משפחתה של ילדה בת 3 וחצי מנתניה, הסובלת מפרכוסי חום מסכני חיים, חוששת לשלוח אותה בשנת הלימודים הבאה לגן עירייה, זאת מכיוון שלא אושרה לה סייעת צמודה.
2 צפייה בגלריה
בת ה-3 וחצי. "היא לא תלך לגן"
בת ה-3 וחצי. "היא לא תלך לגן"
בת ה-3 וחצי. "היא לא תלך לגן"
(צילום: פרטי)
ההורים פנו לעיריית נתניה שתאשר את בקשתם לסייעת, תוך שהם מספקים, לדבריהם, את כל האישורים הנדרשים. אולם בקשתם נדחתה. לטענת ההורים, ללא סייעת בתם לא תוכל להתחיל את שנת הלימודים הבאה.
"בתי לא יכולה להתחיל את שנת הלימודים הקרובה, כי אין לה מסגרת מתאימה ואין לה סייעת", מספרת אמה של הילדה. "היא עולה בשנה הבאה לגן עירייה, אבל לצערי בעיריית נתניה החליטו שהיא לא עומדת בקריטריונים לקבלת סייעת".
לטענת האם, למרות פניות חוזרות ונשנות לגורמים במחלקת החינוך, הודיעו לה השבוע כי פנייתה נדחית על הסף. "הם טענו שהרופא שלנו לא מומחה מספיק לחוות דעה על המצב של הבת שלי. היא בת שלוש וחצי וכבר עברה שמונה פרכוסי חום".

2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
בקשת ההורים לסייעת נדחתה
(המחשה: shutterstock)

האם מספרת כי המקרה הראשון של פרכוסי חום החל אצל בתה כשהיתה בת שמונה חודשים.
"איך יכול להיות שהמלצה של נוירולוג ורופא ילדים לא מספקת אותם?", היא תוהה. "אין למצב הזה טיפול תרופתי מלבד זריקה שיכולה לעצור את הפרכוס אבל גורמת באותו הרגע להפסקת נשימה, מצב שהוא מאוד מפחיד.
"אנחנו כל היום חוששים, מחכים לטלפון של הגננת שתגיד ששוב עולה לה החום. בגלל זה הכנסנו אותה לגן פרטי, שם יכולים לתת לה נר להורדת החום במקרה הצורך, משהו שבגן עירייה אסור לעשות. הילדה שלי יכולה למות כי הגוף שלה ייכנס לפרכוסים ורעד קיצוני. יש גם סכנה לבליעת לשון, אם אין טיפול מיידי ונכון. אנחנו מתחננים שייתנו לבת שלנו סייעת, מישהי שתהיה איתה למקרה שחלילה המצב שלה יחמיר בזמן שהיא בגן. מבחינתנו, אנחנו נלחמים על חיי הילדה שלנו, כי מספיק טיפול אחד לא נכון או לא בזמן והבת שלי לא תהיה כאן".
מה תעשו אם לא תאושר לבתכם סייעת?
"אם העירייה לא תסכים לעזור, להתייחס למקרה של הבת שלי כמקרה חריג ולאשר לה סייעת לשנה הבאה, אני לא אשלח אותה לגן. אני רוצה שיבטיחו לי סיוע צמוד של סייעת ומענה רפואי בשעת חירום. זה החיים של הבת שלי, ואני לא מוכנה לוותר. אני אלחם".

קראו גם:

מעיריית נתניה נמסר: "קבלת סייעת רפואית תלויה בהחלטת הוועדה הרפואית של משרד החינוך. בהתאם למסמכים הרפואיים שהועברו, דחה משרד החינוך את בקשת ההורים. העירייה שבה וערערה על ההחלטה, אולם הבקשה שוב נדחתה על ידי משרד החינוך, תוך שצוין כי מצבה הרפואי של התלמידה אינו כלול במצבים הרפואיים המאושרים להקצאת סיוע. יודגש כי אין בסמכות הרשות להקצות סייעות רפואיות".
ממשרד החינוך נמסר: "מפאת צנעת הפרט וסודיות רפואית, אין באפשרותנו לפרט את נימוקי החלטת הועדה הרפואית של משרד החינוך. יצוין כי מדובר בוועדה מקצועית שפועלת על פי קריטריונים ברורים כמפורט בחוזר מנכ"ל".