היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב שרון פיענחה בתום חקירה סמויה פרשיית גניבה של 81 כלי רכב מאזור השרון, בין השאר מכפר יונה, נתניה ועמק חפר.
1 צפייה בגלריה
גנבו כלי רכב לשטחים ודרשו כופר
גנבו כלי רכב לשטחים ודרשו כופר
גנבו כלי רכב לשטחים ודרשו כופר
(צילום: דוברות המשטרה)
במסגרת החקירה נאספו ראיות נגד תושב רמאללה, שעל פי החשד ניהל כנופיית גנבי רכב באזור השרון, שגנבו עבורו כלי רכב אל שטחי יהודה ושומרון (איו"ש) על מנת שיוכל לסחוט מבעליהם כופר על הרכב.
עם התפתחות החקירה עלה כי על פי החשד ראש הפירמידה מיקד את חברי הכנופיה לגנוב כלי רכב ישנים שהסבירות שיש להם ביטוח מקיף הוא נמוך, דבר שאיפשר לו לפנות אל הבעלים על פי פרטי רישיון הרכב ולדרוש מהם כופר, כלומר סכומי כסף תמורת "החזרתם" באזור המחסום.

תיעוד שיחות הכופר
(צילום: דוברות המשטרה)

מההקלטות של שיחות הכופר שניהלו גנבי הרכב עם הבעלים הם מזדהים כגנבים ושואלים את הבעלים אם נגנב להם רכב מסוג טויוטה. ברגע שהם משיבים שכן הם שואלים אם הם רוצים את הרכב לפני שהוא מפורק לחלקים ודורשים עשרות אלפי שקלים מהבעלים כדי להשיב להם את הרכב למחסום. בהקלטות שומעים את הגנב אומר בעברית מעורבת במילים בערבית: "אתה מכיר מחסום נעלין? אתה מביא או להעיף אותו לחלקים? תביא לי חבר שמדבר ערבית או תביא לי 15 אלף שקל".

קראו גם:

החשוד נעצר בשטחי איו"ש והועבר לשטחי ישראל, ובהתאם לממצאים בסוף השבוע שעבר הגישה נגדו יחידת התביעות של מחוז מרכז כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים.
ממ"ז מרכז ניצב אבי ביטון התייחס לפענוח הפרשיה המורכבת וציין כי "מדובר בחקירה מקצועית, מעצר מבצעי בשטחי איו"ש ותביעה נחושה ומחמירה, המביאים לידי ביטוי באופן המובהק ביותר את השליחות שלנו עבור הציבור, את ייעודנו לשמירה על שלום הציבור, ביטחונו ורכושו".