הרשתות הערביות דיווחו לפני שבוע וחצי כי אלמוג זנזורי בת ה-23 מנתניה וחיילת נוספת נרצחו בפיגוע הירי בבקעת הירדן. "אני בסדר. זאת לא אני", ענתה זנזורי לטלפונים הבלתי פוסקים. "זה מטורף מה שידיעה כוזבת שכזו עושה. אנשים התקשרו בהיסטריה ודאגה''.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן והפוסט באינסטגרם
זירת הפיגוע בבקעת הירדן והפוסט באינסטגרם
זירת הפיגוע והפוסט באינסטגרם
(צילום: יאיר שגיא | מהאינסטגרם)
זנזורי, חיילת משוחררת העובדת כיום בחברת ביטוחים, השתחררה מהצבא לפני כשנתיים. על אף שהיא פשטה את המדים, צצות מדי כל כמה חודשים תמונות שלה ברשתות החברתיות בשפה הערבית. בשבוע שעבר, בזמן בילוי של זנזורי עם משפחתה הקרובה באילת היא גילתה לתדהמתה כי בערוצי התקשורת הערבית הכריזו עליה כעל נרצחת בפיגוע. "גיליתי שאני לא בין החיים", אומרת זנזורי.
"קיבלתי את ההודעה שאני מתה, כשביליתי עם ההורים שלי והמשפחה בחדר אוכל במלון באילת", מספרת זנזורי. "לא ידעתי איך להגיב לזה באותו הרגע ואפילו ניסיתי לצחוק על זה כי זה לא חדש שמפרסמים תמונות שלי ברשתות הערביות, אבל הפעם הם חצו קו אדום, הם ממש שיקרו ופרסמו פייק ניוז בשביל לייקים. הם פרסמו כי בפיגוע נרצחה כביכול חיילת צה"ל, כלומר אני".
זנזורי היתה לוחמת מג"ב והחזיקה עד לפני כשנה חשבון אינסטגרם עם יותר מ-30 אלף עוקבים. "מבחינתי הגילוי ששוב פרסמו עלי משהו לא חידש לי כלום עד הרגע בו הבנתי שהפעם הם פרסמו שרצחו אותי. זה ממש הבהיל אותי באותו הרגע כי מי שיצר איתי קשר לספר לי היו המפקדים שלי שראו את הפרסומים. זה גרם להרבה אנשים לדאוג כי לראות שמישהו שאתה מכיר נרצח בפיגוע זה מצב הזוי".

3 צפייה בגלריה
אלמוג זנזורי
אלמוג זנזורי
אלמוג זנזורי
(צילום: פרטי)

איך הם הגיעו לתמונות שלך?
''לפני שנה פרצו לי לחשבון שאז היה פתוח לכולם ופרסמתי בו דברים מאז שהייתי בכיתה ט' בערך'', היא מבהירה, אבל מוסיפה כי החשבון הזה כבר נמחק וכנראה שלקחו ממנו תמונות שלה מהימים שהיא שירתה בצבא. "גילינו שמי שפרצו לי לחשבון אלה האקרים ערבים. ככל הנראה בחור בשם מוחמד מהרשות הפלסטינאית, שגם התחזה אלי למשך תקופה ופרסם תמונות שלי עם כיתובים בערבית. בגלל זה לא התרגשתי באותו הרגע שסיפרו לי שיש עוד תמונות שלי ברשת ובערוצי התקשורת הערבית".
איך הגבת?
"אמרתי בצחוק 'עוד פעם פרסמו עלי משהו'. הגבתי כך כי באמת חשבתי שזה עוד פרסום שבטח יעבור. לרגע לא חשבתי שזה יתפתח למשהו כזה רציני ושהסיפור הזה יגיע לכל כך הרבה אנשים. אני בעיקר הקטנתי את זה כי לא רציתי להלחיץ את המשפחה או להרוס להם את הטיול, אבל למחרת כשהיינו ברכב פרסמו כבר בחדשות שאני ועוד חיילת נרצחנו בפיגוע".
זנזורי מספרת ששיחת הטלפון הגיעה כנראה בעקבות פוסט של יוסף חדאד, כתב חדשות שפרסם באינסטגרם שלו שיש דיווח פייק על רצח חיילות בפיגוע. ''הבנתי שהוא סיפר שברשתות הערביות מדווחים כי שתינו נרצחנו. למרות שהוא כתב שזה פייק ניוז זה כבר הגיע לכל כך הרבה אנשים שעד עכשיו מתקשרים לברר אם אני בסדר, שואלים אותי מה קרה ואיך זה שאני בחדשות בערבית''.
למה את חושבת שזה התפרסם כל כך מהר?
"כי הפרסום של זה עבר בכמה קבוצות וואטסאפ בבת אחת ובתוך שניות, זה ממש הגיע להמון אנשים, גם להורים שלי שברגע הראשון לא הבינו מה קורה. אבא שלי אפילו עצר את הרכב בשולי הכביש בשביל להרגיע את אמא שלי. גם אני ניסיתי להרגיע אותה כי הסיפור הזה הפך בתוך ימים לגדול ומאז אני כל הזמן מקבלת הודעות של אנשים שבודקים שאני בחיים ושאני בסדר, או שמתקשרים לשאול מה קרה. יצא שבמקום שאנשים ירגיעו אותי אני זו שמרגיעה אותם ואומרת להם 'הכל בסדר, אני בחיים וכלום לא קרה לי'".

3 צפייה בגלריה
אלמוג זנזורי
אלמוג זנזורי
אלמוג זנזורי
(צילום: פרטי)

את חוששת?
"ברור. בתור חיילת משוחררת אני מפחדת על החיים שלי כי החשבון שלי בידיים שלהם ואני לא יודעת מה הם עושים שם. יש שם המון פרטים של חברים שלי והכל בידיים של האויבים שלנו. כל מי שפנו אליו בערבית דיווח לאינסטגרם ואז פשוט מחקו את החשבון ואני עד עכשיו מנסה לשחזר תמונות שלי משם ולבקש מאינסטגרם לשחזר לי את החשבון".

קראו גם:

מה הלאה? את מתנתקת מאינסטגרם?
"ממש לא. התקדמתי הלאה. הגשתי תלונה במשטרה ופתחתי חשבון חדש עם תמונות אחרונות, לא משהו מהצבא, והוא פרטי ולא פתוח לכולם".