כבר יותר משבועיים שמיקאל כהן מנתניה עושה לילות כימים במיזם שדואג ללוחמי צה"ל ולתושבי הדרום.
3 צפייה בגלריה
מיקאל כהן
מיקאל כהן
מיקאל כהן. יזם את המרכז לאיסוף תרומות לחיילים בנתניה
(צילום: זוהר חביב)
כהן (42), צלם במקצועו ויזם חברתי, מספר איך הכל התחיל. "עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, החלטנו על היוזמה מתוך הבנה שכאשר מגייסים כוח כל כך גדול במכה אחת, יש קושי בהספקת ציוד לכולם", מספר כהן. "ברגע שעלתה היוזמה לעשות את זה, שמרית פרייד הלוי, יו"ר ועד ההורים בבית הספר בגין בשכונת פולג, נתנה לנו את המפתחות לבית הספר וכל ההורים הגיעו לעזור".
כהן, שעבד בשיתוף פעולה במימוש פרויקטים חברתיים עם רס"ן בר פלח, שנפל בהיתקלות עם מחבלים באזור ג'נין ב-14 בספטמבר 2022, החליט להקים מרכז לוגיסטי לאיסוף ציוד למען חיילי צה"ל ושינועו לכל הגזרות. בין הפעילים והמתנדבים במיזם שעובדים לילות כימים בכדי לענות על בקשות וצרכים שונים, נמצאים חבריו ומשפחתו של בר ז"ל - "צוות פלח", כשחלק נכבד מהציוד נרכש מכספם.

3 צפייה בגלריה
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח ז"ל. משפחתו וחבריו תורמים למיזם
(צילום: באדיבות המשפחה)

"בשבוע הראשון התנהל המערך בבית הספר עם כמה עשרות מתנדבים, בעיקר תושבי השכונה, עיר ימים ופולג שהצטרפו למאמץ והגיעו לתת מענה מהיר לצרכי הלוחמים. אחרי יותר משבועיים של פעילות יום יום מבוקר ועד ערב ועם יותר מ-700 מתנדבים, החלו לקום עוד מרכזים דומים ברחבי הארץ שמתקשרים לשיתופי פעולה ועזרה משותפת.

קראו גם:

"לנוכח הביקוש הרב והפניות הרבות הוחלט על העברת היוזמה מבית הספר בגין לקניון עיר ימים. שם הרימו עוד יותר את הכפפה וקידמו את היוזמה בברכה ועכשיו המערך נותן מענה לחיילים בבסיסים, כולל שינוע, ולמשפחות שפונו לנתניה. משאיות נכנסות להעמיס ציוד ומשנעות אותו לכל בסיס בארץ, וזאת הודות לעזרה של המון אנשים מדהימים מהשכונה וצוות פלח. בימים האחרונים המערך פרץ את גבולות נתניה ואנשים מכל הארץ מגיעים כדי לתמוך ולהשתתף".

3 צפייה בגלריה
מיקאל כהן עם המתנדבים
מיקאל כהן עם המתנדבים
מיקאל כהן עם המתנדבים
(צילום: זוהר חביב)

כעת המערך קורא למתנדבים נוספים להשתלב במרכז האיסוף לצורך שינוע או רכישת ציוד עבור הלוחמים. המתנדבים מוזמנים להגיע לקניון עיר ימים בקומת הפארק או ליצור קשר עם מיקאל כהן בטלפון 054-5789090.