לאחרונה נסגרו או התמזגו מספר סניפי דואר בעיר נתניה. תחילה היה זה הסניף בשכונת אגמים שנסגר לאחר שנתיים, וב 26/10 ייסגר הסניף ברחוב העצמאות.
מדובר במהלך נוסף כחלק מרפורמה של משרד האוצר ומשרד התקשורת בדואר, במסגרתה ייסגרו סניפים ברחבי הארץ ובמקביל יורחבו חלק מהסניפים המרכזיים והשירותים הדיגיטליים.
1 צפייה בגלריה
דואר
דואר
סניף דואר ישראל. "בקרוב נדבר רק עם רובוטים"
(צילום אילוסטרציה: לירן טטרו)
בסוף השבוע התבשרו תושבי מרכז העיר כי גם הסניף שלהם ברחוב העצמאות ייסגר. בעוד חלק קיבלו הודעה המבשרת על השינוי הצפוי בדואר, אחרים למדו על כך מדף שהודבק על דלת הזכוכית בסניף שהפנה את הלקוחות לסניפים אחרים בעיר. התושבים שקיבלו את.ההודעה המבשרת על הפסקת השירות, הביעו כעס ותדהמה, ומספרים על תחושת אכזבה משירות שאמור להיות בסיסי ונגיש לכולם בעיקר לאוכלוסיות החלשות, שעכשיו דורש מהם התארגנות של ממש. '
'לא מספיק שצריך לקבוע תור בשביל לבוא לדואר, עכשיו אני גם צריכה לנסוע לסניפים אחרים? לא מבינה למה להקשות",שואלת בכעס תושבת הרחוב שמספרת שקשה לה ללכת הרבה, והמיקום של הסניף קרוב לביתה היה נוח עבורה. "בשבילי ללכת לדואר זה גם לפגוש אנשים שאני מכירה מהשכונה. עכשיו הכל יתשנה והכל בגלל הרפורמה שלהם. עכשיו כל הקשישים יצטרכו ללכת עד הרצל מול קניון העיר. הזוי".
"זה היה כל כך נוח במרכז המדרחוב. עכשיו יהיה לחוץ כפליים בסניף סמילנסקי", מספר תושב נוסף שקיבל שירות בסניף שייסגר. לדבריו, "זוהי התוצאה של ההפרטה. בהרצל 59 הרחוב לא נגיש ואין שם חניה. מישהו לקח לתשומת ליבו שהאוכלוסייה.בעיר רק גדלה וצריך לפתוח סניפים ולא לסגור?".
בשיחה עם מיינט נתניה אמר תושב השכונה: "נמאס לנו מכל השינויים האלה. יש פה נכים, זקנים ואנשים שצריכים שירות. למה משנים משהו שכולם רגילים אליו? זה התחיל בבנקים ועכשיו הדואר. עוד מעט ידברו איתנו רק רובוטים. איפה היחס האישי? זה סניף עובד. למה לסגור? עכשיו יהיו עוד יותר תורים בסניפים האחרים. זה לא בסדר".
קראו גם:
תגובת דואר ישראל: "סניף העצמאות ייסגר בסוף החודש, והתושבים ימשיכו לקבל את שירותי 'דואר ישראל' בסניף סמילנסקי הסמוך, ביחידות דואר נוספות ברחבי העיר, בבתי עסק רבים באזור שבאמצעותם ניתן לקבל חבילות, ובשירותי הדיגיטל ושירותים 'עד הבית' שמאפשרים ליהנות ממגוון שירותי דואר ובנק הדואר מבלי להגיע לסניף".