גבי (גבריאל) ביבס התמוטט לפתע לפני כשנה וחצי בביתו במרכז נתניה. כוחות ההצלה הוזעקו למקום ותוך זמן קצר הגיע מתנדב איחוד הצלה מוטי פוקס למקום והחל בביצוע פעולות החייאה.
2 צפייה בגלריה
מוטי פוקס (מימין) וגבי ביבס
מוטי פוקס (מימין) וגבי ביבס
מוטי פוקס (מימין) וגבי ביבס
(צילום: איחוד הצלה)
"הגעתי לביתו של גבי שהיה הומה אנשים, כשבנותיו ואשתו בחרדה עצומה לחייו", מספר פוקס. "הוא היה ללא דופק. הייתי צריך להשתמש במכות חשמל מהדפיברילטור (מפעם) בשביל להחזיר אותו". המאמצים הועילו והדופק חזר. לאחר מכן פונה ביבס לבית החולים לניאדו בעיר להמשך טיפול.
"מוטי הגיע תוך כמה דקות ומיד הכניס אותי לחדר", משחזר ביבס את אותו היום. "הוא פינה את כולם ברוגע והתחיל לעשות לי עיסוי, הנשמה ומכות חשמל. הוא הציל אותי. כשהמצב שלי התייצב הגיעו ממד"א לקחת אותי לבית החולים לניאדו, אבל מוטי נשאר להרגיע את כולם. הוא גם הגיע לבקר אותי בבית החולים למחרת ואמר לי שהוא לא מאמין שהוא מדבר איתי כי המצב שלי היה ממש לא טוב. אני אישית, לא נתקלתי בהרבה אנשים כאלו בחיים שלי. פשוט בן אדם מדהים. הוא פשוט היה מלאך שהגיע להציל בזמן הנכון. כל הזמן מלכלכים על דתיים וחרדים, אנשים שוכחים שיש הרבה מהמגזר הזה שמתנדבים כמוהו. הם עוזבים הכל, עבודה, משפחה לימודים ומה לא, ומגיעים לעזור בכל קריאה שיש. בזכות אשתי, שעשתה לי עיסוי בלב והנשימה אותי עד שמוטי הגיע, ובזכות מוטי אני בחיים".
בעקבות אשפוזו גילה ביבס כי הוא סובל ממום לבבי שנקרא לב מעובה ושמו לו קוצב לב. הוא הבין שהמצב שלו היה יכול להיות קטלני וכי הוא היה כל השנים בסיכון לחוות התקף לב. "לא התייחסתי לסימנים של הגוף כמו חולשה, קוצר נשימה, לחץ בידיים, ממש חולשה מטורפת ועייפות והתאמצתי יותר באותו השבוע. חשוב לי שכל מי שקורא את הכתבה לא יתעלם מהסימנים האלו. אם הייתי עושה בדיקות, אולי המקרה הזה היה נמנע".
באיחוד הצלה החליטו לעשות הפתעה לפוקס והזמינו את ביבס לאירוע הוקרה למתנדבי הארגון, שמציין 25 שנים להיווסדו, במעמד ראש העירייה מרים פיירברג-איכר, הרב הראשי של נתניה הרב קלמן מאיר בר, אישי ציבור והנהלת איחוד הצלה.

המפגש המרגש בין ביבס לפוקס באירוע של איחוד הצלה
(צילום: איחוד הצלה)

"מוטי לא ידע שאנחנו עושים לו הפתעה", מספר ביבס בהתרגשות למיינט נתניה וחושף כי המשפחה מבקשת זה זמן מה להודות לפוקס, והוחלט כי באירוע ההוקרה זה הזמן הכי נכון לעשות זאת. "מדובר באיש שהוא כולו נשמה, מלאך אמיתי שהגיע לעזור ומאז תמיד מתעניין בשלומי. הוא אפילו הגיע למחרת לבית החולים. לכן היה לי חשוב להגיד לו תודה. בזכותו אני פה, מדבר איתך ובחיים".
"התרגשתי לפגוש שוב את מוטי", מוסיף ביבס. "חשוב לי לספר, שמוטי לא סתם מתנדב שבא עושה את העבודה והולך. הוא נשאר לעזור למשפחה שלי שהיו בהלם, ממש הרגיע אותם. בדיעבד התברר לנו שהוא גם מתנדב ביחידת חוסן שזו יחידה לסיוע נפשי של איחוד והצלה והוא גם ליווה אותי בתהליך השיקום שלי. זו הסיבה שכל כך היה חשוב לי ולמשפחה שלי להשיב לו טובה, ובאירוע הזה עשינו את זה".

2 צפייה בגלריה
מוטי פוקס (מימין) וגבי ביבס
מוטי פוקס (מימין) וגבי ביבס
מוטי פוקס (מימין) וגבי ביבס
(צילום: איחוד הצלה)

קראו גם:

פוקס מספר: "היה לנו אירוע מיוחד לציון 25 שנה לאיחוד הצלה בנתניה ובאמצע האירוע המנחה בהפתעה מוחלטת הודיע שיש משפחה של ניצול ממוות שהגיעה למקום במטרה להפתיע אותי. לא ידעתי מכלום וזה היה ממש מרגש כי מדובר באירוע שקרה לפני כשנה. אני עד עכשיו מקבל פידבקים מאנשים שראו את המפגש, שמעו מה קרה והבינו את גודל החשיבות של התפקיד שלנו - לצאת בשעות לא שעות על חשבון זמנם הפרטי. מבחינתם, זה אירוע שנותן כוח לקום ולצאת בכל זמן. אמצע שבת, שינה או חגים. יש סיפוק ענק בלהציל חיים".