וקשישים שצריכים חשמל בשביל לרדת במעלית, או מקרר בשביל תרופות? לצערי, למרות שאמרו שהניתוק יהיה מ-22:00 עד 06:00 בבוקר, אני חוששת כי אף אחד לא יכול להבטיח לנו שזה יהיה רק לפרק הזמן הזה''. לדבריה, "רצוי שהעירייה תחפש פתרונות עבור אנשים עם בעיות כמו שלי, אולי להציב גנרטור או מקרר ייעודי לתרופות. זה בטוח יעזור''.

2 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל
הפסקת חשמל
הפסקת חשמל יזומה. "לצמצם את ההפסקה"
(המחשה: Shutterstock)

תושב נוסף מספר שמכיוון שיש לו ילד בחינוך המיוחד יש לו את האופציה לישון במתנ"ס, אבל עבורו זה לא מספיק. "יש לי שלושה ילדים, מה אני אמור לעשות? לבוא לישון רק עם ילד אחד? הרמתי ידיים. אני שוקל לנסוע עם הילדים למשפחה בצפון בזמן שלא יהיה פה חשמל, כי בחום הזה אי אפשר להישאר בבית עם ילדים. זה המחיר שאנחנו התושבים צריכים לשלם בשביל לשפר תשתיות, אבל מי מבטיח לי שזה באמת בשביל זה, ולא בשביל לשפר את הבנייה החדשה?"
בין המבקרים את ההחלטה נמנה אהרון אורגד, המתמודד לראשות העיר עם סיעת "מחוברים לנתניה", שטוען כי ניתוק אספקת החשמל למשך כשמונה שעות בחום המטורף של אוגוסט הוא לא סביר בעליל. לטענתו, "עיריית נתניה במקום לומר לחברת החשמל עד כאן! זורמת איתם ומי שסובל אלה התושבים''. אורגד מוסיף כי "ככל שאין פתרון טוב יותר ובהנחה שהעבודה אכן תועיל לאותם רחובות ותפסיק סוף סוף את הפסקות החשמל החוזרות - יש לצמצם את ההפסקה ל-5 שעות בלבד לכל היותר, כלומר בין חצות לחמש בבוקר. הפסקה לפני חצות ואחרי חמש בבוקר זה גם לא סביר. עם כל הכבוד לחברת החשמל - התושבים שלנו חשובים יותר''.

קראו גם:

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "ההפסקות המתוכננות נועדו לצורך ביצוע עבודות שיפורים ברשת החשמל, אשר במסגרתן תוסב הרשת העילית לתת-קרקעית וכן חיבור רשת החשמל לבניינים חדשים אשר ממתינים לאכלוס. כלל העבודות מבוצעות בתיאום עם עיריית נתניה שאף הציעה לתושבים להגיע למרכז הקהילתי הממוזג. עבודות הטמנת הרשת יסייעו גם בשיפור אמינות אספקת החשמל. ההודעה על העבודות נשלחת מבעוד מועד על מנת לאפשר ללקוחות תושבי האזור להיערך. אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית ,ונמשיך לפעול בכדי להבטיח את איכות ואמינות אספקת החשמל לתושבי העיר נתניה נעשה ככל שניתן על מנת לקצר את זמני ההפסקה".