פורום העסקים הכריז אמש (ראשון) על שביתת מחאה במטרה לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית ולמנוע מהממשלה להעביר היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את ביטול עילת הסבירות.
2 צפייה בגלריה
קניון שופינג
קניון שופינג
חנויות הושבתו כחלק ממחאת פורום העסקים
(המחשה: Shutterstock)
פורום העסקים שמונה 150 חברות גדולות במשק, בהן קבוצת פוקס ויזל, שופרסל, ישרוטל, הפניקס וסופר פארם, קרא אתמול לחברות להצטרף לשביתה היום. בהודעה שפרסם הפורום נכתב: "חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה. הפורום קורא לראש הממשלה למלא את חובתו, להבין את גודל האסון שעלול להתרחש בימי בין המצרים שלפני תשעה באב, לעצור מיידית את החקיקה ולהיכנס להידברות''.
בשביתה לוקחים חלק רשת קניוני עופר, עזריאלי וביג ומספר חברות היי-טק. מרכולים, רשתות פארם, תחנות דלק ובנקים פתוחים היום, חלקם עובדים במתכונת חלקית.

2 צפייה בגלריה
קניון השרון בנתניה. חלק מהחנויות פתוחות
קניון השרון בנתניה. חלק מהחנויות פתוחות
קניון השרון בנתניה. חלק מהחנויות פתוחות
(צילום: נמרוד גליקמן)

קראו גם:

בפועל, למרות ההצהרה של רשת קניוני עופר כי הקניונים יפעלו במתכונת חירום בהם רשתות פארם ומזון, בקניון השרון בנתניה השייך לרשת, חלק מהחנויות כמו תמנון וגולף החליטו לפתוח. גם חלק מהמסעדות בקניון פועלות היום. כך עולה משיחה עם תושבים שביקרו הבוקר בקניון. לטענתם, נוכח הפתיחה של הקניון במתכונת חירום, בקניון לא הפעילו את המזגן ובחלק מהאזורים בהם החנויות סגורות, בהן הפעלתון, אין תאורה ולכן הם חשוכים. יש לציין כי גם חנות קרביץ ברחוב הרצל 60, השייכת לקבוצת עופר, סגורה היום.
"היו מעט מאוד חנויות שהחליטו לפתוח ואין צפי לחזרה לשגרה. לא ידוע עד מתי נמשיך במתכונת הזו'', מסר גורם בהנהלת קניון השרון. "כל החנויות שקשורות לקבוצת פוקס סגורות וגם H&M".
אילו קניונים לא שובתים? עיר ימים, פולג, הדרים ונעימי פועלים היום כרגיל בעיר.