כשג'קו אייזנברג עובר בנתניה עוצרים אותו בני נוער שמזהים אותו מ"האח הגדול" ומבקשים סלפי או סרטון מזל טוב, וגם מבוגרים שמחבקים ומבקשים סליחה, על כך שראו בו אויב העם.
4 צפייה בגלריה
ג'קו אייזנברג
ג'קו אייזנברג
ג'קו אייזנברג
(צילום: יאיר שגיא)
היום מי שזכה לפני 17 שנה בעונה הרביעית של "כוכב הנולד" וגילה בתוך ימים איך אהבת הקהל הופכת לשיימינג ושנאה חסרת פרופורציה נמצא במקום אחר. סיפור החיים שלו הפך להרצאה מרגשת בנושא חרמות ונידוי חברתי, אותה החל להעביר לפני שנתיים בבתי ספר, תוך שהוא שר את פסקול חייו.
בעוד חודשיים יחגוג הזמר עם הקול העמוק יום הולדת 43. הוא עדיין רווק, מגדל כלב קטן ומנוהל על ידי אודי יונש. בין הקלטות באולפן הביתי להרצאות, הוא גם שומר על בית מסודר ומתוקתק, אובססיה שצופי "האח הגדול" נחשפו אליה לפני שנתיים כשהסכים להשתתף בריאליטי הכי מדובר במדינה. באותו הבית הם גם זכו לשמוע מג'קו עצמו, בלי עריכות ופילטרים, את מה שהיה לו להגיד, דבר שגרם לקהל המבוגר לחבק אותו בחזרה ואת הצעירים לגלות ג'קו אחר, עם אמירה חברתית ורצון אמיתי לעשות ולשנות.
למה נכנסת לבית האח הגדול?
"הלכתי ל'אח הגדול' כי הם פנו אליי וזה מאוד החמיא לי, וגם מסיבה כלכלית, כי משלמים לך עבור זה שאתה שם. אבל גם בגלל שרציתי להגיע לשם כי מאז 'כוכב נולד' עברו הרבה שנים והתחלף דור, ויש דור חדש של צעירים שלא יודע מי אני ולא מכיר אותי, לא יודעים שאני זמר. אז כן עבורי ללכת לאח היה בשביל שיכירו אותי, גם קהל חדש אבל גם הקהל הישן. רציתי שהם ישמעו את הסיפור שלי, ללא עריכות, כמו שהוא יוצא מהפה שלי. עובדה שזה שינה דעות של הרבה אנשים עליי והרגשתי את זה, במיוחד אחרי שיצאתי מהתוכנית. אנשים ממש עצרו אותי ברחוב וביקשו סליחה על העליהום שעשו עליי אז, אחרי הראיון הראשון שעשיתי בחיי, מה שנקרא טבילת האש שלי מול התקשורת. היום אני יודע להגיד את הדברים".

4 צפייה בגלריה
ג'קו אייזנברג ב"כוכב נולד"
ג'קו אייזנברג ב"כוכב נולד"
ג'קו אייזנברג ב"כוכב נולד"
(צילום: צילום מסך)

