אתמול (שני) בשעת לילה מאוחרת הבחין תושב נתניה בכלב מסוג רועה גרמני משוטט לבדו ליד הכביש ברחוב פנחס לבון בעיר והוא מיד התקשר למוקד.
2 צפייה בגלריה
דוגו נפגש עם בעליו לאחר שנמצא
דוגו נפגש עם בעליו לאחר שנמצא
דוגו נפגש עם בעליו לאחר שנמצא
(צילום: עיריית נתניה)
פקח העירייה ועובד בשירות הווטרינרי קובי רואה קיבל את הקריאה. רואה יצא למקום ומצא שם כלב, תשוש, עייף ומבוהל. "הצלחתי לתפוס אותו למרות שבהתחלה הוא חשש", מספר קובי. "סרקתי את השבב ואיתרתי את בעלי הכלב, תושב אור עקיבא שהתרגש מאוד לקבל את השיחה באמצע הלילה שכלבו, בשם דוגו, נמצא בריא ושלם". רואה מספר שלמרות השעה המאוחרת הבעלים של הכלב הגיע מיד לנתניה ושמח לפגוש את הכלב האבוד. "הבעלים של הכלב הגיע עם בתו באמצע הלילה והם לקחו את הכלב, שהיה מותש אחרי שבוע מחוץ לבית. זה היה מרגש. אלה הדברים המשמעותיים בעבודה שלנו. אני שמח שהסיפור הסתיים כך".
הכלב המדובר שעונה לשם "דוגו" שייך לתושב אור עקיבא יצחק פתיתו, המתמודד בימים אלו לראשות העירייה. "דוגו שלנו נגנב לפני שבוע מהבית שלנו", מספר פתיתו ל"מיינט נתניה". "בזכות קובי מהשירות הווטרינרי קיבלנו אתמול את הכלב שלנו בחזרה", אומר פתיתו. "גם אחרי שהכלב חזר הביתה קובי שוב יצר איתנו קשר, ביקש לבדוק שהכל בסדר ואם אנחנו צריכים משהו. לי אישית יש רק מילים חמות להגיד עליו. בעיקר כל הכבוד לעיריית נתניה שהיא מחזיקה עובדים עם כזו רמת שירות''.

הכלב דוגו שב לבעליו
(צילום: עיריית נתניה)

אתה יודע מי גנב את הכלב?
"הכלב שלנו נגנב על ידי אדם שבמקרה יצא לי לעזור לו יומיים לפני המקרה, כשהוא ביקש שיקנו לו אוכל. מה שמצחיק זה שהוא לא ידע שהוא גנב את הכלב שלי. בהתחלה חיפשנו את הכלב בכל מקום, דיווחנו למשטרה וגם פרסמנו בכל מקום שנגנב לנו הכלב, כולל פוסט בפייסבוק, אבל זה לא עזר. רק בעקבות שיחה עם אותו הבחור ששוב ראיתי אותו ברחוב סמוך לביתי, כשהפעם הוא מסתובב עם כלב שדומה לכלב שלי, הבנתי שכנראה הכלב החדש שיש לו ושהוא קורא לו ברונו זה בעצם הכלב שלי רק עם שם שונה".
פתיתו מספר שלדוגו היה שבב וג'י פי אס, שלפיו הוא היה בנתניה, כנראה בבית אמו של החשוד בגניבת הכלב, ולכן הוא לא קישר בין הכלב שעליו הבחור סיפר בגאווה לכלב, שלפי הג'י פי אס כבר לא היה באזור.
"ברגע שהבנתי שמדובר כנראה בכלב שלי, כמובן שפניתי אליו בבקשה שיחזיר לי את הכלב, אבל הוא כמובן הכחיש ואמר שאני מדבר שטויות וזה לא אותו כלב, ואם הכלב היה פה איתו הוא היה מראה לי שהוא רק נראה דומה אבל אלה שני כלבים שונים לגמרי. ברור שלנוכח המצב שלו הבנתי שמדובר בבחור לא רגיל עם קשיים ולכן כמעט שהתייאשתי".

2 צפייה בגלריה
יצחק פתיתו והכלב דוגו
יצחק פתיתו והכלב דוגו
יצחק פתיתו והכלב דוגו
(צילום: פרטי)

קראו גם:

האמנת שתמצא את דוגו?
"למרות שמדובר בבחור עם קשיים לא חשבתי לרגע שהוא יזרוק את הכלב והוא יתגלגל לאזור נתניה'', אומר פתיתו. "במזל אנשים ראו אותו ומיד דיווחו למוקד. אני מודה לשניהם, לתושב העירני ולפקח שעשו את זה בשעה כל כך מאוחרת בלילה''.
מה שלום דוגו?
"הכלב בסדר גמור, הוא חוזר לעצמו וחזר הביתה. הוא גם עבר בדיקת וטרינר כי דאגנו לו בגלל שמהרגע שהוא חזר הוא ישן המון. אנחנו שמחים שדוגו חזר הביתה".
הווטרינר העירוני ד"ר שי מלמן מציין את חשיבות רישום הכלב, שבב וחיסון כלבת. "בזכות הדברים הללו הצלחנו לאתר את הבעלים ולהשיב את הכלב הביתה".