עיריית נתניה פרסמה ביום ראשון הופעה של הזמר משה כורסיה בחינם לבני הנוער במתנ"ס קרית השרון, אלא שבפרסום נכתב כי הישיבה במופע היא בהפרדה מלאה בין נשים וגברים. בעקבות הפרסום הגיבו מאות תושבים בזעם וטענו כי מדובר בכפייה דתית, חלקם אף עדכנו כי ידירו רגליהם מכל מופע בו קיימת הדרת נשים.
2 צפייה בגלריה
המודעה שפורסמה בפייסבוק
המודעה שפורסמה בפייסבוק
המודעה שפורסמה בפייסבוק
(צילום: מהפייסבוק)
"חד משמעית ישיבה נפרדת זה משהו לא מקובל'', מבהירה דין עזריה תושבת העיר. "זה מכעיס כי לא מספיק שלפני כמה חודשים נכתב על שלטי חוצות שנשים צריכות להתלבש צנוע, עכשיו מבקשים מאיתנו גם לשבת בנפרד בהופעה שפתוחה לכלל הציבור? מה השלב הבא? שנשב בנפרד גם באוטובוסים? זה מופע חינם שהתושבים שילמו עליו אז למה אני צריכה לשבת בנפרד מבן הזוג שלי? זה המרחב הציבורי של כולנו".
תושבים נוספים איתם שוחחנו העלו טענה דומה. "לא מספיק שאין אוטובוסים בשבת ולא פוד טראקס, עכשיו גם מבקשים שנשב בנפרד? זה לא מקובל. נתניה היא העיר של כולם", אמר אבא לילדה שתכננה ללכת למופע, אבל לנוכח הפרסום לפיו הישיבה בהפרדה היא החליטה לוותר. "זה מכעיס. בעיקר בגלל שברגע שאנשים הגיבו לפוסט, העירייה דאגה למחוק אותו. אנחנו התושבים משלמים על ההופעות האלו, אסור לאפשר לעירייה לעשות מה שבא לה. היום זה הפרדה בהופעה ומחר זו הפרדה באוטובוס''.

2 צפייה בגלריה
משה כורסיה
משה כורסיה
משה כורסיה. ההופעה שלו בנתניה נדחתה
(צילום: מהאינסטגרם)

קראו גם:

הפעילה החברתית ריקה אידלמן אמרה: "אם זה אירוע פרטי, שיעשו מה שהם רוצים, אבל זה אירוע ציבורי אז למה לעודד הפרדות כאלו? איזה מסר אנחנו מעבירים לילדים שלנו? צריך לכבד אחד את השני ולא להפריד".
בעקבות התגובות שלחה חברת האופוזיציה והמועמדת לראשות העירייה טלי מולנר מכתב ליועצת המשפטית של העירייה נילי ארז-סורוקר ובו כתבה: "קיום אירוע עירוני בהפרדה מלאה הוא בניגוד להוראות החוק''. היא אף דרשה כי יוקצו מקומות לישיבה מעורבת בשווה למקומות הישיבה בהפרדה.
מהעירייה נמסר בתגובה: "ביום ראשון היה אמור להתקיים ערב הוקרה לתנועות וארגוני הנוער הממלכתיים דתיים. בשנה שעברה הועלה הצורך על ידי תנועות הנוער הדתיות לאירוע שיתאים לצרכיהם על מנת שיוכלו לקחת בו חלק. אגף הנוער והצעירים נענה לבקשה זו וארגן ערב זה. אולם, לצערנו מספר הנרשמים היה מועט ולכן נאלצנו לדחות את האירוע למועד אחר. פרטים יינתנו בהמשך".