ג'קו ממעט להוציא שירים שלא הוא כתב והלחין, אבל השיר "אמונה" שנכתב על ידי תמי ארמוני, נכנס לו ללב כמו גם כוכבת השיר, אופק ראשון, שעברה בריונות חברתית, חרמות ונידוי. השיר הזכיר לאייזנברג ימים בהם הוא בעצמו עבר חוויה דומה. "הקליפ מעביר מסר: אסור לעמוד מנגד כשרואים חרם או נידוי''.
מה אתה עושה בימים אלו?
"אני עובד על אלבום חדש, מעביר מזה שנתיים הרצאות בנושא חרמות בבתי הספר ומוציא שירים בסגנון אלקטרוני, שהבולט בהם הוא 'אמונה', שמדבר על חרמות ונידוי. זה בין השירים הבודדים שלא אני כתבתי או הלחנתי, אבל אני גאה שהלכתי עם תחושת הבטן כי אני מאוד מחובר לשיר הזה. איך ששמעתי את הסקיצה שלו ידעתי שאני רוצה איתי בקליפ את אופק ראשון, הילדה שעברה חרם ונחשפה בטלוויזיה, והיא הסכימה.
"עבורי וגם עבורה זה אחד מימי הצילום הכי מרגשים בחיים, עם הרבה דמעות ושיחות כי גם אני בתור ילד חוויתי חרם בבית הספר פה בנתניה, והשיר הזה ממש זרק אותי לימים שהייתי צעיר וגם מאוד התחבר להרצאות שלי בנושא חרמות. זה רעיון שעלה לי לפני שנתיים ממש בסוף הקורונה. קראתי להרצאות 'משב של אמונה' שזה ציטוט מהשיר, כי מדובר בשיר שנגע באלפי אנשים, לא רק ילדים אלא גם מבוגרים, שהתקשרו, שלחו הודעות, שיתפו וסיפרו איך השיר הזה נגע בהם, איך הוא ריגש אותם. הכי הדהימה אותי הכמות הגדולה של התגובות מהקהל המבוגר יותר שהגיב בפייסבוק ובאינסטגרם. זה ריגש אותי מאוד".

4 צפייה בגלריה
ג'קו אייזנברג
ג'קו אייזנברג
ג'קו אייזנברג
(צילום: יאיר שגיא)

אז עבורך הקורונה היתה תקופה פורייה?
"ממש ככה. בתקופת הקורונה שחררתי שלושה שירים ברשת וגם הופעתי בזום, עשיתי הופעות ברשת וגם הופעות אקוסטיות. כל הזמן הייתי בעשייה. אני לא יכול לעצור. זה הזמן שגם הבנתי שאני רוצה לתרום מהניסיון שלי לאחרים, לעשות טוב, לעזור לילדים ולהציל אותם על ידי זה שאני אראה להם שיש דרך. עבורי המוזיקה היא משהו שאני עושה מגיל צעיר. היא זו שהצילה אותי גם כשהייתי ילד והחרימו אותי בבית הספר וגם בתקופה של כוכב נולד.
"יש לי כל כך הרבה שירים במגירה מהתקופות האלו בחיים. אני כותב בכל מקום ובכל רגע ולא בטלפון, אלא חייב דף ועט, כותב ומכניס לכיס, וממשיך את היום. מהר מאוד גיליתי שדרך הכתיבה יוצאים ממני דברים מאוד חשופים, זה היה סוג של טיפול עבורי, כי כולם צריכים להוציא החוצה דברים, ואני דרך הכתיבה הוצאתי את הכאבים, החולשות, החלומות שלי, ומשם אני גם בא להרצאות, להראות לילדים את הדרך".

ליצור שיח


אייזנברג מספר שההרצאות החלו ממש אחרי שהוא יצא מבית האח הגדול, לאחר שהוא פנה בעצמו לבתי ספר עם ההצעה הזו. ''הם קיבלו אותי מדהים. וזה ממש רץ מהר מאוד".
מה מיוחד בהרצאות שלך?
"אני חושב שמה שמיוחד זה שאני בא גם לשמוע את התלמידים. נכון, הם מזהים אותי בתור זה מ'האח הגדול', אבל הם שם בשביל לשמוע מה שיש לי להגיד, ולכן בהרצאה מעבר לזה שאני מספר לתלמידים את סיפור חיי, אני ממש יוצר איתם שיח, מקשיב להם, נותן להם לספר את הסיפור שלהם, כמו למשל תלמיד שעמד לפני כל השכבה עם כדורסל ביד ואמר שהוא במשך שנתיים הרגיש שקוף כי לא דיברו איתו כמעט. אני חושב שמה שהכי חשוב לי בהרצאה הזו, זה להראות להם שדרך יצירה ועשייה ניתן לצאת ממשברים, ואני ההוכחה לזה, כי עבורי מוזיקה היא קרש הצלה. גם בהרצאות אני שר ומנגן בגיטרה. אני אומר להם, 'תעשו משהו, כל אחד טוב במשהו, תעשו משהו ותהיו הכי טובים בזה'. זה יכול להיות נגרות, או ציור. אני רוצה שהם ידעו שאפשר לצאת מזה על ידי עשייה ועכשיו אני עובד על אלבום חדש, הרביעי במספר".

