ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות עו"ד שולי אבני שוהם, דחתה את הערר שהגישה המועצה המקומית נגד תוכנית המתאר החדשה ליישוב קדימה צורן שמקודמת עוד משנת 2012. קדימה צורן צפויה לגדול ל-36 אלף תושבים עד לשנת 2040, במטרה לייצר "יישוב בעל צביון מיוחד המאזן בין כפרי לעירוני".
2 צפייה בגלריה
קדימה צורן
קדימה צורן
קדימה צורן
(צילום: עמית שעל)
על פי הדיווח במועצה דרשו שהתכנית תתבצע בשלבים, שהראשון שבהם יהיה התחדשות עירונית ורק אחר כך בנייה על קרקע פנויה. אחת הסיבות, לטענת המועצה, היא ביצוע משימות תחבורתיות כמו הקמת מחלף וחיבור בין כבישים קיימים לחדשים. עוד אומרים במועצה כי יש להקים שטחי מסחר במקביל למגורים באופן שיבטיח יחס של 12 מ"ר מסחר לכל יחידת דיור.

2 צפייה בגלריה
השטח עליו תיבנה השכונה
השטח עליו תיבנה השכונה
קדימה תצורן
(צילום: דוברות המועצה המקומית קדימה-צורן)

החוקר שמונה לדון בהתנגדויות הרבות לתוכנית השיב כי מימושה צפוי להתפרס על פני תקופה ארוכה של 20 שנה, שבה יש לתת למועצה המקומית את שיקול הדעת כיצד לפתח אותה ולאפשר גמישות תכנונית; וכמו שאין שלביות מחייבת לפי שנים בפיתוח מגורים ותעסוקה, כך גם אין שלביות בנוגע לתחבורה. הוא הוסיף כי מערכת התכנון והתחבורה שוקדות כל הזמן על בחינת מערכות ותשתיות תחבורה בכל הארץ, ובאזור השרון בפרט.

קראו גם:

מהמועצה המקומית קדימה צורן נמסר: "הוועדה קיבלה באופן חלקי את הערר. היא קיבלה את הדרישה להגביל את מספר יחידות הדיור, על אף התיקון של תמ"א 35, ובכך שמרה המועצה על הצפיפות הצפויה של יחידות הדיור, גם כשמלוא הזכויות על פי תוכנית המתאר ימומשו, מדובר בהישג. הוועדה הותירה את נספח היישום שקבע את שלביות ההתפתחות של היישוב בכפוף להסדרת התחבורה.