אתמול, לאחר כניסת צום תשעה באב, הגיעו מתנגדים לרפורמה המשפטית להפגין מול ביתו של ח"כ אלי דלל בנתניה.
2 צפייה בגלריה
מפגינים ליד ביתו של אלי דלל
מפגינים ליד ביתו של אלי דלל
מפגינים מול ביתו של אלי דלל
(צילום: פרטי)
"ההפגנה אמש היתה שונה", אומר אחד ממארגני ההפגנה ומבהיר כי במקום זמבורות והגברה מלווה קריאות גנאי וצעקות ושלטים, המפגינים התבקשו להגיע עם דגלים. הוא מספר על ההחלטה להפגין בערב תשעה באב: "בחרנו לעשות הפגנה שקטה שכוללת הקראה של מגילת איכה. המפגינים אף קראו לדלל להצטרף אליהם ולדבר''.
מה בדיוק היה שם?
"בזמן ההקראה ובזמן הנאום של יא יא פינק, דלל שהגיע לביתו מלווה בשוטרים היה צריך לעבור ליד המפגינים, ולנוכח קריאות הקהל אליו להצטרף ולהקשיב למגילת החורבן, דלל חבר למפגינים למשך כרבע שעה".

המפגינים ליד ביתו של דלל אתמול
(צילום: פרטי)

הוא אמר משהו?
"דלל אמר שהוא לא מסרב להזמנה כי הוא היה בטוח שלא יאונה לו כל רע. בנוסף הוא אמר למפגינים כל הכבוד על כך שבחרו ביום שכזה לערוך הפגנה שקטה".
איך היה האירוע?
"היה מרגש מאוד. הגיעו 200 איש, 90% מהם חילונים גמורים. נכון שבהתחלה היו כמה אנשים שקראו קריאות גנאי, אבל כל היתר כיבדו אותו ואפילו מחאו לו כפיים בסוף דבריו".
למה היה חשוב לכם להפגין גם בערב תשעה באב?
"לא קראנו לזה הפגנה אלא קריאת מגילת איכה בתשעה אב. באמת לא התכוונו לעשות רעש אלא לכבד את היום הזה. זה אירוע מאוד מרגש ולכן חשבנו שזה יהיה נכון להגיע ולהקריא את המגילה, לעשות משהו מכובד. שנית, ההקראה ליד הבית אמורה לסמל את העובדה שלמנהיגים הנוכחיים, כולל ח"כ דלל, יש אחריות מלאה על מה שקורה בימים אלו במדינה".

2 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
אלי דלל. הצטרף לקריאת המגילה עם המפגינים
(צילום: אסף פרידמן)

קראו גם:

ח"כ דלל מספר על ההפגנה אמש ליד ביתו: "אתמול הייתי בבית הכנסת שם התפללתי תפילת ערבית וקראתי את מגילת איכה. ביציאה משם, שכנים ומכרים הביעו דאגה לכך שאני מתכוון לצעוד הביתה כי מחכים לי שם מפגינים, הם אפילו הציעו לי שיסיעו אותי אבל סירבתי ואמרתי להם שאני חוזר באותה הדרך ממנה באתי, אני תמיד מוכן להידברות. כשיצאתי משם, שני חבר'ה שהיו במקום החליטו להתלוות אליי על כל מקרה. כשהגעתי לאזור הבית ראינו שם שוטרים שביקשו שלא אעבור שם מתוך חשש שיקרה משהו. גם להם הבהרתי שאני עובר רגיל ותוך כדי השיח איתם נשמעו קריאות גנאי של כמה בודדים ומנגד קריאות של אחרים להצטרף אליהם לקריאת המגילה. בחרתי להיכנס ולשבת איתם במעגל, אמרתי ערב טוב והצטרפתי לקריאת המגילה. נשארתי כרבע שעה ואז מסרתי את המסר שלי שבסופו באמת מחאו לי כפיים".
מה היה המסר שלך?
"מסר פשוט - אחדות. שנוריד כולנו, שני הצדדים, להבות. שנוותר, נתפשר ואחד יאהב את השני, שנכבד את ערכי הדת היהודית ונשמור על המדינה שלנו. גם פרגנתי למפגינים שהגיעו ולא היו אלימים. אמרתי להם שתמיד אפשר לעשות את הדברים בהסכמה והידברות. זו דמוקרטיה".