4 צפייה בגלריה
ג'קו אייזנברג
ג'קו אייזנברג
ג'קו אייזנברג
(צילום: יאיר שגיא)

מה יהיה באלבום?
"זה בעצם אלבום קטן עם שירים חדשים שלי בסגנון אלקטרוני. לפני ארבעה חודשים יצאו ממנו השירים 'עכשיו' שמדבר על אלימות ואלימות בכבישים ו-'סופר' וממש בימים אלו עתיד לצאת השיר 'מסע', שיספר על תחנות בזמן בחיים שלי. זה ממש הפסקול של החיים שלי ולקח לי כמה שנים לכתוב אותו. מפיק לי את השיר רועי סלע ואני מודה שאני מאוד מבסוט מהשיר הזה כי הוא שיר עם נגיעות אלקטרוניות. זה מתכתב עם הדברים האחרונים שהוצאתי. מבחינתי זה הדבר הכי חם בחיים שלי עכשיו, כי דרך השירים אני מבטא את עצמי. כשאני לא יכול להגיד דברים אני שר אותם. החוויות של החיים שלי הופכות לשירים. אני רגיל לבטא את עצמי ככה מאז שהייתי ילד קטן, לכתוב על החלומות".
אילו חלומות?
"קודם כל ילד. ברור שצריכה להיות גם זוגיות ואני מאוד מוכן לזה עכשיו. אני רוצה משפחה. אני מספיק שנים על הכדור הזה בשביל לדעת מי אני ומה אני, ואני מוכן לזה. אני חולם על בית עם גינה כי תמיד הייתי מחובר לקרקע בבתים בהם גרתי. אני רוצה בית פה בנתניה שהיא הבית שלי גם כי אמא שלי גרה פה וגם בגלל התמהיל של האנשים, התרבות, האוכל והים. אני אוהב לטייל בעיר הזו, בעיקר על הטיילת, ובתקופה שדאג וטוני והמוזה היו פתוחים, הייתי מבלה שם הרבה, גם בלגנסקי".

קראו גם:

מה עם קריירה מוזיקלית, לא בא לך להיות בטופ?
"אני רוצה לתת בראש במוזיקה ולפרוץ בגדול. לא ממקום של אגו, אלא בגלל שהייתי במקום כל כך גבוה ואני בטוח שאני יכול לחזור לשם, ואני אעשה את זה. אני גם רוצה להופיע בנתניה שזה המגרש הביתי שלי. אני חושב שהפעם היחידה שעזבתי את העיר הזו היתה לפני 14 שנה בערך, כשעברתי לארבע שנים לגור באמסטרדם, שם באמת הורדתי פרופיל, עבדתי בעבודה רגילה, לא שרתי ולא הופעתי, רק כתבתי שירים למגירה. גם פחות זיהו אותי או ידעו מה אני עובר. היה לי שקט תעשייתי וזה עשה לי טוב להתרחק מהכל. אבל חזרתי כי רציתי לתחזק את החלום הזה של להיות הכוכב, וזה מצחיק כי זכיתי אבל אני עדיין רוצה לזכות".
תלך לעוד ריאליטי?
"אם יציעו לי להתמודד בשביל לייצג את המדינה באירוויזיון, אני בטוח אלך. אני מאוד רוצה לייצג את המדינה. זה עבורי חלום. אני גם חולם להופיע עם שלמה ארצי. זה משהו שאני רוצה הרבה שנים, כי אני מאוד מאוד מעריך את העשייה שלו וזה יהיה כבוד גדול בשבילי לחלוק איתו את אותה הבמה".