תושבים המתגוררים ברחוב אהוד מנור הצופה לחוף פולג, נדהמו ביום חמישי בערב לגלות כי מים הוזרמו לחוף מהנקז הסמוך ולאחר מכן כוסו בחול ים על ידי פועלים שעבדו במקום. ''פתיחת הנקז גרמה לריח מסריח בכל האזור", טוענים תושבים שמעידים כי הריח הורגש גם לאורך הסופ"ש.
1 צפייה בגלריה
המים ליד הים
המים ליד הים
המים ליד הים
(צילום: יניב הררי)
"הזרימו מים מסריחים ממש, עם כל הזוהמה שהצטברה במערכות הביוב ותעלות הניקוז במשך חודשים'', מבהירה הפעילה החברתית ריקה אידלמן אוזן. "נפתחו לדעתי שני נקזים, הנקז בחוף פולג והנקז בחוף ארגמן. מה הם חשבו, שאף אחד לא יראה או ידווח? מגורמים איתם שוחחתי בעירייה הבהירו לי שזה חלק מהערכות העירייה לגשמים, ולכן המים שהוזרמו מהנקזים שלרוב סגורים הרמטיים רוב השנה, לא טופלו כראוי וכוללים פסולת של שמנים, עלים וגם פסולת מוצקה. הכל נשפך לים, זה פשוט מקומם, כי זה נזק לסביבה, המים האלו לא נקיים. זה עצוב''.
תושבים נוספים שהיו עדים לעבודות הלילה טוענים כי בנוסף לריח הרע שעלה מהמים שהוזרמו לחוף, הם ראו טרקטורים ופנס בחוף ולכן הגיעו בעצמם לראות מה קורה במקום. "הם פתחו נקז שפונה לחוף מוכרז, ולכן הם כיסו את זה בחול רב. הזרימו לשם את מה שהצטבר בנקזים. הם יכלו לטפל בזה לפני שהם העבירו את המים ככה לחוף. הם יכלו לנקות תעלות הניקוז, להתקין משאבות ולוודא שאין בהם פסולת שעמדה כמעט שנה שלמה'', טוען תושב מודאג.
קראו גם:

המים המלוכלכים זורמים לים
(צילום: יניב הררי)

יובל מור מעמותת צלול מסר ''בגשמים לא מאוד חזקים, במיוחד בתחילת החורף אני חושב שאפשר לשאוב את הנגר המזוהם (לאחר סינון גס) ולשלוח למתקן טיהור שפכים, מתקנים כאלו קיימים בכל העולם ואפילו בכמה מקומות בישראל".
מהעירייה נמסר: "הנקז טרם נפתח. ככל הנראה מדובר הפיצוץ מים שהגיעו לחוף".